מתכון לחיזוק הדבק הזוגי

סקירה עם יופי של תמונות ומתכון מנצח שלי לפלפלים ממולאים באורז ופינוקים

תמונה 4 (6)

חופשה, בית מלון, אירוח, סופשבוע, weekend, אוסף של מילים אהובות עלי כל כך.
כמה חשוב אחת לתקופה להתנתק מטרדות היום יום, מהמחשבים, מהמיילים, מהלקוחות, מהמטלות, מהמחויבויות, מהמטבח, מהפייסבוק… פשוט להתנתק על מנת לנוח ולמלא את המצברים. חיזוק הדבק הזוגי אני קוראת לזה. זמן להחזיק ידיים, לשכב זה ליד זו על שפת הבריכה ולקרוא עיתונים.
אז כחלק מהתכנית להדבקת הזוגיות התאים לי מאד לקבל הזמנה להתארח לילה של סוף שבוע במלון לאונרדו באשקלון מרשת פתאל החדש, שזה עתה נפתח והוא עדיין בתקופת הרצה – ״הכל מהניילונים״. כמה נעים להיכנס לחדר המטופח, לשבת על המרפסת (בלי לספור ציפורים נודדות) להשקיף על הים מגבוה, לראות את הגלים המתנפצים אל מול שובר הגלים, לשמוע את הרחש המונוטוני המרגיע, לנשום עמוק ולהתענג מכל רגע.
ומה הכי שווה? שכל הטוב הזה, נמצא תוך פחות משעה מהבית. זה הקסם של אשקלון. עיר חוף עם פוטנציאל ענק. יש בה מספר בתי מלון (בשניים מהם ביקרתי כבר בעבר). טיילת מקסימה ומרינה קטנה עם סירות ומעט מסעדות. אבל אל דאגה, לא תצטרכו לחפש מסעדות בחוץ, כי רעבים לא יוצאים מכאן. האוכל במלון טוב! ארוחת שישי הייתה ממש טעימה ואפילו מצאתי מבחר של מנות צמחוניות שאהבתי. שולחן מלא סלטים ומנות פתיחה. סושי, ממולאים (עלי גפן, כרוב, פלפלונים), אורז, תפוחי אדמה, אפונה ותבשיל דלעת ושזיפים עם מקלות קינמון שהלך נהדר על הקוסקוס. גם מרק הקובה סלק היה מעולה, אפילו בלי הקובה.

תמונה 5 (5)

במלון לאונרדו אשקלון יש 130 חדרים מעוצבים בצבעי חול וים, כלומר: לבן, אוף ווייט וטורקיז.
יתרון ענק הוא שכל החדרים פונים לים! חלק מהם פונים לים ולבריכה.
בחדר מיטה זוגית (2 בודדות צמודות) ענקית ומפנקת וספה נפתחת, כך שניתן לקחת חדר אחד לזוג עם 2 ילדים. במקלחת המשופצת יש אמבטיה (אני תמיד מעדיפה אמבטיה על פני מקלחון, אפילו שאני לא עושה אמבטיה) וכיור שקוף בצבע ירקרק טורקיז מהמם! מרגישים שהכל חדש וזה נותן תחושה נעימה.

תמונה 3 (8)
בחדר ממוקמת לה פינת קפה עם קומקום ושקיות תה, סוכר, ממתיק וקפה. יש גם מקרר שאפשר לשים בו מה שרוצים. אני ממליצה על הרבה מים וחלב לקפה.
לא פחות חשוב, כספת, כדי להניח את האוצרות כשיורדים בביקיני לים.
למטה, ע״י הלובי יש טרקלין עסקים עם כיבוד קל, עיתונים ועמדות מחשוב כולל wifi. חשוב לדעת שאינטרנט חופשי יש רק בשטחים ציבוריים. אני חושבת שזה לא עולה בקנה אחד עם הקידמה והתרבות של הצילום, ההעלאה לרשתות החברתיות וכדומה. כולם רוצים להיות מקושרים עם כולם. לספר, לשתף. אז כאן זה עולה 45₪ ל-wifi למכשיר. הייתי ממליצה להנהלה לשקול לתת את זה בחינם. זה ממש ערך מוסף לאורחים.

מתחם ספא מקצועי הכולל 8 חדרי טיפולים מתוכם 2 חדרי טיפול זוגיים עם ג'קוזי – אמבט מלחים. הטיפולים בספא הם התשלום נוסף. אולם, הסאונה ומכון הכושר פתוחים לכל אורחי המלון. אז לא לשכוח נעלי ספורט. חלוקים ונעלי בית מקבלים מהמלון.

