נשיא בורסת היהלומים השיק את מדד היהלומים ומטבע דיגיטלי

בשבוע היהלומים הבינלאומי, אשר מתקיים בישראל בפעם השביעית ברציפות, הושק מדד היהלומים והמטבע הדיגיטלי

יורם דבש, קובי קורן, בועז מולדבסקי. צלם אלעד גוטמן

האם שמעתם כבר על "מדד היהלומים" וה"מטבע הדיגיטלי"?
הנהלת בורסת היהלומים, בראשה יורם דבש – נשיא הבורסה, אירחה באירוע חגיגי, את שר הכלכלה אלי כהן, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן וכ-500 מבכירי תעשיית היהלומים העולמית, לרגל פתיחת שבוע היהלומים הבינלאומי, אשר מתקיים בישראל בפעם השביעית ברציפות.
האירוע נערך באולם המסחר בבורסת היהלומים ברמת גן במסגרתו הושק מדד מסחר חדש – מדד היהלומים Get Diamonds Index והנפקת מטבע דיגיטלי של בורסת היהלומים וחברת ההייטק CARATS.IO.

יורם דבש, קובי קורן, בועז מולדבסקי.
צלם אלעד גוטמן

נעמה לנסקי, אלי כהן, יורם דבש, שי רינסקי .
צלם אלעד גוטמן

יורם דבש נשיא בורסת היהלומים פתח את האירוע וציין כי בגילו כבר קשה לרגש אותו, אך מראה אולם המסחר המלא מפה לפה באנשי תעשיית היהלומים מהארץ ומחו"ל מאוד מרגש.
עוד אמר דבש בפתח דבריו: "אלי כהן הוא השר שעשה הכי הרבה למען תעשיית היהלומים בישראל ויחד אתו הנהלת הבורסה עושה הכל על מנת להוביל את הענף קדימה ולהחזירו לימיו הגדולים." בהתייחסו למטבע הדיגיטלי אמר דבש: "המטבע הדיגיטלי הוא חלק ממהפכה שאנו מחוללים בימים אלו ממש בענף היהלומים העולמי, שהופך לענף טכנולוגי המבוסס על חדשנות, יצירתיות ויזמות והופך את ישראל למרכז הטכנולוגי העולמי של הענף." לדבריו: "הנפקת המטבע הדיגיטלי מתבצעת במקביל למהלכים נוספים של המהפכה הטכנולוגית בבורסה, ביניהם פתיחת המרכז לחדשנות בענף היהלומים והחנות הווירטואלית ליהלומים ברשת עלי באבא. זהו הפתרון שלנו לתחרות הגוברת ולקשיים בענף".
אורח הכבוד שר הכלכלה אלי כהן אמר בדברי ברכתו: "בישראל יש את תעשיית היהלומים הטובה בעולם ואת החדשנות הטכנולוגית המצוינת". השר ציין כי עם היכנסו לתפקיד לפני שנה ושבוע הוא לקח על עצמו, יחד עם יורם דבש, להחזיר את תעשיית היהלומים למקומה המכובד ולכן הוקמה ועדה בראשותה של נעמה קאופמן המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והיום מתפרסמות מסקנות הוועדה אשר בעקבותיה מקצים כספים רבים לטובת הבורסה, ביניהם תקצוב לתערוכה נוספת דוגמת זו הנפתחת היום, קרן שתיתן הלוואות למכון החדשנות, סיוע בהקמת מפעל לליטוש אבנים גדולות ועוד. השר סיים את דבריו ואמר: "כולי תקווה ורצון שמשרדי הבורסה יתמלאו, שיהיו תערוכות כל הזמן וענף היהלומים בישראל יחזור להיות המוביל בתחום התעשייה."
מיד בסיימו את דבריו העניק השר יחד עם שי רינסקי מנכ"ל משרדו ונעמה קאופמן המשנה למנכ"ל את דו"ח הועדה ליורם דבש נשיא בורסת היהלומים.
צחי ברוורמן, יורם דבש, אלי כהן, קובי קורן.
צלם אלעד גוטמן

צחי ברוורמן, יורם דבש, אלי כהן, בועז מלדובסקי.
צלם אלעד גוטמן

ראש העיר רמת גן מר ישראל זינגר סיפר בדבריו כי כשסוכם על בניית בניין בן 111 קומות בבורסת היהלומים, אמר ראש העיר השכנה רון חולדאי כי הוא יקים בניין בן 120 קומות, אך זינגר הבטיח כי לא רק הגודל קובע אלא גם האיכות. זינגר אמר בברכתו כי עיריית רמת גן תורמת רבות לכך שמתחם הבורסה יהיה יותר נעים, בטוח ויפה כפי שראוי לתעשיית היהלומים.
לאחריו נשא ברכה יבגני אגורייב נציג חברת אלרוסה – חברת כריית היהלומים הגדולה בעולם שאמר כי עבורו ועבור החברה אותה הוא מייצג זהו כבוד גדול להיות פה בבורסת היהלומים ברמת גן ולקחת חלק בתערוכה גדולה שכזו, באחת המדינות המובילות בעולם את ענף היהלומים.
אחרון המברכים היה קובי קורן נשיא התאחדות תעשייני היהלומים שאמר כי ב-20 שנותיו כפעיל בענף היהלומים הוא לא ראה שר שהקדיש כל כך הרבה מזמנו כמו השר אלי כהן. קורן אף הזכיר לשר כי אנחנו בעידן ההקלטות וכל הבטחותיו מוקלטות.
מיד לאחר האירוע עלו האורחים לקומה ה-31 לראות את מרכז החדשנות המיוחד שנפתח בימים אלו ממש והתרשמו עמוקות מעיצובו.
הגיעו ונגעו במטבע החדש:   צחי ברוורמן – מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שי רינסקי מנכ"ל משרד הכלכלה, נעמה קאופמן המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, קובי קורן – נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, בועז מולדבסקי – יו"ר מכון היהלומים, גיטאנו קאבליירי – נשיא איגוד התכשיטים העולמי, אלי אייזקוב – נשיא כבוד של פדרציית הבורסות בעולם, נשיא בורסת היהלומים של ניו יורק מר ראובן קאופמן, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, וונג קנט מנכל חברת התכשיטים והיהלומים הגדולה בעולם צ'או טאי פוק מהונג קונג, בכירי עליבאבא ונציגי משלחות נוספות המגיעות מהעולם ועוד.
ערכה: נדיה היבא
הצילומים באישור שימוש היחצ