סגנונות שונים של חיתוכי יהלומים מרהיבים בטבעות אירוסין

טבעת אירוסין למעשה מסמלת את כוונותיו של בן הזוג למיסוד היחסים וזה מנהג אשר רווח בתרבויות רבות בעבר וכיום. הנושא של בחירת טבעות אירוסין הוא מיוחד במינו, בן הזוג מעוניין לקנות לבחירת ליבו טבעת אירוסין אשר תהיה לטעמה ותתאים לסוג התכשיטים שהיא אוהבת. הבחירה לא תמיד פשוטה ובעת הקניה אתם תגלו כי קניית טבעת יהלום זה לא דבר של מה בכך, מאחורי כל יהלום עומדת תורה שלמה אשר מדרגת את איכות היהלום שמשובץ בתוך הטבעת.

סגנונות חיתוך וליטוש נפוצים

החיתוך והליטוש הנפוצים שקיימים עבור יהלומים הם החיתוך העגול וחיתוך הפרינסס המרובע. שני חיתוכים אלו הם הפשוטים ביותר ובהם ניתן למקסם את כניסת האור אל היהלומים. לכן כאשר תלכו לראות טבעות אירוסין עבור בחירת ליבכם, לרוב תראו את שני החיתוכים הללו ברוב הטבעות.

סגנונות חיתך וליטוש מיוחדים

סגנונות מיוחדים של חיתוך וליטוש יהלומים לרוב נראה אצל נשים מפורסמות. יהלומים אלו בטבעות אירוסין לרוב יעוצבו עבורכם בבקשה אישית ועלותם תהיה גדולה יותר. אחד הסגנונות היותר יפים הוא חיתוך האמרלד. זהו חיתוך מלבני שמה שמייחד אותו זה דווקא הסולידיות שלו. בסגנון חיתוך זה הליטוש יוצר מראה כמעט שקוף של היהלום והוא מתאים מאוד עבור טבעות אירוסין עדינות מאוד ופחות נוצצות. חיתוכים נוספים שקיימים עבור טבעות אירוסין הם אובל שצורתו מזכירה אליפסה, מרקיזה שנראית כצורתה של העין, חיתוך טיפה, רדיאנט שפינותיו אינן חדות, לב וקושיין שזהו מרובע עגול פינות. חיתוך היהלום וליטושו משפיעים על מחירו. חיתוך אשר מוריד יותר חומר מן היהלום, מחירו יהיה יקר יותר וככל שליטושו קשה יותר או מיוחד כך מחירו יעלה.

איך תדעו את נתוני היהלום שלכם?

אחד הדברים החשובים בעת קניה של טבעות אירוסין זהב לבן או לחילופין טבעות אירוסין זהב צהוב הוא לדעת לבקש מהמוכרים בחנות את התעודה הגימולוגית של היהלום. בתוך תעודה זו יש את כל הפרטים על היהלום שקניתם לטבעת והפרמטרים אשר מצוינים בה הם אלו שיקבעו את ערך היהלום והמחיר שתשלמו עליו בעת קנית הטבעת. בתוך התעודה יציינו כמובן אם היהלום הוא אמיתי ומהו החיתוך שלו.

לסיכום, יש כיום חיתוכים שונים ומגוונים של יהלומים. יש באפשרותכם לבחור בחיתוכים הפשוטים הנפוצים או לחילופין לבקש חיתוכים מיוחדים יותר. הבחירה שלכם תהיה תלויה בעלות שאתם מעוניינים לשלם והסגנון האהוב עליכם.