"סיפורה העצוב של יה-יה" מאת אמיר פולק

סיפור

נובלה גרפית חדשה, יפהפייה ומרשימה שכתב ואייר אמיר פולק. האיורים המדהימים והכובשים שיש בספר עוררו בי התפעלות, עצב, צער וגם חשש. יחד עם סיפור העלילה המורכב, הדמיוני והמסתורי זו נובלה שאי אפשר להניח מהיד, חזרתי אליה שוב ושוב, מגלה עוד ניואנסים ומקווה שהחלק השני יצא לדפוס בקרוב.

הסיפור הוא סיפור הרפתקאות של ילדה, שלד וארנב. הילדה יה- יה יוצאת ליער כדי לצוד פרפרים. המרדף מוביל אותה עמוק אל לב היער נרגשת, היא אינה מבחינה, נתקלת ומועדת על גולגולת המסתתרת בעשב הרך. כשהיא מתרוממת לבדוק את רגלה החבולה עומד לפניה ארנב גדול ממדים שנושא על גבו שלד. יחדיו יוצאים השלושה למסע הרפתקאות מלא מסתורין ואימה: היער שומר על סוד עתיק ואפל; מישהו שם הופך את כולם לצעצועים. המסע מוביל את יה-יה להלחם בקשיים, להכיר את מוות, להפוך לצעצוע ולעזור לאחרים. זה מסע מאיים, מפחיד ומעציב אך גם מלא בדמיון, קסם והשראה.

אמיר פולק (39), נשוי ואב ל- 2,  צייר ומורה לקומיקס המתגורר בשל עבודתו בגרמניה, תושב חיפה במקור, סיים את לימודי ה MFA-באוניברסיטת חיפה בהצטיינות יתרה. השתתף במספר תערוכות יחיד וקבוצתיות ביניהן: הביאנלה לרישום, פרויקט נדבך 14 בבית האמנים ירושלים, מוזיאון חיפה, שנקר, ברלין, (גלריית G&(Cותוכנית שהות בגלריית WOOFER TENהונג קונג. ממקימי הגלריה השיתופית חנינא. עבודותיו נמצאות במספר אוספים פרטיים.

אמיר פולק מספר: "בעבודתי, אני מושפע מרישום ריאליסטי וחיתוכי עץ של האמן הגרמני אלברכט דירר. אני מרבה לעבוד על-פי עקרונות האנימציה שעוצבו במערב בשנות ה-40 של המאה הקודמת באולפני דיסני וורנר ומושפע ממאנגה ומאנימה. העבודות שלי נמצאות במצב לימינלי, בתווך שבין שמחה ועצב, הומור ואימה. אני עובד מתוך העיקרון המקודש באנימציות וורנר ודיסני מסורתיות – הטאבו של פגיעה בשלמות הגוף  ומנגד הנכחתו של המוות והקצנה של ביטויי רגשות בקומיקס ואנימה יפנית. אני איפשהו באמצע, בין שני אלה, במזרח התיכון".

"סיפורה העצוב של יה-יה" הוא ספרו הראשון של אמיר פולק. הוא מספר ש"הספר נכתב בגלל תינוקת שאיבדנו בשלב מאד מתקדם של הריון. כשחזרנו מבית החולים בתי הקטנה שאלה אותנו מה קרה לבטן של אמא, איפה אחותה ושהיא לא מבינה. אמרנו לה שהיא תבוא בפעם אחרת. ראיתי אותה רק לרגע והתחלתי להתגעגע. בחודשים שלאחר מכן שקעתי בדיכאון והדיאלוגים התחילו לרוץ לי בראש, בדמיון שלי התחיל המשא והמתן עם המוות".

אמיר פולק מספר כי הוא עובד כעת על החלק השני של הספר והוא יצא לאור בעוד כשנה. "החלק השני יפרוט את השתלשלות העניינים שהובילה לסוף הטראגי והבלתי נמנע".

"סיפורה העצוב של יה-יהפרפר טוואי המשי, כתב ואייר אמיר פולק, בהוצאת מרום תרבות ישראלית, 221 עמודים. מחיר לצרכן 118 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ודרך אתר המחבר

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.