מקלחונים או אמבטיה, ואולי גם וגם?

בחורה עם מחשב נייד

אחד התחביבים של כולנו הוא לחלק את המין האנושי לפי קריטריונים שונים: למשל, לאלה שמתחילים את הקרמבו מהביסקוויט לעומת אלה שאוכלים קודם כל את הציפוי, או אוהבי קיץ מול חובבי חורף – וגם לפי התשובה לשאלה "מה עדיף, מקלחת או אמבטיה?"

באופן טבעי, לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות משלה, ואם גם אתן מתלבטות בסוגיה כדאי להיות מודעים הן לאלה והן לאלה. אם התמזל מזלכן ובאפשרותכן לשלב מקלחון ואמבטיה גם יחד, כדאי כמובן לשקול גם את האופציה הזו.

אמבטיה – אצילית אבל תופסת הרבה מקום, מפנקת אבל מבזבזת מים יקרים

היו תקופות לאורך ההיסטוריה שאמבטיות נחשבו פריט יוקרתי של ממש, כזה שרוזנות ענוגות ונסיכות צחורות משתמשות בו כדי להתפנק, וגם בימינו אין ספק שאמבטיות, בניגוד למקלחונים – חדשים ומשוכללים ככל שיהיו – מעניקות לנו פסק זמן מענג במיוחד מכל המטלות האינסופיות שעוטפות אותנו מדי יום.

מצד שני, רוב בעלי האמבטיות לא באמת מצליחים לפרגן לעצמם אמבטיה ממושכת, נינוחה ומפנקת לעיתים קרובות, וגם כשהם כבר כן עושים את זה, ברוב המקרים המצפון מזדעק כנגד צריכת המים הגבוהה שמאפיינת אמבטיה (ואם המצפון חרישי, מגיע חשבון המים ואיתו תג המחיר הגבוה). כתוצאה מכך, בסופו של דבר בבתים רבים אנחנו משתמשים באמבטיה בעצם כמקלחת (דבר שעלול להתגלות כלא בטיחותי, בעיקר עבור קשישים וילדים צעירים, שכן מקלחונים מתוכננים כדי להתקלח בהם אך באמבטיות ישנה סכנת החלקה).

גם מהבחינה העיצובית הדעות חלוקות: מצד אחד, מדובר בפריט בעל נוכחות, ואם האמבטיה חדשה ונבחרה בחוכמה, הרי שמדובר בתוספת אסתטית ורבת רושם. מצד שני, היא תופסת מקום יקר, שניתן היה לנצל אותו לצרכים אחרים, ובנוסף עלולה ליצור תחושת מחנק אם חדר הרחצה הוא בעל ממדים צנועים.

מקלחונים – קומפקטיים אבל מעוצבים                                    

המבחר הרחב של מקלחונים שקיים בימינו, ושפע האופציות שהתווסף להם – למשל מתזי מסז'ים לגב, תאורה מתוחכמת, מערכות שמע בילט אין ועוד ועוד – הופכים אותם ליותר ויותר פופולאריים, ואם בעבר האופציה הזו נתפשה כבעיקר פרקטית, הרי שכיום ישנם שלל דגמים המתהדרים באסתטיקה מרשימה והופכים את מרחב הרחצה ללא רק נוח ומרווח אלא גם שובה עין.

דוגמה אחת לאפשרויות הבחירה העומדות בפנינו כשאנחנו רוצים לרכוש מקלחון היא הצורה שלו: ישנם מקלחונים קטומים וישנם כאלה עגולים (המתאימים במיוחד לחדרים גדולים יחסית, כשבהיעדר אמבטיה המקלחון העגול מושך אליו את כל תשומת הלב הרצויה). אופציה נוספת היא מקלחונים זוגיים, שאין כמוהם כדי להעצים את הרומנטיקה גם בחיים שלכם.

אמבטיה ומקלחון גם יחד

אלה שהתמזל מזלם וניחנו בחדר רחצה מרווח במיוחד יכולים כמובן להתקין גם אמבטיה וגם מקלחון, ולבחור בכל פעם האם להתקלח בזריזות או להתרווח בנינוחות באמבטיה. במקרה שכזה מומלץ להתקין מקלחון בעל דלתות מתקפלות פנימה כך שהחדר לא יהפוך צפוף מדי.

המאמר בחסות שבירו חיפוי זכוכית www.shviro.co.il