מסע הלפידים לנתיב הל"ה

המסלול שזור בנשים יפות,נעימות, חלוצות אשר צמחו ממקומות של משבר והקימו עסקים נהדרים במקום עם נוף עוצר נשימה.
מאחורי כל עסק מסתתר סיפור מרגש שאותו אני בוחרת לא לספר ולאפשר לכן לקבל את הלחלוחית המבריקה שבעיניים והתחושה שכל אחת מהנשים כאן זכאית לקבל את לפיד האור שהבאנו עמנו.

את אורית היפה הרווחתי כחברה, נפש תאומה בהמון תחומים לפני שנתיים כשהיא הצטרפה לקבוצת הטנג'נט שלנו, ארגון התנדבותי של נשים שחצו את יובל חייהם,

מצאנו המון תחומי עניין וגירויים משותפים ואחד מהם הוא הריקוד ההוליסטי, לכן כשאורית סיפרה לי שהיא חוגגת בחנוכה את יום ההולדת שלה והציעה לי להצטרף לכפר האקולוגי ורטיגו שנמצא בנתיב הל"ה היה לי קשה לסרב אולם, חנוכה ועסקים כמו שלי די מקרקעים אותי בשונה מאורית שהיא במערכת החינוך.

אורית

"נשמע מדהים" אמרתי לה "אבל אם לא יוסיפו יום בשבוע אין שום סיכוי", זה קרה בשבוע שלאחר מכן כשבסלונה הציעו לנו מסלול בו ורטיגו משתלב וכל הקולגות נרשמו והרימו גבה שאנל'א מצטרפת אליהן, הפיתרון נמצא בחברת המוחות היצירתיים של מורן ואפרת והודעתה המפתיעה של מור שהיא פנויה לעזור לי בבוטיק השבוע.

לרגע לא היססת ואישרתי את יום "העבודה" בחברת 15 מעניקות הלפידים לנתיב הל"ה.

נכון שלא בחברתה של אורית אבל לפחות עשיתי לה חלוץ בשפת הצופה הנאמנה שלי.

אז אוריתוש יקרה הבלוג הזה מוקדש לך ולכל מי שרוצה יום חווייתי במרחק של שעה נסיעה מהמרכז, אנחנו חווינו חוויית  חו"ל.

מה צריך:

  • לבוש חם
  • מטריה
  • נעליים נוחות
  • בגדים שיכולים להתלכלך קצת
  • מצלמת נייד שתוכל לגמוע את כל היופי
  • תא מטען ריק
  • מצב רוח נפלא ולב פנוי

לא זה לא הולך להיות מסלול למיטיבי לכת, זה הולך להיות יותר מסלול למיטיבי לסת בריאה.

המסלול שזור בנשים יפות, נעימות, חלוצות אשר צמחו ממקומות של משבר והקימו עסקים נהדרים במקום עם נוף עוצר נשימה. מאחורי כל עסק מסתתר סיפור מרגש שאותו אני בוחרת לא לספר ולאפשר לכן לקבל את הלחלוחית המבריקה שבעיניים והתחושה שכל אחת מהנשים כאן זכאית לקבל את לפיד האור שהבאנו עמנו.

טחינא:

מיכל מלמד היפה היא פסיכולוגית קלינית אשר הקימה את מפעל הטחינא המיוחדת שלה, טחינה באיכות וברמה, טחינה גולמית אמיתית טרום נבוטה ולא קלויה, טחינה  שלא מיוצרת כמוה עוד בארץ והבוקר אצלי היא עברה את מבחן הטעימה ובקרת האיכות גם של בת דודתי ענת הלא היא "טאטי" מהביסטרו המפורסם.http://www.tatti.co.il

מפעל טחינא

לא לוותר על הסיפור והסיור, מיכל הייתה הראשונה שקיבלה את לפיד האור שלנו, לפיד נוסף הוענק ליד ימינה אביגיל המקסימה.

סטודיו אדמה:

את אדריאנה רוזנטל המוכשרת והכלים האיכותיים והיפים שלה אני מכירה עוד מהימים שהית המייצרת בפאתי פתח- תקווה, כבר למעלה מעשור שיש לי כלים שלה שמחזיקים מעמד ותמיד משמחים אותי במטבח, הצבעוניות המדהימה, האיכות והמחירים הטובים גרמו לכולנו לפתוח את הארנקים ולהעמיס את תא המטען.

