סדנת ילדים מבשלים עם השף ניר צוק + "משק ארצי"

קבוצת תדמיר משיקה את "משק ארצי" עוף טרי – עוף בטעם של פעם – ללא אנטיביוטיקה וכימיקלים .

pizap.com14228668234841

לפני כשבועיים קיבלתי צלצול טלפוני ו- הוזמנתי לסדנת עוף אשר תתקיים בביתו הפרטי של "השף ניר צוק",  ביפו העתיקה.  השף ניר צוק הינו הפרזנטור של "משק ארצי" והסדנה הייתה מיועדת לילדים שהתנהגו ממש כשפים זעירים והיה מקסים לצפות באיזו רצינות וחדווה הם עשו במלאכה.

pizap.com14228699791401

הוקסמתי  מן האווירה והנצחתי את המעמד החביב בשפע צילומים.  נראה לי בהתחלה משונה להיות בחברת הזאטוטים האלה כי אני רגילה לשתף את נכדי, בהיותי בביקור אצלם בקנדה הרחוקה,  בפעילות של בישול ויצירה משותפת ובכל זאת התחברתי לאימהות הצעירות שליוו את ילדיהן והיו ממש מאושרות מהישגיהם.

pizap.com14228736393591

עצם ההזמנה נחתה עלי בהפתעה וללא התראה. שמו של השף המצליח כבר היגיע לאוזני אך טרם פגשתי ושמחתי מאד להזדמנות להתוודע אליו ואל יצירותיו במסגרת סדנה חביבה ומסבירת פנים.  שף צוק העביר את הסדנה בנועם,  בהרבה סבלנות למשובתם של הצעירים וגישתו ומבטו הרך קסמו לי והעלו את הערכתי לתכונותיו וקיסמו האישי.

pizap.com14228672094371

נראה לי כראוי לציון כי בזמנו, בעת שחייתי בקנדה שנים רבות, הייתי קשורה לנושא העופות שכן חמי, אביו של בעלי, היה מכונה "אפו צ'יקן" בהיותו הבעלים של מיפעל עופות כשרים וטריים במונטריאול. אז מאליו יובן כי עופות ומטעמי עוף עלו על שולחני לעיתים קרובות למדי … אין פלא שילדיי פונקו בשניצלים הטעימים ביותר ומיטב בישולי העופות, ממולאים, צלויים, מבושלים, תאווה לחיך. זוכרת אני ביקורים בחוות לגידול עופות, בכפרים מחוץ לעיר,  בהם מתרוצצות תרנגולות באין מפריע וקירקורן ממלא את חלל האוויר. ובעונת החורף הן מוצאות מחסה בלולים מרווחים.  באחת עלו הזיכרונות וטעמי העבר.

pizap.com14228704611711

אין ספק שאיכותו וטעמו של עוף ממשק ארצי טעים וארומטי הרבה יותר מן העוף הרגיל המגודל בצורה מסחרית, כמעט מכנית, בהיותו עוף החופשי מחומרי לוואי והזנה מלאכותיים. כך נשמר טעמו הטבעי וכך גם מתאפשר להשיג את התוצאות הקולינאריות בבישולו ברמה הגבוהה ביותר.

pizap.com14228709317651

זהו עוף המגשים את האמירה "טעם של פעם" בהיותו נקי ומשוחרר מתהליכי הייצור וההשבחה המלאכותיים, שומר על מאפייני הטעם הטיבעי והנקי ומשיג תוצאות מצויינות בכל מתכון.

אם רצונך באיכות בלתי מתפשרת – עוף של משק ארצי הוא התשובה.

והסדנה, ובכן זו החלה בהכנת שוקו חם לילדים והוריהם כאשר ההורים זוכים אף לתוספת ליקר המשפרת את ההרגשה ומצב הרוח, והמשכה הכנת המתכונים בהשגחת ההורים לחדוותם ושימחת היצירה של כולם. ואני, ובכן הנצחתי את החוויה בצילומים שבהם אף לא ניפקד מקומם של שני כלבים קטנים ומתוקים שהאדירו את השימחה הכללית.

pizap.com14228713685461

בנקודה זו, ראוי שארחיב מעט על משק ארצי.

"קבוצת תדמיר" היא המשיקה את "משק ארצי עוף טבעי בטעם של פעם" .

