מלכת היופי, שרית ישי-לוי

מסיבת עיתונאים לשרית ישי-לוי הייתה בדיוק במינון המדויק, מכל כיוון אפשרי. ויש כמה בשורות בתוך הפוסט

בחורה עם מחשב נייד

 שרית ישי לוי

אפתח בקלישאה ויזואלית: דמיינו כחול של ים, צהוב של שמש, ירוק ואדום של סלט קצוץ. ועל הכול מנצח משב רוח קל שלא מתחייב לכלום.

האירוע – מסיבת עיתונאים לכבוד שרית ישי-לוי בבוקר חמישי שעבר, 20.11.14.

העילה – מכירה של כ- 150,000 עותקים מספרה מלכת היופי של ירושלים. אם הבנתי טוב, רוב הסיכויים שבזמן שמצמצתי נמכרו עוד עשרה.

היוזמהשלומית התותחית, שכבר בפסטיבל הסופרים בירושלים הפכתי לסגנית שלה מטעם עצמי. היא הזמינה ואני אסירת תודה, כי מעבר לחביתה המתובלת היטב שמחתי להיות שם מכמה סיבות:

  1. זכיתי לפרגן, כחלק מאירוע פרגון, לסופרת שכתבה ספר שאהבתי ביותר, צמד מלים שלא נשפך בקלות מהמקלדת שלי
  2. למדתי שהאישה שרית, בדומה לסופרת שרית, היא בגובה העיניים, צנועה, אותנטית, חמה ונעימה. זה מה שקלטתי בזמן הקצר שדיברה וכבר נטען שהאינטואיציה שלי די בריאה. בעיני, שרית הייתה מלכת היופי של הבוקר
  3. נודע לי ששרית ישי-לוי עובדת על ספר חדש
  4. למדתי ש 150,000 עותקים הם רק ההתחלה. מדובר בקנה מידה עולמי: האיטלקים, הטורקים והגרמנים כבר רכשו זכויות תרגום וברגעים אלו מתקיים מו"מ עם שתי הוצאות אמריקאיות.

על האירוע – הכל היה בדיוק במידה וכל מי שדיבר, עשה את זה מעניין, קליל וקצר. דיברו: עודד מודן, מבעלי ההוצאה, רוני מודן, עורכת בהוצאה, אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים וחתמה את הדברים שרית ישי-לוי.

רוני מודן פתחה. היא דיברה על ההצלחה הפנומנאלית של הספר והיותו חוצה מגדרים וגילאים.

עודד מודן סיפק מעט מידע על איך נראים החיים כשנה אחרי חוק הספרים מהצד של המו"לות. חלק מנבואות הזעם התממשו והקושי הוא אמיתי; ההוצאה פרסמה רק שליש מכמות הספרים שנהגה להוציא בתקופה זו. ספרי ביכורים כמעט לא מתפרסמים. כמה בלתי אפשרי למו"לים חדשים להתחיל עכשיו.

אחריו דיבר אבי שומר שמינה את עצמו לשוטר הטוב. הוא התייחס להצלחה יוצאת הדופן של הספר, דבר שלא קרה מזה 8 שנים, מאז הספרים של דויד גרוסמן ומאיר שלו. בין יתר הדברים, ציין את העובדה שספר מצליח בקנה מידה כזה, בעיקר של סופר ישראלי, מושך אחריו עוד ספרים.

ואז שרית שיתפה בהתרגשות שלה נוכח הצלחת הספר, בעיקר כשכיוונה, במקרה הטוב, למכור 2,000 עותקים. היא סיפרה על ההתחלה, כשנתנה את הספר לקריאה לאנשים קרובים וברגע שקיבלה תגובה אוהדת הרגישה שאולי עשתה עבודה טובה. חלק ניכר מדבריה הוקדש לתודות לרבים מבין יושבי השולחן: למשפחת מודן, לקוראים הראשונים, לעורכים, לאריאלה אפללו שיזמה סיורים בעקבות הספר ויסלחו לי מי ששכחתי להזכיר.

ושתיים לסיום: אותנטיות היא המפתח. כשמשהו טוב – הוא טוב, ולא חייבים לחטט בקרביים כדי להבין למה הצליח. והשנייה, היכולת לממש ולהגשים נמצאת מאחורי כל סיבוב. לא כדאי להפסיק לנסוע.

מלכת היופי של ירושלים

הוצאת מודן

קריאה מהנה,

מרב

מרב שני
צורכת ספרים לוורידים. עורכת לשון. מילים מוגבלות כל כך אבל כשהן מצליחות לדייק לרגע, זה אושר אחד קטן.