מסיבת מימונה ראשונה שלי ~נתתי למזרח לחזור לחיי המערביים~

בילדותי ,התכחשתי למקורותיי. בפירוש! היו צוחקים עלי "שנאוה חושבת שהיא אנגליה". כאילו שאלתי "מי אלו ערימת האנדייאנים המשפחתיים שלי"? לימים הבנתי, בכל יש טוב רק צריך לדעת לקבל!

בכל שנות נעורי ומעבר, מימונה היתה מתפרשת אצלי ומסומנת כ "מסיבת האינדיאניים" . כן. מין מסורת לא ברורה. לא בדיוק ידעתי את פשרה. אנחנו כטריפוליטאים, לא חגגנו את חגיגות המימונה. כך שלא ממש גדלתי ליד זה .החיפושים בגוגל היום ,העלו את התשובות המתבקשות , והבנתי.

אבל מה שלא ברור זה איך זה נהפך למסיבה אצל הפולנים ? איך זה נהפך למסיבה שכולם בישראל או בגולה הישראלית כמו לוס אנגלס, באם הם לא משתתפים , הם יודעים עליה. וממש מבקשים להיות מזומנים?

נראה לי שהיום השילובים של שני העדות הם המנצחים.

אני לא מעורבת , אני ילידת תל אביב , להורים יוצאי טריפולי, לאבא שלי היתה הטלויזיה הראשונה ברחוב בשנת 1964, והוא זה ששמע את "אום כול טוב" האגדיתית ו"פאריד אל אטרש" ואני רציתי למות מבושה. זה היה ממש דוחה אותי השירים בערבית כאילו היו מסמנים אותנו כבית אנדיאני.

חשבתי בבוז שהורים שלי מזרחיים, אבל משהו בי שיכנע אותי "שאני שונה", מה זה היה החוסר פירגון למקורות? לא יודעת. אולי כמות הפולנים בסביבה שלנו היוותה ניגוד להויה המזרחית של משפחתי.

בכל אופן עבר לי, היום יש לי זמרת מסי אלגריאיית שחברה שלי סופר פולניה הכירה לי ואכן קניתי את הדיסק שלה. אני נאוה מטריפולניה בעצמי לבדי בלי לחץ. אתם גאים בי?
אחפש אותה ביוטוב לשתף.

חברה שלי חיתנה את הבת שלה במלון הילטון תל אביב. חתונה סופר מושקעת "פולניים אסליים" כמו שאמרה מרגלית צנעני עליהם, אחרי שהופיעה בחתונה.

אז מה שבכל זאת רציתי לספר שבבוקר של חגיגות המימונה, זיוה חברתי היקרה מלוס אנגלס. העלתה סטאטוס שמתייחס לחגיגות בערב בבית שלה. צלצלתי להזמין את עצמ,י נו אני מכירה אותה שלושים שנה, שאני אעשה לה חשבון? ממש לא! היא סיפרה לי שהיא תלבש לבוש מסורתי. חיפשתי בארון משהו מתקרב. עליתי על "א" מרוקאי, הכי קרוב שיכולתי למצוא. והלכתי לבית משפחת גולדשטיין, נא לא לתת לשם המשפחה להטעות ,זיוה היא מרוקאית אסלית~

וכפי שאתם רואים היה מדהים~

אז נחמד לשמור על מסורת מעניינת, צבעונית ומשמינה כמו המימונה. דרך אגב , אני חייבת לציין שהמופלטה ,ממש לא עשתה לי את זה. היו שם מטעמים הרבה יותר "מזיקים" וטעימים~

אז רק בשמחות~

תהנו מהזמרת המדהימה הזאת~

נאוה רייץ
Tel Aviv born , living in the USA since 1982 a mother of two boys Ariel 23 and Jordan 21, will live partly in new york city , Amsterdam and mainly Tel Aviv .after a brain surgery in 2012, early retirement from my line of work as a baby bedding designer at www.navasdesigns.com ,attached to dutch guy Albert ~ ~ love my new life in Hebrew and English~