 

תמונה 2 (11)

בריכה, מבחינתי זו מדורת השבט של המלון. כל כך יפה כאן ומטופח. יש יחידות גזיבו מקסימות המכסות על מיטות השיזוף משני צידי הבריכה. זה נותן פרטיות, שקט ומתאים מאד להדבקת הזוגיות (הרגשתי כמו במיטת אפיריון). אולם לדעתי אין מספיק עמדות מוצלות. יש המון מיטות שיזוף חשופות לשמש והיה כדאי לתת אופצייה של שמשיות.

תמונה 5 (4)

מועדון ילדים מושקע עם פעילויות ומשחקים, גן עדן לכל ילד. הכי יפה שראיתי בחיים. כמה חבל שעברתי את הגיל. נדלקתי על המטבח, נראה לי שאפשר לנתק אותי מהמטבח, אבל לא את המטבח ממני…

תמונה 2 (12)
יש לכם אירוע? במלון עצמו אולמות לכנסים ואירועים, אפילו עד 700 איש! ביום שהיינו הייתה משפחה גדולה שחגגה שבת חתן באולם.
מבחינת הסביבה, המקום ממוקם על שפת הים, 5 דקות הליכה למרינה משמאל ומימין יש טיילת מדהימה. ניכרת תנופת פיתוח תיירותי בעיר, וראש עיר החדש רוצה להקים בה עוד 13 בתי מלון.
למלון חנייה יחסית קטנה, אך מאחור חניון עירוני ענק של חוף הים. אפשר להוריד את החפצים ולהחנות את האוטו שם. לא הכי נוח, אבל יעיל.

רוצים להזמין חופשה במחירי השקה? לחצו על הקישור: מלון לאונרדו אשקלון

 

תמונה 1 (13)

פלפל ממולא אורז ופינוקים

פלפלים ממולאים הם התרגום שלי לביטוי פשטות מורכבת. או אולי מורכבות פשוטה.

המרכיבים:
9-10 פלפלים אדומים גדולים (הכמות צריכה להיכנס ולמלא תחתית של סיר רחב, כך שהפלפלים יעמדו בה ולא יפלו).
למלית:
1 כוס אורז בסמטי
1 ו-3/4 כוסות מים
1/2 כפית מלח
2 כפות שמן
4 בצל ירוק קצוץ לטבעות דקות
1 פלפל אדום קצוץ דק
1/2 פלפל חריף קצוץ דק
3 כפות טחינה גולמית מלאה (אפשר גם רגילה)
1/2 כוס צימוקים
1/2 כוס חמוציות
1/2 כוס צנוברים
1/4 כוס אגוזי מלך קצוצים
3 כפות פטרוזיליה (או כוסברה) קציצה דק
לרוטב:
2 קופסאות רסק עגבניות קטנות
4 עגבניות בינוניות קלופות וקצוצות
2 כוסות מים
עשבי תיבול:
4 כפות עלי פטרוזיליה קצוצים
1/2 כוס עלי בזיליקום
4 ענפי טימין
2-3 ענפי נענע קצוצים (עלים בלבד)
ענף רוזמרין מופרד למחטים
מלח, פלפל גרוס
אופן ההכנה:

הכנת המלית:
שוטפים את האורז ומסננים.
מטגנים קלות את הבצל הירוק וקוביות הפלפלים משני הסוגים.
מוסיפים את האורז והמים ומבשלים 15 דקות.
מוסיפים לאורז את הטחינה, הצימוקים, חמוציות, צנוברים, אגוזים קצוצים ופטרוזיליה. מערבבים.
הכנת הפלפלים:
חותכים את ראש הפלפלים, מרוקנים ומעמידים בסיר.
ממלאים את הפלפלים כמעט עד סופם וסוגרים עם המכסים שלהם.
הכנת הרוטב:
ניתן לבשל את הרוטב בנפרד, אך הפעם העדפתי להכניס את כל המרכיבים לקערה, את העגבניות, המים, עשבי התיבול והתבלינים. לערבב ולצקת מסביב לפלפלים.
לבשל על אש קטנה במשך 40-50 דקות. לתת לנוח למשך 15 דקות לפחות ולהגיש.
להגשה להרים את מכסי הפלפלים ולצקת מעט מהרוטב לתוכם. מומלץ להוסיף בשלב ההגשה מעט עשבי תיבול טריים.

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.