מיכל הקטנה והמפלצות- תעלומת הזרע הנוצץ / יעל קנה- ספרות ילדים

מיכל הקטנה מוצאת זרע קטן ונוצץ ביער. ומה יצמח ממנו? עם לא מעט סבלנות, התעקשות והתגברות על חששותיהם, מיכל הקטנה והמפלצות יגלו את העץ המפתיע הצפוי לצמוח ממנו… מוזמנים לגלות גם :-)

yael 1

בקר אחד טיילה מיכל הקטנה ביער הקסום.
מעניין מה אמצא היום, היא חשבה.
אני כל כך אוהבת למצוא הפתעות ביער…

לפתע הבחינה מיכל במשהו מנצנץ מתחת לערמת העלים.
נגלה לפניה דבר מוזר: זרע קטן ונצץ כיהלום.

טשקך 3

מיכל לקחה את הזרע לחבריה פוגו וטריק (המפלצות).
הם לא ידעו אם לשתול אותו באדמה או לא, מאחר ולא ידעו מה יצמח ממנו. אולי יצמח שיח קוצני, אולי עץ חבושים, עץ עטלפים או עץ עכבישים או סוגים אחרים של צמחים…

לבסוף החליטו לשתול אותו. לטריק ופוגו לא היתה סבלנות שהוא יצמח. הם ניסו כישופים לזירוז הצמיחה, אך ללא הצלחה.
מיכל הסבירה להם שאי אפשר להאיץ בזרע שיצמח. הוא צריך לנבוט בדיוק בזמן המתאים לו.

כל יום מיכל הקטנה והמפלצות הלכו לבקר את המקום בו נשתל הזרע. ניסו להשקותו, לשיר לו, אך הזרע לא צמח…
הם חשבו שאולי הזרע צריך לשתות מיץ בצל ולא מים, אולי בכלל לשתול אותו בתוך עוגת תפוזים.

yael 2

הם הלכו לישון עם מחשבות אוהבות: מיכל חשבה כמה היא מאמינה בכוח של הזרע הקטן להפוך לנבט, לשתיל ולצמח. טריק דמיינה שהוא הופך לגלידפלצת בטעם בוץ ופוגו חשב שכמו שלו מגרד הגב אולי גם לזרע הקטן.

למחרת בבוקר הם התעוררו ונדהמו לגלות שבמקום שבו טמנו את הזרע הקטן ונוצץ, עמד כעת עץ גדול, שעליו צבעוניים ועל ענפיו מזמרות הציפורים. והדבר הכי מפתיע היו פירותיו של העץ. כל הפירות כולם גדלו על עץ אחד.

yael 4

מעבר לאיורים היפים בספר ולדמות המוכרת לילדים, הספר מלמד את הילדים על כוחה של סבלנות, על החשיבות של לנסות ולהתעקש, גם אם נראה שדברים לא מצליחים. ישנם דברים שדורשים את הזמן שלהם… כמו גם חלק מהילדים. כפי שאי אפשר להאיץ בזרע שיצמח,והוא צריך לנבוט בדיוק בזמן המתאים לו, כך גם חלק מהילדים… (זה מיועד לכם ההורים  ).
חשוב לא פחות לדעתי,שהספר מלמד את הילדים לא לחשוש. אמנם הלא ידוע יכול להיות מפחיד, אך גם מפתיע ומרגש. הרי זה פלא שצמח עץ נפלא ולא עץ עטלפים או עץ עכבישים או בכלל שיח קוצני.

מאחלת לכם קריאה מפתיע ומרגשת 🙂

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)