הנסיך הארי נפל בפח כי כל כך רצה להישמע

אל תקראו עליו ועליה, קרי, הארי ומייגן. זה רק עושה להם רייטינג שלא באמת מגיע להם. אל תקראו אותי עכשיו. בואו נגרש אותם מסדר היום. הם משעממים ונאחזים בסיבי החוטים האחרונים לפני שיהפכו ליורשים משעממים.

מאז שהודיעו שני אלה שהם עוזבים את בית המלוכה ואת מעמדם כבני מלוכה, הם לא מפסיקים להעביר את המסר הכפול שסותר את עצמו. מצד אחד הם הרגישו הארי ומייגן שהתקשורת רודפת אותם ושזה מקפיץ את הטראומה של הארי כילד שאיבד את אמו לפפראצי. אבל מצד שני הם לא מרפים מאתנו ובעיקר לא מהתקשורת. הדף הבא שהם רוצים לפתוח כביכול, שהוא לכאורה אינטימי ופרטי ולא מלכותי – הוא יותר צעקני ויותר ברוטאלי מכל מה שהיה להם עד כה. להפוך למגה סטארים מולטי מיליונרים בהוליווד זה הכי להיות חשופים ולא סתם חשופים אלא חשופים ללא שום בקרה.

לפחות בממלכה הבריטית יש סוג של הסכמה והבנה בין הארמון לעיתון ולמדיה בכלל אבל כשאתה סלב – כל מה שיקרה בינך לבין המדיה – מגיע לך. הזמנת את זה ועכשיו תתמודד לבד – לבד. אגב, הוא משתמש בבן שלו כמגן אנושי. הכל בשביל ארצ׳י. כמה סתירות אפשר במשפט אחד תגידו לי? הרי רק בארמון הייתי יכול ליהנות מביטחון מאסיבי משולם על ידי משלם המיסים הבריטי, ורק בבריטניה היית יכול לדרוש שקט תעשייתי לגבי כל הקשור למעקב אחרי ארצ׳י הריסון. ועכשיו מה? לדעתי את דווקא חושף אותו ומסכן אותו גם כי אין לך הגנה ממלכתית – מלכותית וגם כי הביטחון הפך להיות עניין מאד יקר שאתה צריך לשלם מכיסך.

מייגן והארי צילום Karwai Tang/WireImage

צילום: Karwai Tang/WireImage

עברנו כשלוש שנים של זיג זג, בהן למדנו להבין מי זו מייגן ואיך היא הגיעה עם אג׳נדה אנוכית הכי הכי רחוקה מכל מניע פילנטרופי ומבינים שהיא עשתה על כולנו סיבוב. אגב אולי היא באמת אוהבת את הנסיך הארי אבל זה שולי כי האג׳נדה שלה היא להתקדם על גבי אנשים בהם היא משתמשת וכשהם סיימו את תפקידם היא משליכה אותם. זה נכון לגבי אינספור חברים וחברות, בעלה הקודם, בני משפחתה שלא מוכנים לשחק את התפקיד ושדרות העובדים שלה ששכרה ופיטרה בקצב מסחרר. מאד כעסנו עליה שהיא שיקרה וזייפה והכי הכעיס שהיא הציגה את עצמה כאמריקאית שלא הכירה את בית המלוכה הבריטי כאשר בדיעבד הסתבר שהיה לה פטיש רציני על דיאנה ושהייתה לה פנטזיה להיות דיאנה ולהינשא לבן מלך אז סבבה – מעבר לכך שלהיות נסיכה הוא חלומה של כמעט כל ילדה – יש פה זיוף שכולנו חשים מנוצלים. כן, גם קורא תמים יכול להרגיש שלקחו אותו לסיבוב.

איך הארי נפל קורבן למתיחה

בהמשך לבוז שההמון רוחש לזוג המגוחך הזה, שממשיך לחשוב שכולם טיפשים ולשחרר כל מיני הצהרות נבובות שהתרגלנו לא להאמין להן – החליטו יוטיוברים רוסים לעשות צחוק מההארי הזה. הצמד ולדימיר קוזנצוב ואלכסיי סטוליארוב (״המתחזים גרסת בית המלוכה״) התחזה לגרטה טונברי ולאביה. בשמה של האקטיביסטית הצעירה והאהודה הצליחו לפתות את הארי לפתוח את ליבו וללכלך על מנהיגי העולם אותם כינה אנשים חולים, על דונאלד טראמפ שהגדיר אותו כ"מי שיש לו דם על הידיים" בהקשר של התחממות כדור הארץ ושינוי האקלים. הכוונה הייתה בהקשר של תעשיית הפחם שטראמפ מעודד ושהיא עוינת את הסביבה ואת האקלים.