 הקבוצה שולטת על שרשרת גידול העופות מהמזון דרך בקרה על הלולים ועד לבדיקות של כל להקת עופות לפני שיווקה במעבדת המכון הווטרינרי כדי לאשר ניקיון מאנטיביוטיקה וזאת בניגוד לבדיקות המדגמיות הנהוגות בענף הפטם הרגיל, כל תהליך הגידול מבוצע על פי פרוטוקול גידול קפדני ומפוקח על ידי וטרינר צמוד, ד"ר ליאור בן שמעון על מנת להבטיח את איכות העופות, כתוצאה מהשליטה בכל התהליך, ניתן להבטיח לצרכן עופות טריים, איכותיים ונקיים, ארוזים במגש ומוכנים לשימוש, הגדלים על בסיס תזונה צמחית, ללא שימוש באנטיביוטיקה וכימיקלים.

הקבוצה נמצאת בבעלות פרטית של איש העסקים רון ארצי. הקבוצה מורכבת מאינטגרציה של חברות אשר ונמצא בכל שלבי גידול העופות, הזנתם ושיווקם וכוללת:

  • בעלות על מכון תערובת תדמיר, המייצר כ-240 אלף טונות תערובות בשנה ונמצא באזור הר טוב (ליד בית שמש).
  • מרבית המניות של "קבוצה הירושלמית" ליבוא מספוא .
  • בעלות מלאה על חברת "פטעם ירושלים" המגדלת כ-6 מיליון עופות בשנה, משחטת "עוף טרי ובריא בע"מ" הנמצאת בצפת ובעלות על "פרגיות ירושלים"

המחזור השנתי של הקבוצה תדמיר עומדת על כמיליארד ₪ בשנה.

המבנה של קבוצת תדמיר מאפשרת שליטה מלאה על כל תהליך הגידול העופות ללא אנטיביוטיקה, הניזונים ממזון צמחי בלבד.

מוצרי העוף הטבעי של "משק ארצי"

משווקים ברשתות השיווק המובילות, מעדניות וחנויות פרטיות נבחרות .

  • עופות משק ארצי ניזונים כמו בטבע – תזונה צמחית, ללא תוספות אנטיביוטיקה וכימיקלים.
  • מתוך דאגה לרווחת העופות, הם גדלים בצפיפות נמוכה התורמת לחיזוק מערכת החיסון הטבעית שלהם.
  • כל תהליך הגידול והייצור, מהמשק ועד לצרכן מפוקח ומתנהל בשליטה מוחלטת של קבוצת "תדמיר", תוך כדי פיקוח וטרינרי מתמיד ובקרת איכות קפדנית .

וכדי לסבר את אוזנכם, ארחיב מעט בתיאור שיטות הגידול של העופות העולים אח"כ על שולחנכם וכך תקבלו את מימד ההשגחה והשמירה הקפדניים על איכות חיי העופות והעדר כל פגיעה באורח חייהם הטבעי וריווחתם של העופות.

עופות "משק ארצי" גדלים בשיטה גידול חדשנית ומתקדמת המאופיינת בתנאי ממשק והזנה שונים לגמרי מאלו הקיימים בגידול קונבנציונאלים, עופות "משק ארצי" ניזונים מתזונה צמחית בלבד בדיוק כמו בטבע, וחל איסור מוחלט על שימוש במרכיבים מן החי כקמחי בשר,קמחי נוצות, קמחי עצמות, וקמחיים אחרים. בנוסף עופות משק ארצי גדלים ללא כל שימוש מניעתי או טיפולי באנטיביוטיקה, איסור השימוש מפחית בצורה משמעותית את כמות החיידקים העמידים בבשר העוף ובכן ממזער את האפשרות של זיהום המזון בחיידקים אלו כל העופות של "משק ארצי" נדגמים ונבדקים במעבדת השירותים הווטרינרים, מספר פעמים במהלך הגידול כולל לפני השיווק. בבדיקות אלו נמצא כי רמת שאריות האנטיביוטיקה בעופות (MRL)  שווה ל-0 מוחלט בבשר העוף ובאיבריו הפנימיים ככבד וכליות. בנוסף לאיסור המוחלט בשימוש באנטיביוטיקה, חל איסור על שימוש בכימיקלים והעופות מקבלים תוספי תזונה פרוביוטיים, תוספי תזונה ממקור צמחי ותספי תזונה אורגניים המהווים חלופה לאנטיביוטיקה וכימיקלים הניתנים בגידול הקונבנציונאלי.

