סיפולוקס, אל הגז, רותח.

כאשר ראה סיפולוקס, אל הגז, כי בני האדם חוגגים לו על משאבי הטבע שהוא במו חרון אפו הכניסם לשם, עברה עליו דעתו.

בחורה עם מחשב נייד

סיפולוקס, אל הגז המיתולוגי, זעם. הוא ממש רתח. אומרים שיצאו לו אדים מהאף. כאשר ראה סיפולוקס כי בני האדם חוגגים לו על משאבי הטבע שהוא במו חרון אפו הכניסם לשם, עברה עליו דעתו, השתבשה בינתו.

"מילא תשתמשו קצת, תכינו איזה קפה טורקי עם אחד סוכר שיבעבע קלות ואז תורידו מהגז ואז תחזירו ותמזגו לכוסות זכוכית קטנות. נו מילא.

מילא תבשלו לכם חמין 96 שעות על אש קטנה כדי שהחומוס יתרכך וכל הסיר יתמלא בריחות של כור גרעיני לפני ביקוע. זה מילא.

אבל למצוץ את הגז מהבטן של הים בלי לשאול אותי ואת אל הטונה, פוסידון?! מה קרה לכם בני האדם? אין לכם אלוקים? אתם רוצים שאכנס את כל האלים ונעשה עליכם חרם? נעשה עליכם עליהום? שנתרגזה? שנרתחה? שנתחרפנה באשישות?"

סיים סיפולוקס לנאום ומיד העמיד ענן שחור מעל משרדי מוצצי הים אשר איים בכל רגע להתפרץ. כולו ברקים ובעירות. חד משמעי הוא ומאיים.

הביט השמיימה הנער יצחק וגרד בקרחתו. "מה נעשה מה? חבל שנפסיק למצוץ את הים, זה בוכטות, זה מיליונים, ניתן לכל העולם ונעשה הון שיכסה את עין השמש, שיסתיר את הלבנה במלואה, שיעוור עיני חכ"ים ויסלף דברי צינקנים".

"שמע מנהלנו היקר, בעל ההון, אתה צודק, אך נראה שהאלים באו עלינו להכחידנו, אולי נפסיק קצת, עד שילכו?"

"לא ולא, מצצו במלוא הכח, אני רוצה לשמוע את המוצציות עובדות חזק ומרוקנות את הגז עד שיתרוקן לסיפולוקס כל הגז בימ"חים שלו, שיתפוצץ סיפולוקס! אני שונא אותו עוד מהחתונה שלי!".

המשיכו מוצציות הגז לשאוב יום ולילה ואילו ענן הזעם הלך וגדל, התעצם ופרח, התענק ויתקדש.

סיפולוקס מרח צבעי מלחמה על פניו, פוסידון שלף שוליים של קופסאות שימורים, כל אל ואל הכין את מיטב כלי הנשק שלו, התפיח לחיים, פרע גבות, קשר שרוכי סנדליו, נפרד מיקיריו ועמד בשורה.

כך שורות שורות של אלים עמדו על קצה הענן, מוכנים לנפול ממנו גלים גלים על משרדי מוצצי הים, על המוצציות ועל קרחתו של הנער יצחק. המתח היה גבוה. אפשר היה לדקור אותו ביפנית. יצחק הגביה עיניו אל הענן, סיפולוקוס כיוון נחיריו מטה. רושפים, אדומים. עוד רגע והעולם מתהפך. עוד רגע והגז יהפוך עצמו על פנינו.

לפתע נשמעה בת קול: "סיפולוקס! אל תרתח! זה אביך מדבר! אביך מולידך. תן לנער יצחק לחיות, הנח לו למצוץ את אוצרות העולם. ילמד הוא בדרכו, ילמד על בשרו. חזור לבסיסך בשלום סיפולוקס בני. חזור לבסיסך".

סיפולוקס היה נבוך. מעולם לא ידע כי יש לו אבא. הביטו עליו האלים האחרים בתדהמה, מעולם לא היה כדבר הזה בכל מלחמותיהם.

הביט סיפו למטה, אל משרדי יצחק. וירא כי אדם כסוף שיער מסתתר מאחרי משרדו ויחזק מגאפון. "מתחזה.. אבא שלי אעלק.."

שרק קומקומו של סיפו את שריקת המלחמה.. וירדו האלים מטה מטה מטה.. את המתרחש אף איש לא ראה. הכל כתוב בדברי הלילות שמעולם לא נשמעו.

האם חרב עלינו עולמנו? האם התפוצץ לפתע שלום והכל חזר למקומו? זאת אין אנו יודעים כעת. אולי נדע בהמשך. רק ידוע שאוחז המגאפון הצליח להימלט ירושליימה, לכהונה נוספת.