נטע אהובתי מאת אורית פטקין

בחורה עם מחשב נייד

את הדמות של נטע הכרתי בספר הראשון שהסופרת הוציאה "לורי". את "לורי" מאוד חיבבתי וחשבתי שהספר לא רע אבל זקוק לעוד עבודה, ולמרות שאת הספר השני שהסופרת פרסמה "חצויה" (לא קשור ללורי או לספר הזה) לא אהבתי עדיין החלטתי לנסות ולקרוא את הספר הזה על נטע.

בספר הזה, נטע עוזבת את הארץ ועוברת למיאמי לטפל באישה מבוגרת החולת אלצהיימר. נטע מגיעה למיאמי אחרי ניסיון התאבדות שנכשל. היא עוזבת את הארץ כדי להשתקם ולהחלים גם מנסיון ההתאבדות וגם מהאהבה הנכזבת ועל הדרך מנסה לגלות מי נטע האמיתית. במיאמי היא פוגשת את דניאל, בנה של קלרה אותה אישה שבה היא מטפלת. מהר מאוד מתפתח בניהם קשר, אך דניאל מאורס למישהי אחרת. נטע טוענת שהיא לא מוכנה להיות האישה האחרת, ולאחר שעבודתה עם קלרה מסתיימת היא מתחילה לעבוד בפאב ושם היא פוגשת את ג'רמי סופר ביום וברמן בערב. גם בניהם מתחיל קשר, ונטע חלוקה בניהם,  ולא יכולה להחליט עם מי להיות. מספר אירועים גורמים לה להתלבט בין שני הגברים. רוצים לדעת במי בחרה? תקראו ותגלו.

 

אני לא התחברתי לספר הזה או לדמויות. הכתיבה בספר היא לא כתיבה רעה, ועם עוד קצת עבודה אני מאמינה שהוא יהיה הרבה יותר טוב, אבל יש לי בעיה עם העריכה הלשונית. שפת הכתיבה לא אחידה. במקרים מסויימים היו ניסיונות להכניס שפה קצת יותר גבוהה וזה לא התאים לא לדמויות ולא לטקסט, היו המון סימני קריאה שלא במקום וזה נדמה כאילו כולם צועקים או כועסים כל הזמן. העלילה הייתה מהירה מאוד, הקשר בין דניאל לנטע מתפתח כל כך מהר שהיו חסרים לי דברים כדי להבין או להתחבר.

נטע הדמות הראשית היא דמות חולה ומתוסבכת אך למרות שהסביבה והחברים יודעים מכך ולמרות שהיא הראשונה להודות בכך אין שום טיפול פסיכולוגי/פסיכאטרי  או כל דבר אחר כדי לעזור לעצמה.  היא חוזרת ואומרת שהיא לא מוכנה להיות האישה האחרת אבל בכל זאת נשארת כזו.  היא קופצת מהמיטה של דניאל למיטה של ג'רמי כל כך הרבה פעמים. היא נמצאת עם האחד ביום ושוכבת עם השני בלילה.  וזה משהו שלא אהבתי ולא הצלחתי להתחבר אליו.

דניאל, הוא דמות שבהתחלה גרמה לי לרחם עליו ואז לשנוא אותו ואז לחבב ואז שוב לשנוא אבל באף אחד מהמקרים הוא לא גרם לי לאהוב אותו או להתחבר אליו. הוא גבר בוגדני, בלי עמוד שדרה. הוא משחק עם נטע ועם מישל (ארוסתו).  והכי הזוי מבחינתי שגם הוא וגם ג'רמי מוכנים לקבל את זה שהיא מדלגת בין המיטות שלהם ולא מסתירה את זה אפילו. (קראתי ספרים של שלישיות שבהם הגברים חולקים אישה אחת אבל שם זה מערכת יחסים מרצון בין כל ה3 פה הדבר פשוט לא הגיוני לי).

ג'רמי מתנהג בהתחלה כמלאך, כאוזן קשבת אך לאט לאט הוא הופך ליותר. כשכבר התחלתי להתחבר אל הדמות האירועים הפכו אותו לכלבלב מאוהב שמוכן לקפוץ לכל מה שנטע תגיד או תעשה, והוא נותן לה לשחק איתו. רק בסוף הספר מתגלה הפרצוף האמיתי שלו וזה קטע שחבל שלא פיתחו כי זה היה יכול להכניס עניין לספר.

הפינג פונג ביחסים בין נטע לגרמי ונטע לדניאל התיש אותי. היו קטעים בספר שכבר הרגשתי שקראתי וחזרו על עצמם. חלק מקטעי הסקס בספר היו טובים והשאר הרגישו לי שהם חוזרים על עצמם, ולא במקום. היו גם קטעים שרגשתי שלא נעשה תחקיר או בדיקה לפני שנכתבו. כאשר אדם מגיע לבית החולים  לאחר ניסיון התאבדות הוא לא משוחרר עד אחרי בדיקת פסיכולוג ואשפוז של לפחות 72 שעות. וכשמתברר שיש בעיית זיכרון שלא קשורה למוח אחד הדברים זה בדיקה לזיהוי רעלים וסמים וככה היו מגלים שהיא סוממה (וגם הסם שהזריקו לה לא אמור לגרום לבעיות זיכרון לטווח ארוך, יותר לזמן קצר של הטראומה עצמה). אז אולי אני קטנונית ומסתכלת בקטנות אבל הדברים האלה מאוד הפריעו לי להתחבר לספר.

אני חושבת שעם עריכה ספרותית ולשונית יותר מעמיקות הייתי נהנית מהספר יותר, כי יש בו פוטנציאל .

לצערי אני לא ממליצה על הספר ונותנת לו רק 2 כוכבים.