יש שם הכול, תראו בעצמיכם ואל תפספסו, הכוסות המדהימים שלה עבורו את מבחן הבן שלי שלא מאשר לי להוסיף עוד פריט לקולקציית הכלים שלי. את הכוסות הוא  אישר והלין על שלא הבאתי גם לא, הנה סיבה מספיק טובה לחזור למפעל של אדריאנה.

סטודיו אדמה 1

http://www.studio-adama.co.il

אדריאנה הייתה השלישית שקיבלה את לפיד האור שלנו.

אז נשנשנו כבר טחינה מפתיעה ונהדרת ועוגיות טחינה שמוגשות בכלים היפים שאנדריאנה מכינה,

ושוב המשכנו

למאפיית הלחם של "לחמל'ה"

דנה כפיר יודעת לספר על הלחם שספג את הדמעות והיה הקרקע היציבה בחייה, מאפיית הלחם בוטיק שלה, היא עברה דרך משמעותית דרך הלחם.

לחמלה1

דנה היא אישה יפה שמייצרת לחם מחומרים טובים אבל יותר מכל היא מייצרת את הלחם באהבה, הם אופים בערב ובלילה פורסים בבוקר משווקים לאזור וגם מעט לתל אביב.

מומלץ להזמין סדנת "מפגשים ולחם" אצלה ואם לא אז פשוט לאסוף לחם להכיר להתרשם ולשמוע את הסיפור המלא מהבחורה העדינה והיפה שעומדת מולך.

את מבחן הטעימה כאן תוכל לספר כל אחת מאיתנו שלא עמדה בפיתוי בדרך הביתה וחיסלה את מקלות השומשום הריחניים שלקחנו איתנו.

http://tour-yehuda.org.il/380/

 דנה היקרה קיבלה גם היא את לפיד האור.

אפינו והמשכנו הלאה לארוחת הצהריים שהוזמנה במיוחד עבורנו

ב "כפר האמנות האקולוגי ורטיגו"

כאן במקום הקסום והגבוה יחסית לשאר המקומות הוגשה לנו ארוחת צהריים טבעונית, העיניים שתו את הנוף והבטן התחממה באוכל הנפלא שהכינה עבורנו אורית קדם שהיא המבשלת הקבועה של ורטיגו.

אורית קדם

ורטיגו הוא כפר אקולוגי שהקימו ארבע אחיות רקדניות  ובעליהם בעקבות אסון שקרה להם ומתוך רצון לשמר את הביחד ואת השיתופיות, העזרה וההפריה ההדדית ביניהן, כפי שהבטחתי לא אספר את הסיפור אשאיר אתכם  סקרנים תגיעו ונועה ורטהיים תספר ותסביר לכם מה גורם לארבע משפחות לעשות מעשה ומה הקשר לורטיגו המושג.

התוצאה היא מושלמת, בורטיגו מתקיימות סדנאות ריקוד, ניתן ללון ובחגים המקום משלב אירוח משפחות וסדנאות.

ורטיגו

את הכלים של הארוחה נתבקשנו לשטוף בעצמנו בקערות המים שחיכו לנו בחוץ.

אין ספק שאילו היינו יודעות מה מצפה לנו היינו מתמקמות מינימום ללילה אחד ואיזו סדנת הילינג דאנס אחת לפחות.

כאן חילקנו ארבעה לפידים באהבה.

http://vertigo.org.il/

שיכורות ולא מיין המשכנו כדי למלא את המשימה כראוי ולהיות בלתי כשירות בעליל לנהיגה חזרה שתהווה תירוץ לאובר נייט במקום המשכנו ליקב "האלה"

עם היין בלנד לבן  "סוביניון בלאנק" שהוגש לנו טעמנו גבינות והאזנו לנבט, מנהלת השיווק של יקב עמק האלה אשר בבעלות יהודי עשיר אשר חי באירופה ומתוך ציונות ואהבת היין הקים את היקב, הרווקות שבינינו התעניינו יותר, אני נהניתי להקשיב לגשם המתחזק ולהתמכר לחום שעבר בגופי עם כל לגימה של היין, לא סתם נתגלתה לי באותו רגע העובדה שנשים נהנות יותר לשתות יין לבן.

