נשירת שיער ובני נוער

נשירת שיער ובני נוער
נשירת שיער ובני נוער למה זה קורה
נשירת שיער ובני נוער
נשירת שיער ובני נוער
למה זה קורה

הרבה שינויים ודברים קורים בגיל ההתבגרות, אחת הבעיות היא נשירת שיער, גם אצל מבוגרים.

נשירת שיער היא אחת החוויות הפחות נעימות בחיים, לחץ נפשי, בעיות אכילה ושינויים הורמונליים עלולים לגרום לנשירה בגיל ההתבגרות, לפעמים לנשירה חזקה.

הרבה גורמים שונים עומדים מאחורי בעיית נשירת שיער, במאמר זה נגע בנפוצים ביותר:

מוצרים לעיצוב השיער

חלק מהמרכיבים במוס, בג 'ל ובתרסיסי השיער, משמשים גם במוצרים תעשייתיים כגון פלסטיק, חומרי סיכה למנועים, מתחלבים, צבעים ופוליש לרהיטים. כימיקלים אלה חוסמים את זקיקי השיערה, מגרים את העור וגורמים לנשירת שיער, כדאי לבחור במקום זה בחלופה בטוחה יותר וטבעית כמו שמן קוקוס או ווקס חימר.

מוצרי טיפוח מסחריים

"יותר קצף אומר שהשיער שלך נקי" זה משהו שדחפו לנו לראש מאז ילדותנו בעזרת נחמה הכינה, אבל זה לא נכון. אפקט הקצף שאנחנו מקבלים מהשמפו וממוצרים רחצה אחרים מתקבל על ידי כימיקלים אשר בסופו של דבר נספגים לנו לדם. מוצר לא צריך להקציף כדי לנקות, ואנחנו לא צריכים לסכן את הבריאות שלנו בגלל סברה,  מלבד חומרי הקצף, מוצרים אלו מלאים בחומרים משמרים, סיליקון, ניחוחות וצבעים מלאכותיים אשר הורסים את השומנים הטבעיים של השיער, מחלישים את השערה וגורמים לנשירה.

האלטרנטיבה הטובה ביותר למנוע זאת, היא באמצעות שמפו טבעי מזין וללא כימיקלים, שמפו ללא מלחים, (שמפו לתינוקות) אשר יספק מרכיבים שונים לטיהור הקרקפת וזירוז צמיחת השיער.

מייבשי שיער, מחליקים וצבעי שיער:

הנוער אוהב לחקות את הסלבס, בגדים, איפור וכמובן השיער, שהוא המסגרת של הראש, אז כדי להיראות טוב ועכשווי, רוב בני נוער משנים תסרוקות לעתים קרובות וזה כולל את השימוש במכשירי חשמל כגון מייבש שיער, מחליק קרמי, בייבי ליס וכדומה, מכישרים אלה מייבשים ומחלישים את השיער, גורמים לקצוות מפוצלים ולנשירה. יתר על כן, צבעי שיער וחומרים כמו רילקסלר לשיער הם כימים והם מזיקים לשיער ולקרקפת ויכולים לגרום לאבדן שיער ולפעמים הנזק בלתי הפיך.

תרופות:

חלק מבני נוער נוטלים תרופות לטיפול בסימפטום מסוימים מבלי לשים לב לבעיות שהן גורמות בעקיפין.

חלק מהתרופות האלה בסופו של דבר יוצרות חוסר איזון הורמונלי ןמונעות  מהאנזימים הדרושים לשיער להגיע למקום שבו הם נדרשים על מנת לאפשר לשיער להמשיך במחזוריות שלו.

התרופות הנפוצות ביותר הן גלולות למניעת הריון וכדורים נגד אקנה. תרופות אלה גורמות לנשירת שיער.

תזונה לקויה:

הדימוי הגופני חשוב מאוד בימים טרופים אלה, לכן, חלק מבני הנוער ובמיוחד נערות עושים דיאטות קיצוניות השוללות מהגוף ויטמינים חיוניים, מינרלים ומאקרו-מינרלים הדרושים כדי לעורר צמיחה בריאה של השיער. יתר על כן, מכיוון שתזונה נכונה לא ממש מעניינת את רוב בני הנוער, הם אוכלים הרבה מזון מעובד, ג'אנק פוד, כגון המבורגר, פיצות בורקסים כדומה.

מזונות אלה לעתים קרובות מלאים בחומרים מלאכותיים שגם מסרטנים. כדי ללמוד עוד על המאכלים הטובים ביותר שאפשר לאכול על מנת להבריא את השיער.

מצבים רפואיים:

מצבים בריאותיים כגון סכרת, תת-פעילות של בלוטת התריס, עייפות כרונית ותשישות, מחלת אדיסון, תסמונת השחלות הפוליציסטיות גורמים לשיער דליל, רוב המחלות הללו ניתנות למניעה, מחקרים הראו שיפור כאשר היה שינוי משמעותי באורח החיים ובשינוי התזונה. ברגע שהרכיבים התזונתיים האלה יוחזרו לחיי היומיום של האדם, מחזור צמיחת השיער יחזור למצבו הנורמלי.

גנטיקה:

Androgenetic Alopecia הוא מצב תורשתי המקדם דפוסי התקרחות.
אם הגן הזה ישנו במשפחה, סביר להניח שהגברים במשפחה יהנו מהתקרחות בחלק העליון של הראש ובחלק הקדמי של הקרקפת אצל נשים.

לחץ:

מצבי לחץ כמו עבודה, סיום פרויקט או לימודים למבחן יכולים לתת לגוף את המסר כי משהו לא טוב קורה, ברגע זה הגוף משחרר קורטיזול, אדרנלין, אפינפרין והורמונים אחרים, התוצאה, מנגנון הצמיחה התקין נפגם ונגרמת נשירה מואצת של השיער.

עשו תרגילי נשימה, מדיטציה, יוגה או תחביב שמרגיע את המוח והגוף ויכול לעזור להפחית את הלחץ ולהביא את הגוף לפעילותו תקינה של הגוף.

לסיכום

נשירת שיער לפעמים ניתן למנוע, עבור אלה שכבר סובלים ממנה, שינוי בתזונה ובאורח החיים, שינוי מוצרים המשמשים אתכם על בסיס יומי יכול לגרום לשיפורים משמעותיים בשיער ובריאות הכללית.

רק בריאות.

מוזמנות לבקר גם באתר שלי