ניתוח בקע וכל מה שאתם צריכים לדעת אודותיו

בחורה עם מחשב נייד

אחד התופעות השכיחות בקרב בני אדם מגיל אפס ועד מבוגרים, הוא תופעת הבקעים השונים אשר חלקם אף מצריך ניתוח להסדרת הבקע ולחזרה לתפקוד מלא. תופעת הבקע היא למעשה היחלשות דופן הבטן, שגורמת לחדריה של רקמות שומן ושל אברים בחלל הבטן לחדור דרך דופן הבטן החלשה, באופן שיבלטו מתחת לעור. בקע עשוי להראות כמעין 'כדור' או בליטה תת עורית, שעלולה לגרום לכאב ואי נוחות למטופל. תלונה אופיינית לבקע תכלול תיאור של בליטה תת עורית שמחמירה בעקבות פעולה מאמצת כגון שיעול, ריקון מעיים, עמידה ממושכת, או הרמת משא כבד.

ניתוח בקע – הטיפול

אמנם ישנם בקעים קטנים שאינם דורשים טיפול, אך במצבים מסוימים ניתוח הוא הדרך הטיפולית המקובלת שאם לא כן, יש סיכוי סביר שהבקע יגדל ויחמיר עם הזמן.  אמנם, בקע הוא מצב שכיח, וכל עוד מדובר במטופלים בריאים, ניתוח יהיה האקט הטיפולי המומלץ. בהתאם למיקומו של הבקע ומידת חומרתו, ניתן לבצע את הניתוח בגישה פתוחה, או בגישה לפרוסקופית באמצעות חדירה זעירה לאזור הבקע. בהתאם לסוג הניתוח עליו יוחלט, ניתן יהיה לשקול גם את סוג ההרדמה.

כאמור יש שני סוגי ניתוח בקע. ניתוחי תיקון בקע יבוצעו בהרדמה כללית או אזורית בהתאם למצבו הרפואי ולרצונו של המטופל.  ניתוח לפרוסקופי לתיקון בקע יבוצע בהרדמה כללית שמשמעותה ביצוע 2-3 חתכים קטנים בבטן, דרכם יוכנסו כלי הניתוח. בשיטה זו  המנתח יזהה את הבקע, יפריד אותו מהרקמות הסמוכות, ויכניס אותו חזרה לחלל הבטן. הפגם בדופן הבטן ייסגר על ידי רשת כירורגית ייחודית מחומר בלתי מתכלה שאינו נדחה על ידי גוף המטופל. רקמת הגוף תגדל מעל הרשת ותכסה אותה, כך שהרשת תקובע מעל אזור הבקע. בסיום הטיפול בבקע, יסגור המנתח את חתכי הניתוח והאזור יחבש.

ניתוח בליווי השיטה הפלרוסקופית

השיטה הלפרוסקופית, לא תמיד מתאימה לכל מקרה או לכל מטופל. במקרים מסוימים, במהלך הניתוח הלפרוסקופי עלול להיווצר צורך לעבור לניתוח פתוח. ההחלטה על מעבר לניתוח תתקבל במהלך הניתוח, בהתאם לשיקוליו של המנתח, ולמצב בפועל.

ניתוח בקע הינו ניתוח פשוט ושכיח האורך כשעה וחצי. אך, חשוב להיות ערים לסיכונים ולסיבוכים שעלולים להתעורר במהלך ניתוח לתיקון בקע. יש להתאים לכל חולה את הפתרון המתאים הכולל את סוג הניתוח, סוג ההרדמה וכמובן דברים נוספים בהתאם למצבו הקליני של המטופל. לכן חשוב לפני קבלת החלטה לשמוע דעה נוספת.

פרופסור שלמה ללצ'וק – מנתח מומחה

פרופ' שלמה ללצ'וק, מומחה בכירורגיה כללית ומבצע ניתוחי בקע מכל הסוגים, הינו אחד המומחים והמובילים בתחום אשר לו ניסיון עשיר ומוכח בהצלחת ניתוחי בקע המאפשרים לכם לחזור למסלול חיים תקין לאחר הניתוח ולהחלמה מלאה. במהלך שנות פעילותו המקצועית פיתח פרופ' שלמה ללצ'וק התמחות ושיטות טיפול ייחודיות הקשורים גם בבעיות בקעים כמו בקע טבורי, בקע מפשעתי ואחרים.

התייעצות נוספת עם פרופ' שלמה ללצ'וק, תקל עליכם  בקבלת החלטה על שיטת הניתוח היעילה ביותר והכוללת אשפוז קצר, החלמה מהירה וחזרה למסלול חיים תקין. היכנסו לאתר או התקשרו ותוכלו לתאם פגישת ייעוץ והכוונה ולהשגת המטרה של טיפול בבקע וחזרה לשגרה של איכות חיים בריאים ומקיימים.

 

lelchuk
פרופסור שלמה ללצ'וק | מומחה בכירורגיה כללית: ניתוח סרטן השד, ניתוח קילה, אבנים בכיס המרה. שמי שלמה ללצ'וק, ניהלתי את המחלקה הכירורגית בבית החולים איכילוב ובמרכז הרפואי רבין כ-23 שנה. אני בוגר הטכניון בחיפה מחזור א'. את התמחותי בכירורגיה עשיתי תחת הדרכתו של פרופסור רוני רוזין ז"ל.‏ אני מומחה בכירורגיה כללית - שטח רפואי המכסה מגוון רחב של ניתוחים במערכות ובאיברים שונים כגון מערכת העיכול, כבד ודרכי מרה, שד, פי הטבעת, בקעים למיניהם ועוד. מזה כשלושים וחמש שנים אני עוסק בתחום הכירורגיה במהלכן ניתחתי בהצלחה מרובה אלפי חולים. במחלקתי בבית החולים התבצעו אלפי ניתוחים, כאשר כשמונים אחוזים מהם היו ניתוחים אונקולוגים (סרטניים).‏ כיום אני מנתח בבית החולים אסותא בתל-אביב מגוון רחב של ניתוחים בתחום הכירורגיה הכללית ניתוחים אלה הם בחלקם ניתוחים פרטיים ובחלקם ניתוחים שעלותם מכוסה ע"י חברות הביטוח וחלק מהביטוחים המשלימים. כמו כן אני גם נותן חוות דעת נוספת.‏ במשך שנות פעילותי המקצועית פיתחתי התמחות במיוחד בבעיות השד, מערכת העיכול והמרה ובעיות של בקעים למיניהם. אני מאמין כי אשפוז קצר ככל הניתן עדיף לחולה, ושואף לשחרר את החולה לביתו כבר ביום הניתוח, במידת האפשר.‏