נשנושי ירקות שורש בתנור

האנשים שהביאו לכם את המאסטר סלייסר (מ"ס) הגאוני חוזרים עם מוצר חדש – הספירל סלייסר, שחותך ירקות ופירות קשים לספירלות מגניבות. הוא אמנם פחות גאוני מהמ"ס, וגם דורש קצת התעסקות, אבל אחרי שמסתגלים אליו הוא די ממכר

בשבוע שעבר הוזמנתי להשקה של מכשיר חדש שמייבאת חברת כרמל דיירקט, אותה חברה שמשווקת את המאסטר סלייסר.  המאסטר, למי שבטעות לא מכיר, הוא מכשיר גאוני שמאפשר להכין סלט במהירות ובנוחות. באופן אישי אני מכירה כמה אנשים (בסדר, נשים) שהוא שינה את הרגלי צריכת הסלט שלהן, והפך אותן לאכלניות סלט הרבה יותר גדולות ממה שהיו קודם. אבל למאסטר סלייסר יש חיסרון אחד: הסלט שהוא מייצר הוא, איך להגיד בעדינות, לא נורא אסתטי.

ובדיוק לנישה הזאת – של האסתטיקה – נכנס הספירל סלייסר החדש, שמוציא תחת הידית המסתובבת שלו ספירלות של ירקות ופירות קשים (מלפפון קשיח גם יעבוד, אבל ממש אין מה לנסות את זה על עגבנייה) בגדלים שונים. התוצאה, כמו שראיתי בהדגמה שבהשקה וכמו שתראו בסרטון המצורף, היא נורא מגניבה, אבל הייתי צריכה לנסות את זה בעצמי כדי להבין עד כמה זה שימושי. מזל, אם כך, שהיה לי שבוע חופש, וכך היו לי כמה ימים לשחק עם הצעצוע החדש.

[youtube 9z4EvNfHZHM nolink]

הניסיון הראשון היה מאוד מאכזב, וכבר התחלתי לנסח לעצמי בראש את הפוסט העצבני שאכתוב. כן, הוא יוצר ספירלות, אבל התפעול לא ממש נוח, צריך בשביל התוצרת שלו קערה (בניגוד למ"ס, שהסלט שלו נשאר סגור בקירה של המכשיר) ולספירלות השובבות יש נטייה ליפול מחוץ לקערה, ובכלל – גוף המכשיר נוטה להתלכלך ולא נוח לשטוף אותו.

אבל כאמור, הייתי בשבוע חופש והיה לי הרבה זמן פנוי, אז המשכתי להשתמש בספירל סלייסר גם בימים הבאים. ואז, ביום השלישי, וברוח חג החנוכה, קרה נס. הטכניקה שלי השתפרה ופתאום זה נהיה הרבה יותר קל וכיף. הצטיידתי בחנות הירקות במעט תפוחי אדמה (בכל זאת הם לא דיאטטיים במיוחד) ובהרבה גזר, בטטות, סלק וקולרבי והתחלתי לשחק.

השימוש הבסיסי הוא פשוט להפוך סלטים ליותר אסתטיים. איכשהו קפיצי קולרבי וגזר הם הרבה יותר טעימים מסתם לאכול אותם בחתיכות רגילות. בהמשך גם הוספתי ספירלות גזר למרק. סתם כי זה יותר חמוד.

אגב, אתם יודעים מי עוד אוהב אוכל חמוד? מי שאמר ילדים – צודק. ואמנם אין לי ילדים, אבל בתור אינפנטילית מדופלמת, אני בטוחה שילדים ישמחו פתאום לאכול ירקות כשהם מגיעים בצורות מגניבות כאלה.

השלב הבא היה להשתמש בנחשי בטטה כדי להכין את לביבות הבטטה הנהדרות של לימור תירוש. מתכון נוסף שאפשר להכין בעזרת הספירל סלייסר, ולא ניסיתי, הוא מאפה התפוחי אדמה ההורס של רותם ליברזון.

אבל המאכל הכי מוצלח מבחינתי הוא פשוט נשנושי ירקות שורש בתנור. חותכים את הירקות בצורה המועדפת עליכם, מוסיפים בערך כף שמן ותבלינים ומערבבים טוב בידיים (השמן עוזר לתבלינים להיתפס) ומכניסים לתנור. לזמן קצר, כי מדובר ברצועות/פרוזות דקות. התוצאה מזכירה קצת חטיף והיא מאוד כיפית לנשנוש. הכי אהבתי את פרוסות הבטטה שתובלו במלח וראס אל חנות, אבל אתם מוזמנים לתבל כראות עיניכם.

ולפני שנעבור לשלב התמונות, נציין רק שהמכשיר עולה 290 שקל. לא זול, ומכיוון שבכל זאת יש פה התעסקות מסוימת, כדאי שתהיו בטוחים שאתם מתכוונים להשתמש בו לפני שאתם קונים. רק עשו לעצמכם טובה ואל תתייאשו אחרי השימוש הראשון. אני מבטיחה שהמיומנות משתפרת ואיתה המהירות והכיף.

תלתל גזר

לביבות בטטה בתנור

פרוסות תפוחי אדמה בתנור

ובגרסת הבטטות

נחשי תפו"א, בטטה, גזר וסלק בתנור