ניו יורק 2013, מכתב במזוודה של מתבגר בן 13.

בחורה עם מחשב נייד

ילד שלי, הגעת לתפוח הגדול, ניו יורק, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

גיל 13. אתה לראשונה בחייך בטיול שחוצה את קווי כפרי הנופש ביוון…על קו הברכה, ים, ים, ברכה… אבא ובן. בן ואבא. ניו יורק. 2013.

ניו יורק תאפשר לך, אם תרשה לה כמובן, להראות לך בעשרת הימים הבאים, שהעולם מורכב מפזל חד גוני ומופלא של אנשים, הזדמנויות, חלומות, רגשות.

ניו יורק תראה לך שאפשר לקבל את הכול גדול יותר, חזק יותר וגבוה יותר !, כאן נדרשת פרספקטיבה ילד – מילה שהגיע הזמן שתכניס לסל, היא עוזרת להיכנס לפרופורציות בחיים.

ניו יורק תראה לך שצבע יכול להיות עז, חזק, מבלבל ומרגש, תן לבליל הצבעים המטורף שיקיף אותך כשתתהלך ברחובות ניו יורק המוארים להציף אותך, צבע מוסיף טעם ותנועה בחיים.

ניו יורק תראה לך שיש אנשים כאלה ואחרים והשיטוט בה יחדד בפנייך את הפערים, בין עשירי העולם לפשוטי העם, בין מלוכסנים, לשחורים, ללבנים, ל…בניו יורק ילד שלי, אתה תבין, שהחשוב באמת הוא שכולם בני אדם. תביט למסכן בעיניים, תזכור את המפורסם ואל תשכח ילד, כולם בסוף הם בני אדם.

ניו יורק תלמד אותך גם משהו על המושג השראה. ההשראה נמצאת בכל פינה, צריך רק קצת מעוף ותראה שתצליח ממנה לקטוף. שים השראה בסל, היא תמיד עוזרת ומביאה מזל.

בניו יורק ילד, אני מזמינה אותך להתמודד עם פחדים, לנער מעלייך חששות, למלא במקומם שאיפות, ניו יורק פותחת למיליונים דלתות בזמן שלמיליונים אחרים הן נסגרות. תביט סביבך ותראה כמה מנסים. כן, רק מעט מצליחים. אלה שאתה רואה אצלם ברק בעיניים, נחישות פי שניים, אלה שמעזים, אלה שמזיעים.

ניו יורק תראה לך שלפעמים חלומות מתגשמים. הנה, החלום שלך להיות במדיסון סקוור גארדן, במקום בו ענקים מעופפים, עומד להתגשם שלוש פעמים. שם, מבעד לשחקני  ה NBA האגדיים, תאמין שאתה יכול לעוף, לגעת בשמיים. תזכור שמגבלות פיזיות ניתן לנצח אך ורק עם עבודה מנטלית ותחזור לכאן לתת בראש.

וכן ילד שלי, כשאתה שם בניו יורק, דווקא עכשיו כשגיל 13 כבר כאן, רגע לפני שאתה עולה לתורה, תזכיר לעצמך תמיד, לא חשוב לאן תגיע ובאיזה דרך תלך, תזכור ילד מאין באת !

ההיסטוריה של העם שלך, השורשים של המשפחה שלך, הערכים שינקת מיום לידתך, תן להם להיות נר לרגלייך ולהוביל אותך, הם אלה אשר יסמנו לך את דרך המבטחים וידליקו נורות אדומות כשצריכים. תזכור תמיד להיות אדם, כי אדם באשר הוא אם בחר להיות אנושי, מתחשב, משכיל, רגיש ואוהב, אז תאיר לו הדרך ויאיר לו הלב.

תן לניו יורק להוביל אותך, בדרכה המופלאה, תפתח את הראש והנשמה ותחזור עם סל מלא בחוויות, כאלה שיהוו לך צידה לדרך.

אוהבת אותך ומתנצלת שנאלצתי לבטל את כרטיס הטיסה ולא להצטרף אליכם, בשל אילוצים של העסק. אני יודעת שאתה מעריך את זה ומבין וזה מעודד ומחזק.

באהבה ענקית,

אמא

ניו יורק

יעל זוהר - UNSTOPPABLE
אני עוברת דרך החיים בכל הכוח ולא נותנת להם לעבור דרכי, אמא לשלושה בני נוער, אשת קריירה, עצמאית בתחום הפקת אירועים בחברה שלי - http://www.zoharevents.com/, אוהבת ליהנות ממה שהחיים מציעים לנו ומגשימה את החלום של לשלב בין קריירה לאימהות. אני בלתי ניתנת לעצירה ומרצה על זה.