מעמדת המזכירה – לכיסא המנכ"לית

החלטת להשאר בבית ולגדל את הילדים? בחיים יש הפתעות…
סיפורה הלא שגרתי של רחל חמרי, מנכ"לית קבוצת איה מדיקל, עם מסר מפתיע לאימהות הצעירות

רחל חמרי מנכ"לית איה מדיקל

"בחיים לא חשבתי שבגיל 51 אמצא את עצמי בתפקיד ניהולי בכיר", אומרת רחל חמרי, מנכ"לית קבוצת איה מדיקל בתל אביב.

היא התחתנה בגיל 20 תוך כוונה להקים משפחה, ולהיות אמא נוכחת בבית. בינתיים נרשמה לקורס של מזכירות רפואית ושימשה כמזכירה במכון להתפתחות הילד.

עם לידת בתה הבכורה בגיל 26 רחל פרשה מהעבודה והתמסרה כולה לבניית המשפחה. "אני לא חשבתי בכלל על קריירה", היא מספרת. "בעלי איש הייטק ואני הייתי זו שטיפלה בבנות והחזיקה את הבית".

כשבנותיה התאומות הגיעו לגיל 10 היא חיפשה משרה, רק כדי "להתאוורר" כמה שעות בחוץ, לפגוש אנשים ולחזור הבייתה לילדות בשעה מוקדמת. כך הגיעה בגיל 43 למשרת מזכירות ב"איה מדיקל".

"כל מה שחיפשתי זה משרה עד שלוש וחצי", היא מודה. מכאן זה כבר הגיע למקומות שהיא לא ציפתה להם. "יש הפתעות בחיים!" היא אומרת בחיוך.

"מאוד התחברתי למקום ולנשים שמגיעות לטיפולים, רציתי לתת להן את השירות והיחס שאני הייתי רוצה לקבל כאישה ופשוט גיליתי בעצמי יכולות שמעולם לא חשבתי שיש בי. בכל פעם המנכ"לית הגדילה לי עוד קצת את תחומי האחריות: כספים, ביטוחים, ניתוחים… בלי תואר בכלכלה או במנהל עסקים, הכל למדתי פה. יצאתי לגמרי מאיזור הנוחות שלי."

עם השנים הקבוצה גדלה – התווספו עוד רופאים ועוד הסכמים. ממזכירה קודמה חמרי למנהלת משרד ותחומי האחריות שלה המשיכו להתרחב. עם ותק של 7 שנים בחברה, היכרות מעמיקה עם המחלקות השונות ותחומי אחריות נרחבים ביותר, כאשר המנכ"לית הקודמת סיימה את תפקידה באיה מדיקל – הדבר הטבעי ביותר היה למנות את חמרי לתפקיד.

כיום היא מנהלת במקצועיות וברגישות רבה את קבוצת איה מדיקל, שמספקת ייעוץ רפואי וניתוחים ייעודיים לנשים על ידי רופאים מומחים בתחום. "נשים רבות נפגשות איתנו בצמתים של מצוקה, כאשר הן מתמודדות עם בעיה רפואית כזו או אחרת. המוטו שלי אותו אני מנחילה בחברה – הוא התייחסות לנשים שפונות אלינו כמו שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו ברגעים כאלה".

חמרי מנצלת את הבמה כדי להעביר מסר נוסף לאימהות צעירות אשר מתלבטות אם להישאר בבית עם הילדים: "אני ממליצה לזרום עם תחושת הבטן ולא לחשוש מחזרה למעגל העבודה. תמיד יש הזדמנויות והפתעות בחיים."