סבתא סרגה סיפור – "מעיל הקסמים של יובל" ספר ילדים חדש מאת הסופרת צביה דובריש פריד על הסבתאות של היום

בוקר ששי נהדר וחמים לכולנו,

קיבלתי ספר לסקירתי והוא מחכה באהבה לאחייני המתוק בן ה 4 שגר במרסיי, אלואן ילד חכם, סקרן, בעל דמיון עשיר ואוהב ספרים בעברית.

הסבתא של יובל זוהי סבתא נהדרת, קופצנית, אוהבת, משתפת פעולה עם יובל, ממתיקה איתו סודות, מפליגה וגורמת לו להפליג על כנפי הדמיון.
הסבתות של היום הן לא אלו של "אתמול". המושג הזה השתנה פלאים], התפקיד כולו, יש מגוון שלם של סבתות (גם סבים), זוהי לא הסבתא השיגרתית שאנו זוכות ומכירות מפעם.
יובל הוא ילד חכם וסקרן עם עקרונות ועמדות משלו. סבתא יכולה לנשק אותו רק בראש ולא ליד חברים, וצבעים לא את כולם הוא מוכן ללבוש. יש לו גבולות.
לסבתא ולו יש קשר מיוחד והמעיל הזה שסבתא סרגה לו, זהו מעיל קסמים. הוא רק צריך להאמין ולדמיין ולסמוך על סבתא המהממת שלו.
הוא מגיע בעזרת נענוע הראש כשהחוטים הצבעוניים של המעיל נעים מצד לצד על כנפי הדמיון והדרקון, ומה לא בעצם. כל מה שהוא חפץ ונפשו מתאווה לו הוא יכול לקבל, רק כשהוא לובש את המעיל.
כך בעצם "סידרה" סבתא שיובל לא יסיר את המעיל כל החורף, וכך גם לא יתקרר. סבתא עושה הכל בחוכמה השמורה רק לה.
האיורים בספר מקסימים, מין סוג של אימפרסיוניסטים . עליהם אמונים אורי ונדב ליפשיץ.הציורים מתחברים כמו כפתור ופרח, הכל לא מציאותי ודמיון מתערבב במציאות בסיפור. מקסים!
הסופרת צביה דובריש פריד כתבה כל כך יפה. שנון ומצחיק.
צביה דובריש פריד מתחברת אל הילד/ה שבתוכנו, כותבת כל כל יפה.
אהבנו מאוד. תודה רבה.

צביה דובריש פריד

הסופרת צביה דובריש פריד הוציאה לראשונה
ספר ילדים "מעיל הקסמים של יובל"
"המקום של הסבתאות של היום שונה בתכלית מהסבתא שגדלנו עליה.
מצד אחד הנכדים יותר ביקורתיים כלפי המסרים שמעבירים להם, ומצד שני אנו הסבתות תלויות גם במידע שיש להם"
הסופרת צביה דובריש פריד מוציאה בימים אלו את ספרה השישי והפעם זהו ספר ילדים, מעיל הקסמים של יובל. בספר ציורי ילדים קסומים שצייר הצייר אורי ליפשיץ לבן זקונים שלו , נדב.
הספר מתאר את ניסיונותיה של סבתא לשכנע את הנכד שלה לשמור על עצמו בימי החורף הקרים ולא לפשוט מעליו את המעיל בכל הזדמנות. לשם כל היא מוכנה אפילו לסרוג לו מעיל שאם רק יקשיב לה יהפכו אותו חוטי הצמר לקוסם ממש, או בשפתו של הנכד, לגיבור על שמגשים לעצמו את כל המשאלות.
ואכן, בין חוטי הצמר סורגת הסבתא האוהבת קסמים וכך, בעוד יובל ניזהר שלא להתקרר הוא מטייל במקומות קסומים, פוגש סוסי פרא, גמלים משולשי דבשת, פילים צבעוניים ובעיקר זוכה להתיידד עם צמד דרקונים חביבים שמרכיבים אותו על גבם ומראים לו את העולם.
כשדובריש פריד נתקלה בסדרת ציורי הילדים של אורי ליפשיץ, היא הרגישה שצוירו במיוחד עבור ספרה. הכל התאים בדיוק. בנוסף, היא הבינה שנפלה בידה הזכות לחבר בין ילדי העידן הדיגיטלי לאמנות איכותית ולציוריו מעוררי הדימיון של אורי ליפשיץ .
הספר מתאר את מאמציה של סבתא להיות רלוונטית בעולם המתקיים בתוך מתח בין ילדי הדור הדיגיטלי לדור שלא מבין בזה כלום!
למרות ההבדלים והקשיים היא מתחברת לעולמו והופכת אותו לגיבור על, העיקר שלא יצטנן, חלילה.
"היום הסבתאות שונה בתכלית ממודל הסבתא עליה גדלנו. פעם לסבתות היה קל. הן התמודדו מתוך עולם המוכר להן, בישלו לנכדים, שמרו על הנכדים תקנו את בגדיהם… היום לסבתות תפקיד הרבה יותר קשה והוא להדביק את הקצב ולא להישאר מאחור בעולמם התזזיתי של נכדיה.
כך או כך, דבר אחד לא השתנה-הדאגה שבלב ובספר הסבתא לא רצה אחרי הנכד עם צלחת מרק אך דואגת לו לא פחות. באמצעות דימיונה ותושייתה זה מצליח לה!" כך מסכמת דובריש פריד.
"מעיל הקסמים של יובל" מיועד לגילאי 5-8 (*הספר מנוקד ומתאים גם לילדים שיודעים לקרוא.)
מחיר הספר – 68 ₪ וניתן להשיגו ברשת ספרים סטימצקי.