נשל הנחש

כשנקלעה בדרכי הזדמנות לערב ירושלמי מפנק שכולל טיפול פילינג במלון יוקרה בירושלים, שכשוך בבריכה וארוחה באחד מהמוסדות הירושלמיים הידועים, לא יכולתי לסרב. ובצדק

בחורה עם מחשב נייד

תמיד כשאני עולה את העליה של שער הגיא בדרך לירושלים אני מתמלאת בהרגשה החמימה הזאת בבטן, שמרגישים כשמגיעים הביתה. בתור תל אביבית עם שורשים ירושלמים, שעזבה את אוויר ההרים בגיל 21 ולא שבה, אני שומרת פינה ראשונה ומיוחדת בלב לעיר שגידלה אותי.

כל עליה לרגל מלווה בזכרונות ממקומות שכבר לא נראים אותו הדבר, מאנשים שעזבו, מתקופה אחרת, עם פחות קמטוטים בזוויות העיניים ויותר תמימות בלב. ירושלים שלי כבר לא קיימת עוד, אבל גם לירושלים הנוכחית לא חסר, במיוחד אם מבקרים בה בערב קיצי מוזהב.

הקלישאה עדיין נכונה – בניגוד לימים העומדים והמהבילים של איזור המרכז, ביקור קיצי בירושלים הוא פינוק: האוויר צלול ונטול לחות, הרוח מנשבת קלות כמזגן של הטבע, ורחוב יפו הוא מדרחוב מקסים שבליבו רכבת קלה. ולי, הפעם, היתה הזדמנות לפינוק מיוחד: טיפול פילינג מפנק בספא היוקרתי של מלון "מצודת דוד".

"מצודת דוד" נמצא בדיוק בסוף המסלול המאולתר שהכנתי לעצמי. חציתי את רחוב יפו לאורכו, ואחריו פניתי לרחוב שלומציון המלכה, שניהם מדרחובים עמוסי חנויות ובתי קפה. בסוף רחוב שלמציון המלכה, בפינת דוד המלך, חיכה לי המלון, ובליבו הספא.

 ספא מלון מצודת דוד אוגוסט 2016

הספא של "מצודת דוד" הוא מלאכת מחשבת של פינוק. ממוקם בקומה התחתונה, מתחת ללובי, זהו איזור שקט ורגוע. את פני קיבלה פקידת קבלה חייכנית, ולאחר שהחלפתי את בגדי לבגד ים, פניתי לשכשוך קל בבריכה של המלון, שאינה מקורה, ופתוחה כל ימות השנה (בחורף היא מחוממת). אחרי שהייתי כולי שטופה ורחוצה, והגנבתי גם התחרדנות בשמש הערב הירושלמית, ניגשתי אל חדר הטיפול המרווח, לטיפול פילינג מפנק, בניצוחו המקצועי של מעסה מקצועי ומיומן.

 ספא מלון מצודת דוד אוגוסט 2016

טיפול הפילינג נועד לחדש את העור שלי, להשיל שכבת עור ישנה ולצאת זוהרת. הוא כלל עיסוי נעים של חצי שעה עם פילינג שקד ממריץ של L’OCCITANE, לריכוך, העשרה, והתחדשות העור, שלאחריו התקלחתי, כדי לשטוף את שאריות הפילינג, והמשיך בעיסוי בשילוב קרם גוף, גם הוא של L’OCCITANE, שהחדיר לחות איכותית לתאי העור המצפים והממורקים שלי.

אחרי שעה של טיפול, כמובן שהייתי צריכה לנוח קצת מהמנוחה. לספא יש כמה מיטות מנוחה נעימות שבהן אפשר לחזור אל המציאות לאט ובעדינות, וזה בדיוק מה שעשיתי.

 ספא מלון מצודת דוד אוגוסט 2016

 אחרי הטיפול המענג, יצאתי לתוך ערב ירושלמי שטוף שקיעה, ונתקפתי בתיאבון (כל ההמרצה הזאת משפיעה גם על הקיבה, מה לעשות). אז לפני החזרה לשפלה, ישבתי ב"קפה קדוש", בשלומציון המלכה, אחד מהמוסדות הקולינריים המשובחים שיש לעיר להציע, שנמצא ממש מטרים ספורים מהמלון, ונשנשתי קרוק מדאם נפלא שסגר לי את הפינה של ערב מושלם.

 ספא מלון מצודת דוד אוגוסט 2016

אל תל אביב חזרתי רגועה, ממורקת ושבעה. מיד עם היציאה מהמזגן אל האוויר העומד נתקפתי געגועים לאוויר הירושלמי. מזל שיש לי הורים שגרים בעיר עם מזג האוויר הטוב במדינה.