יקב האלה

במקום נערכים בימי שישי בראנץ' איכותי, ארוחת יינות ומי שיגיע בהמלצה שלנו תקבל מחיר מיוחד, בהחלט שווה לעקוב ולהגיע.

כאן הוענקו שוב שני לפידים הראשון לייננית הנהדרת שלהם עירית בוקסר-שנק שהיא בין היינניות הראשונות בארץ ולנבט מנהלת השיווק.

http://www.ellavalley.com/

לא תקחו נשים לשום חוויה אם לא תזכירו את המילה בגדים וכאן זה קרה,

 חנות הבגדים יד שנייה 

של הקיבוץ נפתחה לכבודנו, מה ששם הלך אשאיר לדמיונכם אוסיף ואומר שאני נפרדתי משטר חדש של 20 ₪ לטובת חולצת משי שחורה שווה, נטע לי התחדשה במעיל עור הורס ב-50 ש"ח ומורן לקחה את כל הקופה, לה הכל התאים.

יד 2

זה השלב שבו כבר קשה לסגור את תא המטען.

http://tour-yehuda.org.il/511/

שתי הנשים היקרות, הסטייליסטיות של הקיבוץ קיבלו שני לפידים מוארים מאיתנו.

נו נראה לכם שזהו?

ממש לא, יש לנו דרך חזרה ועלינו להרים את האנרגיה מחדש, תא המטען כבר עמוס, טחינא, כלים, לחם, יינות ובגדים, עשינו ברטר נפרדנו מהלפידים אולם חייבות משהו מתוק להרמת האנרגיה, החושך יורד ואנו בדרכנו ל מושב צפרירים הסמוך כעשרים דקות נסיעה, שם פגשנו את

השוקולטרית גליה לוי CAJA

כאן חיכתה לנו גליה וביתה יעל המקסימה, בשולחן ערוך לסדנת שוקולד כיפית למדנו מה זה טמפרור וכמה הוא חשוב בתהליך הכנת השוקולד, הבנו ששוקלד לבן זה לא ממש שקולד וטעמנו שוקולדים בטעמים של תבלינים שהיה עלינו לזהות ועוד מיני מטעמים,

 הסדנא חווייתית ומומלצת, השוקולד איכותי וממכר ובעלת העסק עשתה לנו ממש מה שנקרא "גרנד פינל'ה" גם כאן הסיפור מרתק על המשפחה המיוחדת, החצר השזורה באלפי פיסות אמנות והחדר הקווקאזי, מומלץ להזמין סדנאות מראש, הנאה מובטחת.

שוקולטרית

כאן הוענקו שני הלפידים הכמעט אחרונים שבידינו לנשים משתי הדורות.

העמסנו שוקולד ויצאנו לדרך.

http://tour-yehuda.org.il/1186/

 את הלפיד האחרון אנו מעניקות לעורכת שלנו מורן מישל על היוזמה, הארגון, התוכן והנוכחות שלה בטיול ובכלל בקהילה של סלונה, תודה על חוויה שנחרטה עמוק בליבנו.

איך הייתי ממשיכה מכאן?

מלון וילה בראון בירושלים הוא אהבה גדולה שלי, מלון בוטיק ייחודי שישמח לקבל אתכם ל-High tea , שזו שעת התה שלהם עם סנדויצ'ונים קטנים וכיבוד איכותי שישמור אתכם שבעים במידה עד לארוחת הערב ולהתפנק במסאז' טוב בוילה. http://brownhotels.com/villa

  מכאן הייתי ממשיכה למסעדה הטובה ביותר שטל מרום האלופה הייתה ממליצה לי.

אנחנו לצערי נאלצנו לחתוך הביתה, כאן בסטודיו חיכה לילה לבן שאותו צבעתי בשלל שאספתי מהחברות החדשות והמוכשרות בנתיב הל"ה.

אנחנו