מי צריך שיהיה לו בבית משאבת לחץ מים?

בחורה עם מחשב נייד

המאה ה-21 מביאה אותנו לחדשנות בעולם הטכנולוגיה, וביניהם גם החדשנות בפתרונות יצירתיים לתקלות שהיינו מתמודדים איתם בעבר בצורה שכיום נחשבת כצורה בורה. צורת הטיפול שאנו נעסוק במאמר זה היא יצירתית, עזרה להמון בתים ודירות בישראל להתמודד עם לחץ מים בצנרות שלהם. האי לחץ שבתוך הצנרות הללו מוביל לתקלות רבות בצנרות. כיצד מתמודדים עם כך ומי צריך משאבת לחץ מים בביתו?

מדוע ישנם בעיות בלחץ מים?

בעיה שכיחה מאוד ברוב הבתים הישנים בישראל היא האי טיפול בצנרות במהלך השנים, כך שנוצר מצב שהצנרות מתיישנות. עם התיישנותן, נוצרת בתוך הצנרות סתימה, כך שגורמת ללחץ נמוך בזרימת המים. בנוסף, ישנה לפעמים בעיה בצנרת עצמה שיוצרת זליגה של מים. הזליגה הזו משפיעה על לחץ המים. קורה פעמים שהלחץ קטן גם במידה וישנם 2 ברזים פתוחים במקביל.

כיצד פותרים בעיות בלחץ מים?

ישנם שלל דרכים לפתרון בעיות בלחץ מים. אחד הפתרונות הגדולים שהביאה אתה התחדשות היא משאבת הלחץ מים. המשאבה בעצם עושה שאיבת מים מוגברת יותר ברגע שהברז מופעל, כך שהמים זורמים במהירות גדולה יותר. בנוסף, ישנו פתרון מכני שהוא פקק לנצרת. צורת הפעולה של הפקק דומה לפעולה של סגירת קצה אחד של צינור גומי, וכך המים יוצאים בלחץ גדול יותר, ובעוצמה גדולה יותר.

מה הסיכונים של הגברת לחץ בעזרת משאבת לחץ מים?

צנרות רבות הן ישנות וחלשות, כך שברגע שהמשאבה פועלת, היא יכולה להוביל לפיצוץ בצנרת עקב הלחץ שנוצר גם עליה, לכן חשוב להיזהר, והכי מומלץ הוא שיגיע אדם שיודע לאבחן את סוג הצנרת, ולמנוע נזקים שעלולים להגיע בבוא הזמן.

מה כדאי לעשות במידה וקיימת סכנה?

במידה וקיימת סכנה, הדבר הכדאי ביותר הוא לבצע חילוף לצנרת קודם כל. ישנם המון טכנולוגיות חדשות שיוכלו לעשות זאת מבלי לקדוח ולהרוס את הריצוף והקירות. הזמינו קבלנים מוסמכים שיוכלו לבצע עבודה זו בצורה הטובה ביותר. הסיכונים שנוצרים הם בגלל הלחץ שבו הצנרת צריכה לעמוד. הלחץ הרגיל שעובר בכל הצנרות הוא בערך כ-3 אטמוספרות, אך במידה והלחץ הוא גדול יותר מהלחץ הרגיל, הצנרת עלולה לא לעמוד בלחץ, ולהתרסק, לכן חשוב לבדוק את סוג הצנרת שלכם.

מדוע כדאי להזמין אינסטלטור?

אינסטלטור הוא איש אמין שיוכל להמליץ לכם במידה וכדאי לשים את מערכת משאבת לחץ מים, וימנע מכל פגיעה בצנרת המים שלכם. הייעוץ המקצועי שלא יכול לחסוך לכם בעלויות רבות עבור המערכת.