נס חנוכה ברולדין

השתתפתי בסדנת סופגניות במרכז המבקרים של רולדין. איך מילאתי את הסופגניות שלי? וכמה סופגניות אוכלים בישראל בשנה?

כשהוזמנתי לקחת חלק בסדנת סופגניות ברולדין התלהבתי. היש  דרך טובה יותר יש לפתוח את חנוכה? התחלתי לחשוב על סופגניות ונזכרתי בחמותי. לשעבר.

געגועים לאגוזים

מישהו פעם אמר לי שהפלוס  בגירושין זה שלא צריך יותר לסבול את המשפחה שלו. אצלי זה היה להיפך. לחמותי לשעבר היה כישרון מיוחד לכל מה שקשור למטבח בכלל, ולקינוחים בפרט. היא אהבה לשלב אגוזים בכל דבר, והכי טעים היה הסמבוסק המיוחד שהיא הייתה מכינה, במילוי אגוזים. מדובר במתכון סודי שעבר במשפחה עוד מהימים בהם גרו באיסטנבול. לקח לי קצת זמן, ובסוף הצלחתי להוציא ממנה מתכון, אבל לי אף פעם לא יצא טעים כמו לה. כל חנוכה היא הייתה מטגנת סופגניות, בלי לבן/אשל וללא קיצורי דרך, ומוסיפה למילוי הריבה אגוזים. מפתיע כמה טעים היה הרעיון המקורי הזה. כשהתגרשתי, היה לי עצוב נורא להיפרד מחמותי ומהטעמים שלה. עם המשפחה של בעלי לשעבר לא נשארתי בקשר, ועד היום אני מתגעגעת אליהם, ולסופגניות עם אגוזים. החלטתי לנסות לשחזר את הטעם בסדנה אליה הוזמנתי.

סדנת סופגניות

קודם כל קיבלנו הסבר על תהליך העבודה, והראו לנו את כל האפשרויות העומדות לפנינו: מילויים, ציפויים, עיטורים ושיטות עבודה.

options

צילום: שרון עמית

אז מה עשינו? בשלב הראשון, קיבלנו את הסופגניות. חסכו לנו את שלב הטיגון, דבר שדווקא מאוד שימח אותי. בכל אופן קיבלנו סופגניות טריות שנראה כאילו ממש הרגע יצאו מטיגון. הנה המתכון:

מצרכים לכ-30 סופגניות:

ק"ג קמח לבן

300 מ"ל מים קרים

חצי כוס סוכר

2 ביצים

חלמון ביצה

2 כפיות מלח

75 גרם שמרים לחים

90 גרם מרגרינה

כפית ברנדי

כפית תמצית וניל

חצי כפית תמצית רום

ולעבודה:

מכניסים למיקסר את הקמח , הסוכר והשמרים לחים , ומערבבים דקה. מוסיפים מים קרים,  ביצים, תמציות וברנדי, וממשיכים לערבל  3 דקות במהירות נמוכה. מעבירים למהירות גבוהה למשך 3 דקות נוספות. מוסיפים מלח ומרגרינה ומערבלים 4 דקות נוספות במהירות גבוהה. יוצרים כדורים במשקל של כ-50 גרם ומניחים על מגש מרוח בשמן, במרווחים של 4-5 סמ' . מכסים במגבת, ומניחים לתפוח למשך שעתיים במקום חמים. מחממים שמן קנולה לטיגון עמוק . השמן מוכן לטיגון כאשר מכניסים ידית של כף עץ ונוצרות בועות סביבה. מטגנים 2-3 דקות כל צד של הסופגנייה, כשמתחילים בצד שתפח, עד קבלת גוון חום זהבהב.

אחרי שהסופגניות מוכנות, אפשר להמשיך לשלב המילוי. קיבלנו מבחר אפשרויות: ביאנקו, שוקו שוקו, קרמו מנגו פסיפולרה, קרם ברולה, פיסטוק, גאנש אייריש קופי ושונטי שוקולד לבן.

אני כמובן רציתי משהו אגוזי. הנה המתכון למילוי שלי:

חצי כוס קרם פרלינה (קרם על בסיס אגוזים עם טעם שוקולדי, להשיג בחנויות המתמחות)

 שברי אגוזים קלויים מכמה סוגים (לוז, פקאן) קצוצים

ערבבתי את האגוזים עם הקרם, ומילאתי את הסופגניות. הומאג' לחמותי לשעבר.

Roladin (1)

כך תכינו מילוי אגוזי

Roladin (2)

בשלב הלפני אחרון בחרתי בציפוי. היו לנו כמה אפשרויות, ואהבתי במיוחד את הציפוי העדין העשוי משוקולד לבן איכותי. הנה הסופגניה שלי בתהליך ציפוי.

coAting

צילום: שרון עמית

בשלב האחרון בהחלט בחרתי בעיטור המתאים, וקישטתי את הסופגניות שלי.

Roladin (18)

היו לי שלל אפשרויות: שטרוייזל קקאו, קרמבל שקדים, נשיקות מרנג וניל, פיצפוצי פטל שוקולד לבן, פניני קרמל מלוח, צ'ייסר פטל, שוקולטה, קרמל, פתיתי פסיפלורה, פניני שוקולד חלב וקרמל, שערות קדאיף אפויות, נטיפי בננה מיובשות ועוד ועוד.

topping

צילום: שרון עמית

לא היה פשוט לבחור, ובסוף זה מה שיצא. אני עם החמישייה שלי, כל אחת במילוי, ציפוי ועיטור שונה.

004

צילום: שרון עמית

כמה סופגניות אכלת?

בישראל הרי אין חג בלי אוכל, וכל המרבה הרי זה משובח. בחנוכה הסופגניות הן הכוכב הבלתי מעורער. תשאלו את עצמכם: כמה סופגניות אוכלים כל שנה הישראלים? מדובר במספר הבלתי נתפס, 30 מיליון. אתם קולטים? הממוצע הוא 3-4 סופגניות לכל מבוגר במהלך חג החנוכה, ו 6-8 לילד. ברולדין עובדים מסביב לשעון בשביל לעמוד בביקושים המטורפים. במפעל מייצרים כ 1500 סופגניות בדקה! אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם: כל סופגנייה מוקפדת ומושלמת, ואחרי שעשיתי את זה בעצמי הבנתי כמה זה לא מובן מאליו. צריך להקפיד עם המילוי והכמויות, הציפוי חייב להיות מושלם וכל זה בכלל לא קל.

בואו לרולדין

הקונדיטוריה הראשית ומרכז המבקרים של רולדין ממוקם ברחוב האופה 1 בישוב קדימה אשר בשרון. מדובר במרכז של חוויות ריחניות ומיוחדות שאפשר לבלות בו יום שלם.  במקום מציעים מגוון סדנאות שפותחות בפניכם עולם שלם של דימיון וטעמים: סדנאות לילדים בהן נהנים הילדים מסיור במפעל והכנה של קינוחים שונים, ימי עיון וגיבוש לחברות בהם מתחילים בארוחת בוקר מפנקת במיוחד וממשיכים בסדנאות גיבוש לעובדי החברה, ימי הולדת לילדים ועוד.

והסופגניות המהממות וה-ה- כה טעימות של רולדין מחכות לכם בכל סניפי רולדין ברחבי הארץ. חג שמח!

Roladin (17)