מי באמת הבוס?

מה עובר בראש של הילדים כשמגיע אח/אחות חדש/ה למשפחה? כדאי שתראו את הסרט הזה ותבינו…

אני לא מכירה הורה לתינוק/ת שבשלב כלשהו לא תהה בינו לבין עצמו איך זה שהיצור הקטן, המרייר והמתוק הזה הפך להיות הבוס שמסובב סביבו את כל הבית.
זה נכון לגבי הורים וזה בטח נכון לגבי אחים. כל כך הרבה כבר נכתב על הקושי של אחים (בייחוד בכורים) להסתגל לאח קטן וחדש- עצות וטיפים של פסיכולוגית ומומחים, ספרים והצגות. כלום לא משתווה לסרט הכי טפשי והכי חכם שיצא לאחרונה- "בייבי בוס"!
BABY-BOSS_1SH-TEASER
הסרט מסופר מנקודת מבטו של ילד עתיר דמיון בן 7. בן לשני הורים חמים ואוהבים, שלמרות היותם אנשי קריירה עסוקים, מוצאים תמיד זמן להקדיש לו. במקביל מקבלים הצצה ל"איך באים ילדים לעולם"- מפעל "תינוקות בע"מ" שבו התינוקות ממויינים, מתארגנים ונשלחים למשפחותיהם החדשות. כשמגיע זמנו של התינוק החדש, הוא מתגלה כסורר ושובב במיוחד ונבחר לאור כך להנהלת החברה.
למשפחה מגיע הוא במונית, כשהוא לבוש חליפה ואוחז מזוודה קטנה. ההורים שמחים. הגיבור שלנו פחות. הרבה פחות. פתאום להורים שלו כבר אין בשבילו. הם עסוקים כל היום (והלילה) עם היצור הקטן והמעצבן ואפילו נוזפים בבנם הבכור, כשהוא לא מגלה אמפתיה וחיבה כלפי התינוק החדש.
BOSS-BABY-1-Copy
מה שהם לא יודעים זה שהתינוק החדש הוא בעצם לא ממש תינוק. הוא סוג של מבוגר בגוף של תינוק שנשלח למשימה חשאית מטעם "תינוקות בע"מ" שמטרתה להפסיק את נדידת האהבה מתינוקות לגורי כלבים. אז הוא הגיע למשפחה הזו כדי לרגל אחר ההורים, שעובדים בחברת הגורים הגדולה ומתנהג מולם כתינוק לכל דבר, כשבעצם הכל מניפולציה ומשחק.
BOSS-BABY-4-Copy
הגיבור הקטן שלו "תופס אותו על חם" ומתפתחת ביניהם יריבות משעשעת שבה כל אחד מהם מנסה לשמור על שלו- התינוק על תפקידו והילד על משפחתו.
BOSS-BABY-5-Copy
רק לאחר שהתינוק מספר לילד על המשימה שלו (וגם לוקח אותו למסע ב"תינוקות בע"מ"), הילד מחליט לעזור לו להשיג את מבוקשו ולזרז בכך, את שובו הביתה.
בדרך קורים להם כל מיני דברים יחד שמביאים אותם למסקנה שאחים זה אולי מעצבן ומפחיד וגוזל את הזמן, אבל אחים הם אחים- בטוב וברע והזמן אולי מוגבל, אבל האהבה לא!
הסרט מצחיק מאוד, עד כדי טפשי ולא הגיוני בעליל. אבל דווקא בגלל זה הוא מצליח להתחבר לנקודה הכי פגיעה אצל ילדים- הפחד שלהם מאחים חדשים, הכעס כלפיהם, העצב והצורך "להודות" בסוף שהם התחברו אליהם ואוהבים אותם. זה לא קל לנו המבוגרים, תחשבו כמה זה קשה לילדים.
IMG_0464
מומלץ בחום לכל מי שיש לו אחים חדשים/ אחים חדשים בדרך ולכל ההורים שמרגשים שתינוק חדש הפך להיות הבוס שלהם.
משעשע. קליל. כייפי וחכם.
 

Ya'arit Trabelsi
אמא + לא כל כך קטן, בעלת עסק לניהול תוכן וייעוץ שיווקי, מג'נגלת בין הדברים שחייבים לדברים שצריכים בשביל הנשמה