סיכום הטרנדים של שבוע האופנה במילנו וגם הקולקציה של H&M Studio בפריז

בחורה עם מחשב נייד

שבוע האופנה במילנו הסתיים ואנשי תעשיית האופנה העולמית, כבר שקועים עמוק בתצוגות של שבוע האופנה בפריז. קולקציית סתיו 2014 של H&M Studio הייתה בין הראשונות שהוצגו בפריס, תצוגה שסחפה אליה לא מעט פאשיוניסטות מוכרות כמו ג'סיקה אלבה, סולאנז' נולס ומירנדה קר, כולן לבושות בבגדים מתוך הקולקציה, אשר שילבה מראות סקסיים נשיים עם אלמנטים מהמלתחה הגברית (תמונות בהמשך הפוסט). במילים פשוטות, הרבה פריטים שמתחשק מייד לנכס למלתחה. החדשות הטובות הן שהקולקציה תגיע לכאן בספטמבר, לקראת החורף הבא.

אך לפני שנגיע לקולקציה של אייץ אנד אם, הנה סיכום הטרנדים משבוע האופנה במילנו. כמו בשבועות האופנה של ניו יורק ולונדון, אין הרבה חדש תחת השמש. רוב הטרנדים הם המשך של מגמות שהתחילו כבר בעונה הקודמת או בעונות קודמות. ההבדל הוא בניואנסים ובדגשים השונים וגם באופי המקום. אם בניו יורק ראינו הרבה בגדי עור ושסעים סקסיים בחצאית ואת צבעי האפור, כחול והשחור האהובים על נשות מנהטן, באיטליה הדגשים הם בסגנון של זוהר איטלקי מוחצן. דמיינו דולצ'ה ויטה – שאין לה אגב כל קשר למציאות הכלכלית האמיתית והלא מזהירה כרגע של ארץ המגף – אך אצל המעצבים האיטלקיים החיים נוצצים תמיד עם הרבה זהב, שפע פרוות, דוגמאות נמר וגווני אדום לוהטים.

להלן סיכום הטרנדים הבולטים, משבוע האופנה של מילנו – סתיו 2014:

הכל זהב

מילנו - חורף 2014 טרנדים

כאמור הכל זהב לפי מילנו ולא רק בבגדי ערב. המעצבים שלחו אל המסלול חליפות מכנסיים, שמלות, ז'קטים ספורטיביים ומכנסיים – כולל כאלה עם קרעים במכוון, סטייל מכנסי ג'ינס – והכל בזהב נוצץ ובלתי מתנצל. גם מעצבים שאצלם הזהב לרוב פחות מקובל, כמו פראדה, מיסוני ומקס מרה, הציגו דגמים בולטים בזהב נוצץ.

מימין: סלבטורה פרגמו, ג'אסט קוואלי, אמיליו פוצ'י וג'אסט קוואלי

נמר חברבורות

מילנו - חורף 2014 טרנדים5

גוצ'י, ג'ורג'יו ארמני, דיסקוורד ומעצבים רבים נוספים, עולם האופנה כנראה לא יכול וגם לא רוצה, להיגמל מדוגמאות הנמר. גם בשבוע האופנה של לונדון אגב, היו מעצבים כמו טום פורד שחזרו בגדול לנמר. מי שלא אוהבת כבר לא תאהב לעולם ומי שכן, בוודאי תשמח לדעת שהטרנד עדיין חי ובועט, גם לסתיו 2014

בתמונה לעיל, מימין: בלו גירל, גוצ'י, סלבטורה פרגמו ומוסקינו

צבעי פסטל

מילנו - חורף 2014 טרנדים9

הטרנד שיציף אותנו כבר בקיץ הנוכחי, ממשיך גם לסתיו ולחורף הבא אצל ג'יל סנדר, ג'יורג'יו ארמני וג'ייני. אבל גווני הפסטל היפים ביותר, נראו בקולקציה המצוינת של פרידה ג'יאניני לגוצ'י: ורוד חיוור, כחול בייבי (טוב נו, תכלת), ירוק מרווה וצהוב אפרוח. כל סקאלת הצבעים הפסטליים המעודנת והרכה.

מימין: גוצ'י, ג'יל סנדר, גוצ'י וטודס'

כל החיות כולן

מילנו - חורף 2014 טרנדים2

מאז הבמבי המתוק על הסווטשרים של ז'יוונשי בחורף שעבר וראש האריה המשולב עם הלוגו אצל קנזו, טרנד החיות הפך ללהיט גם בקרב מעצבי העל. כמו עם כל טרנד, אחרי הסנוניות הראשונות מגיע שיטפון של חיות, שקשה היה להאמין שיקשטו בגדים של אופנה עילית ולא רק בסווטשרים ובטופים, לעונה הבאה יש לנו כלבים, דובים, סנאים ותרנגולים! אשר קישטו גם שמלות ערב, שכמיות ושמלות קוקטייל אצל סטלה ג'יין, Au Jour le Jour ואנטוניו מארס. אבל המגוון הגדול ביותר של חיות, היה בקולקציה של דולצ'ה וגבאנה, שללא ספק הלכו עם הטרנד הזה עד הסוף .

מימין: שועלים אצל דולצ'ה וגבאנה, תרנגולים אצל סטלה ג'יין וסנאים אצל דולצ'ה וגבאנה

 

אניצי פרווה

מילנו - חורף 2014 טרנדים3

פרוות לחורף חזרו להיות מאוד אין כבר בחורף שעבר. החורפים הסוערים יחסית ברחבי העולם ומגוון הפרוות המלאכותיות שהשתבח מאוד, החזירו את הפרוות לטרנד. כמו בניו יורק כך גם במילנו, בקולקציות הסתיו היו הרבה מעילי פרווה, כובעים וגימורים מפרוות, אבל הייחוד שבלט רק בשבוע האופנה של מילנו, היה בחתיכות פרווה שנראו קצת כמו שאריות וששימשו כגימורים וקישוטים על טופים, ז'קטים ושמלות.

