מסעדת בר גיורא – פנינה ירוקה בלב המטרופולין

כשישבתי בערב השקת תפריט הקיץ של הבר גיורא בתל אביב פרץ של נוסטלגיות תקפו אותי . החל מפינת הישיבה הירוקה והשקטה עם הרוח המלטפת שהזכירה לי את עיר ילדותי (שעד היום בהפסקה) הנמצאת  בתוך העיר ללא הפסקה . מאכלים שהזכירו לי את ימי ההוללות  ברחוב מיכ"ל, לצד טעמי ילדות בלתי נשכחים  ופינת הרחובות דיזינגוף בר גיורא שגרמה לי ללחלוחית בעין מהגעגוע הבלתי פוסק לתל אביב אהובתי (טוב הייתי גם קצת אבל רק קצת שיכורה)

DSC_8270a

אז כפי שכתבתי הוזמנתי להשקת תפריט הקיץ החדש והמגוון של מסעדת בר גיורא – מוסד תל אביבי מוכר, פנינה ירוקה ושקטה בלב ההומה והסואן של הרחוב הכי מרכזי  בת"א ועל הדרך גם חגגנו לספיר יום הולדת בערב עמוס מטעמים ונהר של משקאות שזרמו אלינו לשולחן.

DSC_8205a

את הערב החגיגי פתחנו בקוקטייל  Noa Berry מעולה המורכב רום ספייסי מנוער עם מיץ לימון קרם דה קסיס ליקר ליצ'י ותרכיז ווניל מלווה בפירות יער ותותי עץ מתוקים ושאבתי לתוכי לפחות 4 כוסות…. ועירבבתי קצת עם שיכר עדין של סיידר תפוחים (עכשיו אתם מבינים שהייתי שיכורה…)

DSC_7466a

מנות הפתיחה הוגשו לנו וצלחות של פטה כבד עוף מצויין  מוגש לצד צנימים וקונפיטורת דלעת ביתית שהזכירה לי בטעמה את הדלעת בקינמון של סבתי (כשהייתה מכינה את הקוסקוס המתוק עם פירות יבשים) .

DSC_8200a

 

ואם בנוסטלגיה עסקינן הוגשו לנו  קעריות של פטריות שמפיניון וכרובית מטוגנות בבלילת בצק בירה פריכות וקראנצ'יות   בליווי ספייסי מיונז וטריאקי-צ׳ילי שהיו מנת הבית שלי ברחוב מיכ"ל – אכלנו הכל ואפילו קיבלנו תוספת מרוב שהיו טעימות, שילוב מעניין וטעים של בטטה אפויה על סלט עדשים, תרד ובצל סגול.

DSC_7501a

 העיקריות לא איחרו להגיע  ומיני בורגרי הפתעה מבשר בקר טרי ,ממולא בגבינת עיזים או אמנטל (גילוי נאות, לא אכלתי מהם אבל נראה לי שיושבי השולחן התענגו עליהם).

DSC_7484a

מיני בורגר סלמון עם בצל מקורמל קונפי שום ועשבי תיבול מרוח ברוטב איולי ובזיליקום  שהיה מצויין.

DSC_7497a

וכמובן תמיד יש את השוס של הערב שבאופן אישי אני מתתי עליו –  כריך מלחם פרנה רך וטרי שנמרח בחרדל דיז'ון ומיונז  ובתוכו פרוסות סינטה צלויות, בצל סגול ובצל מטוגן ,עגבניה, עלי רוקט, ביצת עין עם חלמון שנזל ונטף  בביס הראשון – חלום!!!!!

DSC_7454a

ואחרי כל הטוב הזה לא יפנקו אותנו קצת במתוקים??? אז עוגת שוקולד צ׳יפס ענקית  Home made  שהוגשה עם כדור גלידה וניל ברוטב שוקולד עשתה את דרכה כלהדרך מהמטבח היישר לתוך בטטנו וסלסלות קדאיף (מטורפת על קדאיף בכל צורותיו) מלאות בקרם מסקרפונה מתוק ומיטב מפירות העונה.

DSC_7519a

 

מסעדת בר גיורא מציעה לאורחיה מגוון רחב ועשיר של תפריטים החל מקרינבורים וכלה בטבעונים. מבילוי שקט רומנטי ואינטימי וכלה בהופעות חיות.

* בר גיורא 4, תל אביב (אהובתי)  * פון: 03-6204880 *שעות פעילות : א’-ו’ 09:00-01:00, שבת 11:00-01:00 * אתר: http://bargiyora.co.il/

DSC_8240a

 

**קרדיט תמונות – נועם מנשה (כי אין לי פלאש באייפד…) **