מלבד תזונה צמחית, עופות "משק ארצי" אף גדלים בתנאים הגורמים לשמירת בריאותם ומסייעים לרווחת בעלי החיים, העופות של "משק ארצי" גדלים בצפיפות נמוכה, ולעומת גידול עופות קונבנציונאלי, צפיפות זה מורידה את רמת הזיהום בלולים, מקנה עמידות בפני תחלואות ומיטיבה עם העופות, צפיפות נמוכה מונעת גם את הסטרס בהם גדלים העופות בלולים ואת התחרות על המים והמזון, בשיטת הגידול אותה הנהיגו במשק ארצי, הלולים חשופים, ככל הניתן לתנאי חוץ טבעיים כאור וחום השמש ומשבי רוח חיצוניים המאפשרים גירוי טבעי הנחוץ להתפתחות העופות בדיוק כפי שמתרחש בטבע.

מוצריהעוף הטבעי של "משק ארצי משווקים ברשתות השיווק המובילות, מעדניות וחנויות פרטיות נבחרות.

עופות משווקים תחת המותג "משק ארצי" לצרכן ברשתות השיווק המובילות – עדן טבע מרקט, שופרסל, טיב טעם, יוחננוף, יינות ביתן, YOU ובמעדניות וחנויות פרטיות נבחרות

אבי מנוחין, מנכ"ל "משק ארצי" : "צריכת העופות במדינת ישראל מהגבוהות בעולם ומודעות בצרכנים לבריאות ולאוכל אותו צורכים עולה כל הזמן וכך גם הגידול בביקוש לעופות טבעיים הגדלים ללא אנטיביוטיקה,

  •      מטעימות עיוורות שנעשו בקרב צרכנים רבים במבחני שוק עלה כי המוצרים באיכות גבוהה מאוד וטעמם מצטיין,  ועל זה אני אישית מסכימה לפי דעתי מוצרי העוף של "משק ארצי" מהיום המוצר שאני הקנה והכין אצלי בבית … 
  • ממליצה ביג טיים .  

pizap.com14228755390151

גילוי נאות קיבלתי את המוצרים להתנסות …

מתכון קל – שוקיים של עוף בתנור (לט"ו בשבט)

pizap.com14228786641401

מצרכים:

1    חבילה של שוקיים (10) (משק ארצי )

3    בצלים גדולים חצאי בצל פרוסים דק

1/4 כוס שמן זית איכותי (שמנא בית בד בוטיק )

1/2 צנצנת רוטב שזיפים חריף (השוק של פרנצ'סקה )

4    תפוחי אדמה מקולפים ופרוסים חצאי פרוסות.

2    כוסות מרק עוף צלול (או מים חמים עם כף אבקת מרק)

1    כוס צימוקים )הארטישוק של נועם – חוות ארטישוקים)

1/2 כוס שזיפים (ללא חרצנים)

1/2 כוס אגוזי מלך (לא חייב) מי שאוהב תוספת בסוף

אופן ההכנה :

  • מחממים תנור אפיה לחום 180 מעלות .
  • מקצצים בצל ומפזרים בתבנית אפייה .
  • מנקים ושוטפים חבילת שוקיי עוף (10) .
  • מניחים מעל לבצל ומורחים שמן זית מעל .
  • אופים הופכים ושוב מברישים בשמן זית .
  • מוסיפים מעל השוקיים ממרח שזיפים .
  • מוסיפים תפו"א ואת השזיפים והצימוקים .

אופים במשך 1/2 שעה מכוסה ועוד 1/2 שעה עד להשחמה .

לפני ההגשה מפזרים את אגוזי מלך (לא חייב)

pizap.com14228806564371

בתאבון !

לאתר הבית "משק ארצי " לחצו כאן.

לדף הפייסבוק לחצו כאן. 

לדף המגזין השף ניר צוק לחצו כאן.

נכתב וצולם על ידי LEVANA REISER

מרבית הצילומים צולמו על ידי ויזנר שלומית