מימין ומשמאל: דיסקוורד, באמצע פראדה

חליפות מכנסיים

מילנו - חורף 2014 טרנדים13

תמיד משמח שחליפות המכנסיים חוזרות רשמית להיות טרנדיות. החליפה אשר שאולה במקור מהמלתחה הגברית, מופיעה בקולקציות הסתיו בגרסאות נשיות וסקסיות בצבעי אדום לוהט אצל אמיליו פוצ'י וורסצ'ה ובצבעים פסטלים מעודנים בגזרת סקיני צמודה אצל גוצ'י

מימין: אמיליו פוצ'י, גוצ'י וג'יל סנדר

רד הוט

מילנו - חורף 2014 טרנדים7

מימין: ורסצ'ה ופראדה

וגם שילובים של אדום לוהט עם תכלת שמים

מילנו - חורף 2014 טרנדים8

מימין: ורסצ'ה, סטלה ג'יין, דולצ'ה וגבאנה ומרני.

שימו לב לדגמים באמצע המשלבים גם את טרנד החיות, בשמלת הערב מארגמן בהשראה בגדי קרדינלים של סטלה ג'יין (דגים), והסנאים על החצאית של דולצ'ה וגבאנה, כולל: צפרדע! זבוב! ושפירית, משובצים באבנים טובות על התיק

כתפיים רחבות מאוד

גזרות אובר סייז וצלליות רחבות מאוד, הם טרנד לוהט שאומץ בינתיים רק ע"י פאשיוניסטות מובהקות. הדגש במילנו היה על נפח רחב בעיקר באזור הכתפיים והזרועות. כתבתי רחב? התכוונתי עצום.

resized_Marn4i

ורוד לוהט והמון מקום לזרועות, בטופ בגזרת אובר סייז של מרני

מילנו - חורף 2014 טרנדים6

מימין ומשמאל פראדה, באמצע טוד'ס

H&M Studio לסתיו 2014 בשבוע האופנה בפריז

 H&M Studio – זהו השם החדש לקולקציית פריטי מפתח עונתיים במהדורה מוגבלת, שיעוצבו מידי עונה ע"י צוות מעצבים ייעודי של H&M. הרשת השוודית שהופיעה בשבוע האופנה של פריז בפברואר שעבר לראשונה מזה שמונה שנים, הציגה הפעם במתחם הגראנד פאלה היוקרתי בפריז, בכוונה לאותת כי היא מכוונת גבוה בקולקציה הזאת, גם כשמדובר באופנה להמונים.

הקולקציה כללה פריטים נחשקים רבים במשחק על נושא נשיות פוגשת גבריות, עם חליפות מכנסיים ובלייזרים בגזרה גברית מחד ושמלות מיני קצרצרות ונוצצות מאידך, מעילי אופנוענים ומעילי טייסים מהפן היותר גברי ומעילי פרווה מפתים (פרווה מלאכותית כמובן, אך כזאת שנראית נהדר) ושמלות קומבניזון סופר סקסיות מהצד הנשי. קשת הצבעים הייתה סולידית בשחור ולבן, ירוק זית וכחול נייבי וגם חום אדמה עם נגיעות של אדום עגבנייה. סה"כ הציגה H&M קולקציה, שבה פריטים יפים ולא מתחכמים ובגדים שפשוט מתחשק ללבוש.

הקולקציה תושק ב- 4 בספטמבר 2014 בחנויות נבחרות ברחבי העולם וגם בחנות עזריאלי תל אביב.

H&M Studio aw14 צילום הנס מוריץ (11)

 

*

H&M Studio aw14 צילום הנס מוריץ (3)

*

H&M Studio- paris fall 20141

*

H&M Studio- paris fall 2014

 

*

H&M Studio- paris fall 20142

*

hm-fashion-show-jessica-alba-wearing-hm-solange-knowles-wearing-hm

* סולאנז' נולס וג'סיקה אלבה בתצוגה של H&M Studio  בפריז

resized_hm-fashion-show-miranda-kerr-wearing-hm

*מירנדה קר לובשת שמלה של H&M Studio

resized_hm-fashion-show-anna-dello-russo-wearing-hm

*אנה דה לה רוסו בתצוגה של H&M Studio

צילומים H&M Studio: הנס מוריץ

גוצ'י

עוד משבוע האופנה של מילנו ואפרופו בגדים שעושים חשק ללבוש, אולי רק קצת יותר יקרים… גם הקולקציה של גוצ'י להבדיל, הייתה כזאת. פרידה ג'אניני המנהלת הקרייאטיבית, הציגה קולקציה מצוינת ומאוד לבישה, המתכתבת עם סגנון שנות ה-60 ותקופת הזוהר המוקדמת של גוצ'י (לפני הקאמבק הענק של ימי טום פורד במחצית שנות ה-90). התוצאה הייתה קולקציה מודרנית לחלוטין וסקסית במידה מפתה, עם הרבה שמלות וחצאיות מיני קצרות בגזרת A, להן צוותו מגפיים בגובה שעד הברך ומינונים מדייקים של עור נחש וחברבורות נמר וכאמור, הצבעוניות הפסטלית המגוונת שהייתה יפיפייה.

*

מילנו - חורף 2014 טרנדים16

*

מילנו - חורף 2014 טרנדים15

*

מילנו - חורף 2014 טרנדים14

 

גוצ'י ה' באייר 26, כיכר המדינה תל אביב

תמונות גוצ'י: יח"צ

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.