סוף למקצוע העתיק בעולם? הצחקתם אותי

סרסורים וסוחרים בבבני אדם – מחוץ לחוק, זונות – לא, צרכנים – גם לא

יש לי כבוד והערכה לפעילים חברתיים. עם זאת, לעיתים אני מזהה בעייה בפעילות שלהם, אפילו של הפמיניטסטיות, שכבודן במקומו מונח. יש לעיתים לקיחת אחריות יתר על אחרים וזה פסול בעיניי. נכון לסייע לחלש מאיתנו, לסייע לו לבוא לידי ביטוי, לעזור לו לבטא תסכול ולהיאבק על זכויותיו, אבל לא לקחת אחריות מלאה עליו. יש בכך משהו המריח לי ככפייה, לדעת מה נכון וטוב עבור האחר יותר טוב משהוא אומר בעצמו  – זו התנשאות…לגופו של עניין: אני נגד החוק שקובע שההולכים לזונה הם עבריינים

להגן על זכויות של זונות

מי אני שאגיד לשאסור לאדם ללכת  לזונה? זנות היא אמנם תופעה בעייתית, מצד שני: היא גם המקצוע העתיק בעולם. אני  לא חושבת שמישהו עלי אדמות, אפילו לא ממשלת ישראל, כנסת ישראל וכל הארגונים החברתיים גם יחד – יצליח להיפטר מהמקצוע הזה. תסלחנה לי הפמיניסטיות, שרבות מהן גולשות בסלונה: זנות היא מקצוע חופשי. יש סרסורים, יש המנצלים נשים חלשות ומוכות שנקלעו למקצוע הזה בעקבות התעללות מינית. בתופעה זו יש להלחם בכל הכוח, מלחמת חורמה. אני מעלה כאן  אופציה נוספת והיא איננה בגדר פרובוקציה: חשבתם פעם שאולי יש נשים שעוסקות במקצוע הזנות מרצונן או לפחות מהעדר ברירה אחרת? אולי יש נשים שאין להן מיומנויות אחרות שיכולות לסייע להן להביא לחם הביתה, נשים שהמדינה לא דואגת לכך שיהיו להן תנאים שווים כמו לאחרות – להתפתח ולעבוד במקצוע אחר ובאין להן ברירה אחרת הן פונות לזנות?

מחוקק יקר, האם עדיף לך שהן תמותנה ברעב?  אנא ממך אדוני המחוקק וחברי הכנסת שלנו: דאגו לאותן זונות לחינוך והשכלה, ליכולת להגן על עצמן מפני כפייה, לסייע להן לצאת ממעגל העוני ולהסבה מקצועית – אז אולי לא תהיינה זונות, גם זה בספק – זה "כסף טוב". יש נערות ליווי שמוכנות לסידור הזה במקום להיות מזכירה נניח. לזה אוסיף: במה אשם הלקוח? גבר מתוסכל מינית שאין לו סקס במקום אחר ומוכן לשלם כסף עבור השרות? יש מקצוע בשם סרוגייט, בו מעניקות נשים שירותי מין כתרפיה. איפה נופל צרכן השרות הזה בהצעת החוק החדשה? האם הליכה לסרוגייט לטיפול מיני גם היא מהיום בגדר עבירה? לכאורה אותו דבר. אדם הולך וצורך שירותי מין בתשלום. איפה הגבול?

מדינה שמרבה בחוקים, בכיוון להיות מדינה פשיסטית. מדינה נאורה לא נשענת על אלפי חוקים, לא נגד צרכני סמים, לא נגד צריכת אלכוהול ולא נגד צריכת זנות (סחר בנשים –  יש להוציא מחוץ לחוק ולהעניש על כך בחומרה. את הסוחרים יש להעניש, גם את סוחרי הסמים,  לא את הצרכנים)  מה שביבי מכנה "שוק חופשי" הולך החופש ונעלם לו. החופש שלנו כאזרחים ובני אדם שיש להם שיקול דעת מתפוגג. בשוק חופשי בריא יש חופש עיסוק. חופש אמור בין היתר להקנות לאישה בעלות על גופהוחופש העיסוק אומר שאם בא לה למכור שרותי מין – בבקשה. יש גם חופש לצרכן לצרוך שירותים שיש בשוק. גם שירותי מין.

אישה שעוסקת במקצוע העתיק בעולם כתוצאה מכפיה – בעייה. את העונש יש להטיל רק על זה שכופה עליה לעסוק במקצוע. שם  מקור הבעייה. אני בעד איגוד מקצועי לזונות, שירותי בריאות ובדיקות איידס ומחלות מין אחרות באופן סדיר, וכן הרחקת הסרסורים מהשוק הזה ומתן אופציה שת התפתחות אישית, השכלה ורכישית מיומנויות להסבה מקצועית עבור זונות.

החוק המוצע שצרכני מין יהפכו לעבריינים – תמוה. לו הייתי זונה או נערת ליווי – הייתי יוצאת להפגין בככר העיר

אורית בראון אגמי
בלוגרית פעילה ובועטת. היתה עיתונאית שלושה עשורים. היום מלמדת ילדים ביפו ובשכונת התקווה תקשורת ואקטואליה.