מסעדת ליליות משיקה תפריט חדש

בחורה עם מחשב נייד

במסעדת ליליות בתל אביב ביקרתי בעבר במסגרת אירוע ייחודי ומרגש – בר מצווה משותפת ל – 10 בני נוער ממשפחות קשות יום, שעקב מצבן הכלכלי לא יכלו לארגן בכוחות עצמן חגיגת בר מצווה לבנם.

שמחתי לחזור לליליותשוב, הפעם להשקת התפריט החדש והמעולה, אבל לפני סקירת המנות, כמה מילים על המיזם החברתי הנפלא שמאחוריה:

מעבר להיותה מסעדת גורמה כשרה ואיכותית, ליליות הינה מיזם חברתי חשוב, החוגג בימים אלו 13 שנים להקמתו, ומעסיק בני נוער בסיכון, שנפלטו ממסגרת החינוך לתעסוקה ולימוד מקצועי, במטרה לגייסם לצה"ל ולהשתלבותם בחברה כאזרחים תורמים. העבודה בליליות מעניקה לבני הנוער את המסגרת התומכת, שכל כך חסרה להם.

כל המנות שטעמנו הוכנו ע"י בני הנוער, בליווי והדרכת שף המסעדה, מה שנותן להן ערך מוסף – ערך של תרומה לקהילה.

המסעדה נמצאת במתחם ליליות, בקומת הכניסה של בית אסיה היוקרתי, סמוך לבתי המשפט ובליבה התרבותי של תל אביב.

עיצוב חדשני ומודרני, מקנה אווירה יוקרתית ומזמינה מאוד.

התפריט החדש כולל מגוון מנות המבוססות על חומרי גלם עונתיים ובישול צרפתי קלאסי בסיסי.

פתחנו את הערב עם יין אדום מיקב גליל מרלו בציר 2009.

התחלנו מלחם הבית עם רוטב איולי וסלסה עגבניות. הלחם, כמו שאר המאפים, נאפה ממש לפני רגע במאפיית ליליות בייקרי הצמודה, שגם היא חלק מקבוצת ליליות, כך שהוא מגיע חם, טרי ועם ריח מעורר תאבון.

סלט "ירקות חורף" עם רוטב בלסמי, פלפל, פטריות, ארטישוק ירושלמי ובצל סגול – סלט מרענן, שמרכיביו הטריים מזכירים את הרעננות של האביב הקרב ובא.

קרפצ'יו סינטה בעיטור קרם סלק, שעועית ירוקה, בצלי שאלוט, אגסים וטפיוקה בלסמי– מנה מקורית, מעט מתקתקה ומתובלת במידה הנכונה.

גם המנה הבאה, סשימי דג ים בצורת ורדים עם פודינג סויה, קציפת לימון, אנדיב, אפרסמון וצ'ילי טרי, היא יצירת אומנות : פשוט פרחים בצלחת!

עלי האנדיב תורמים לעיצוב המנה ולטויסט הטרי בטעמה 

סלט פורטבלו חם עם אפונת שלג, אנדיב, לפת ושומר, עשויים היטב בקרם שום עדין וגרמולטה שקדים, ומעוטר בעלי אפונה. רוטב הויניגרט חרדל מוסיף לטעמו המשובח.

תוך כדי צחוקים (היין "נתן בראש":) עברנו למנות העיקריות.

חשוב לציין כי בתפריט החדש ניתן למצוא שפע מנות צמחוניות וטבעוניות. אנחנו בתור קרניבורים, נהנינו מהדגים והבשר:)

רביולי במילוי של סלמון בקרם שומר, סלסת אגוזים, פלחי הדרים בתוספת שמן כמהין וקרם ארטישוק. הרביולי נמס בפה, קרם השומר נהדר, אך לטעמי הסלמון היה קצת דומיננטי במנה.

כבדי עוף צלויים במידה נכונה (לא שרופים מדי), על חצאי בריוש אפויים במקום, שסופגים את הרוטב של הכבדים הנימוכים, פודינג בננה (תוספת מעניינת לכבד), ברוטב קרנבל וניל על מצע של תרד.

נתח עסיסי של פריים ריב  300 גר' ללא עצם מנתח מובחר,(מרגישים את איכות וטריות הבשר) מיושן ושזור בשומן, בצלייה איטית בתנור בתוספת רגו של תפו"א משלושה סוגים (סגול, בטר ובייבי) עם קרם שום עדין.

פילה בקר רך על מצע של ירקות שורש וחיטה קריספית, קרם בצלים מקורמלים, רוטב פטריות שחור וערמונים

פילה מוסר עם ניוקי צרובים עם תוספות מעניינות כמו סלק ופטריות יער, המשתלבות היטב עם ההדרים והמרווה.

דג דניס טרי עם קרפצ'ו פלפלים, פודינג זיתים וסלט מנגולד עם לימון כבוש ובלסמי הל.

הקינוחים, למרות היותם פרווה, הפתיעו לטובה הן מבחינת המגוון הרחב והן מבחינת הטעם.

קרנץ' שוקולד עם נוגט אספרסו וסורבה שוקולד בצד – שקולד קרנצ'י תמיד יהיה תוספת מתוקה לסיום ארוחה.

קראמבל תפוחי עץ ירוקים, פקאן עם גלידת ג'ינג'ר. אני לא כל כך אוהבת תוספת תפוחים במאפים אבל גלידת הג'ינג'ר טעימה מאוד ומיוחדת.

הקינוח הבא היה המועדף עלי: סורבה בשלושה טעמים: תות, תאנה וקוקוס מלון , פשוט מרענן, קליל ולא מתוק מדי- סיומת קלילה ומצויינת!

גולת הכותרת של הקינוחים הוא מרק שוקולד חם עם עוגיות שקדים בצד. שחיתות שוקולדית אמיתית, מתוק מידי לטעמי, אבל לאוהבי השוקולד מדובר בחגיגה של ממש! מומלץ לצד תה עם נענע.

לסיכום: מסעדת גורמה לא מתנשאת, המציעה תפריט מגוון המתאים לערב רומנטי, פגישת עסקים או אירוע משפחתי. המבקרים במסעדה נהנים מאוכל טוב וגם תורמים לקהילה.

מסעדת ליליות, מתחם בית אסיה, ויצמן 4, תל אביב.

לאתר קבוצת ליליות: http://www.liliyot.co.il/liliyot/