מייגן והארי אחרי הלידה בשחור צילום Dan Istitene - Pool/Getty Images

צילום Dan Istitene – Pool/Getty Images

המץחזים הצליחו להוציא ממנו (שוב) את ההצהרה לגבי ׳מגזיט׳ ("ההחלטה נפלה כדי להגן על ארצ׳י"). הארי כנראה זקוק לאוזן קשבת כי ניכר שהפרה רצתה להניק יותר ממה שהעגל רצה לינוק והוא נפתח לגבי שירותו הצבאי והשפעתו המעצבת על אישיותו (״הפך אותי ליותר נורמלי ממה שבני משפחתי היו רוצים להאמין״). את הצבא שחף הארי כדי לומר ל״גרטה״ שהוא במקום מועצם שמאפשר לו לקבל החלטות נכונות ולא פשוטות. במסגרת הצורך הנואש להיפתח אמר שלהתחתן עם נסיך או נסיכה זה הרבה פחות פשוט מכפי שזה נראה – כדי לבסס שוב את ההחלטה לנטוש את המעמד אותה הגדיר כהחלטה נכונה אך לא קלה. הארי כמובן התייחס להתחממות הגלובאלית כל עוד חשב שהוא מדבר עם גרטה שמובילה את המחאה הקשורה לכך ואמר שהעולם מנוהל בידי אנשים חולים בעוד שהיא, גרטה, זכתה ממנו למחמאה כשאמר לה שהיא והדור הצעיר הם אלה שיעשו את השינוי. ה׳שיגועים׳ (שמזכירים לי שיגועים שעשינו כשהיינו קטנים והיינו נקרעים מצחוק), קרו בתחילת שנת 2020 ובהן התיחס הנסיך למתחים בלב ליבה של משפחה המלכותית.

זה כמעט לא מצחיק וכמעט לא מפתיע. זה פשוט more of the same. הארי חיכה לטראמפ החוצה מהמקום הזה שבו הוא רק פגש את הקשיים שלו, את חוסר המיומנות שלו וחוסר הבגרות שלו. ומצא את הטרמפ הזה במייגן. מייגן חיפשה קיצור דרך לפסגה המעמדית והפיננסית ומצאה אותו. אפשר להגיד שגם אם הם מאוהבים מדובר בנישואין של נוחות ואינטרסים. שניהם לא עומדים בדרישת הדיפלומטיות המורכבות של להיות מה שקרוי "working royal". אפילו עכשיו באירוע הקומונוולט׳ כשמייגן דופקת שמלה ירוקה עם כומתה תואמת – היא נראית חסרת בטחון, מגומגמת וחשופה בריקנות שלה.

הארי ומייגן צילום: Chris Jackson/Getty Images for the Invictus Games Foundation

צילום: Chris Jackson/Getty Images for the Invictus Games Foundation

מאד ברור שכדי להיות בן מלוכה עובד עליך קודם כל לדעת לשים את האגו שלך בצד ולדעת להתייחס למורכבות חברתית המקיפה אותך בין אם מדובר בראשי מדינות או תלמידי בית ספר ומוריהם. מייגן פורחת שאין לידה תחרות והיא מוקפת אומללים שלכאורה היא מצילה. זהו התנאי היחידי להפגין קצת בטלון עצמי ואני לא קונה את זה. הארי מבחינתי הוא סוג של מייגן ממין זכר. הוא תמיד היה שערורייתי באופן מתיש ולא מרגש. הוא תמיד חיפש להשמיע קול אך קולו נבלע בצלו של וויליאם שהוא פשוט איש עבודה מבריק וצנוע. קשה מאד לתחזק נרקיסיזם כשחלק אדיר מסדר היום שלך נועד להפנות תשומת לב אל אחרים.
אני קוראת לנו להיפרד מהזוג המעייף והדו פרצופי הזה. כל עוד הם ימשיכו לעשות פרובוקציות פאתטיות כמו לדבב סרט אנימציה, לנאום מול כנס בנקאים כמה חשוב לעבור טיפול נפשי, למסחר את מה שנשאר להם מזהותם המלכותית המתכרסמת ודוהה – אל תעירו אותי בבקשה.

 

 

 

 

 

atara
פלנר אסטרטגי. מתמחה בזהות תאגידית ומיתוג. והטמעתו בארגון וסביבתו. או במלים אחרות - למה המקום הזה שקוראים לו 'העולם', צריך אותך ודווקא אותך.