מייגן מרקל, תירגעי

ארוסתו של הנסיך הארי מנסה בכוח לגלם את נסיכת הלבבות מלאת החמלה והאמפתיה שמחבקת כל דלפון מעריץ אבל היא לא דיאנה ואפילו לא קייט. שתירגע ותשחרר את זרועו של הארי

מייגן יקרה,

תירגעי בבקשה.

עוד לא התחתנת עם הנסיך וכבר, איך לומר, התחלת קצת לשעמם אותנו.

את מתנהגת כאילו שכל הבלחה שלך לתקשורת היא ולא אחרת, "15 דקות התהילה" שלך. אז יש לי חדשות בשבילך, מעתה והלאה כל הדקות עומדות להיות דקות תהילה, או שלא. תלוי בך. תהילה זה דבר שצריך לתחזק. כרגע נראה שאת מבזבזת אותה כמו ילדה רעבה שלקחו אותה פעם ראשונה למסעדה והיא חוטפת מכל הבא ליד. ובכך, את שוחקת אותנו.

תשמעי מייגן, את חייבת לשמור לאחר כך. לא רק בשבילך אלא בשבילנו. חשוב לנו לשחק אתך את המשחק של אנשי בית המלוכה ואת לא מוכנה לשחק אותו איתנו.

הארי ומייגן צילום: Photo by Chris Jackson/Getty Images

למשל, נעים לנו שהמלכה אליזבט רכבה, בזמנו, על סוס ונופפה בכפפה הלבנה שלה להמונים, כאילו שהיא באמת מונארך שרוכב בראש צבאו אלי קרב. ברור שהתהלוכה נועדה לדבר אחד והוא: להצטלם. אבל שטויות. העיקר שכולנו משחקים בנדמה לי והעיקר שזה נוסך בנו בטחון וממלא את ליבנו כבוד. אנחנו פשוט צריכים את זה.

גם דיאנה סיפקה את הסחורה.

המתח העדין בין מלכותיות לבין אנושיות היה חבל דק שהיא צעדה עליו בבטחה ואנחנו – בעקבותיה.

דיאנה דרכה אותנו ולימדה אותנו לא למצמץ כדי לא לפספס את הרגע האנושי שהבליח מתוך שמירה אדוקה על כללי הטקס.  חיכינו וציפינו למחווה חם ומרגש כמו שממתינים, מאחורי משקפת, לכוכב נופל. זה קרה כשהיא נסעה לאפריקה להפגין הזדהות עם בעיות השעה, כשהיא חיבקה חולי איידס וכשהיא עשתה את צעדת המחאה המפורסמת בשדה מוקשים חי באנגולה – העולם עמד מלכת כי האמנו לה.

כשקייט מקדמת את בריאות הנפש, זה קורה אחרי שבמשך חמש או שש שנים אנחנו מחכים לה מאחורי גדרות עם מצלמות זום רק כדי לקלוט רגע לא מהונדס כמו, למשל, עקב סטילטו שנתקע ברצפה או משב רוח שמעיף לה את שובל השמלה. ואז, לפתע, היא מניחה על סדר היום, יחד עם בעלה וגיסה, את הרשות ללכת לטיפול שזו, למעשה, הרשות להיות לא מושלם ואנושי וגם הווידוי כי גם הם, בני הדם הכחול, סובלים בדיוק כמו כל אחד אחר מדיכאונות וחרדות.

הנסיכה דיאנה צילום: Photo by Princess Diana Archive/Getty Images

את מבינה, מייגן, קייט הרוויחה ביושר ובעמל רב את הצומי שהיא מקבלת מאתנו. היא בנתה את מעמדה כמלכת הקרח בעלת הלב החם גם כי אנחנו צריכים מלכה וגבולות ומשהו להרים אליו את מבטנו, וגם שתהיה אנושית ואחת משלנו. עכשיו את, מייגן, כבר הספקת למרוח את עצמך בכל רשת חברתית אפשרית לפני שהכרת את הארי, פלרטטת עם המצלמות ואפילו אמרת 'כן' לפני שהארי סיים לשאול את השאלה בהא הידיעה – התנשאי לי?

למעשה, כבר פגעת באחד הערכים הכי משמעותיים למשפחת המלוכה והוא המסתוריות שלהם. לא סתם אין להם חשבון טוויטר, אסור להם להתראיין לתקשורת ועליהם להיראות כמו קרבנות שנרדפים בידי צלמים גם כאשר הצלמים מתואמים עם כל צעד ושעל שלהם.

כבר הספקת להצהיר שאת רוצה "להגיע" לאוכלוסיות מקופחות, אבל את בעצמך לא טיפלת ביחסייך עם אביך אתו את לא בקשר. כבר הספקת להצהיר שאת רוצה להוביל את הרווחה, ולשמש  פילנתרופית. הספקת לחבק כל מיני אנשים שמזלם פחות שיחק להם, בביקורייך ההומניטריים, כשאת עוטה מעילי מעצבים ומכנסיים אופנתיים תוך שאת והארי מביאים כאפות של "היי פייב" ושולחים חיוכים פוטוגניים לכל עבר.

קייט מידלטון בכחול צילום: Chris Jackson/Chris Jackson/Getty Images

תעשי לנו טובה, מייגן, חכי קצת. תוכיחי את עצמך. קחי חלק בטקסים ופעילויות עם פחות זוהר ויותר כוונה. תבני אתנו יחסי אמון. את לא משחקת את הנסיכה בסרט. את עומדת להיות נסיכה במציאות אבל את מתנהגת כאילו שמחר תתעוררי והחלום יתנפץ. אבל בינתיים התשובה לשאלה "אצלי או אצלך" היא "בריטניה" ואין לך כל כך ברירה. את חייבת להאט את הקצב ולתת לנו אותך בביסים יותר קטנים כדי שלא נקיא ממך.

אנחנו משתוקקים לקצת איפוק בריטי כי התרגלנו. התרגלנו שבתוך ההמולה השטחית והזולה של הרכילות, החדירה לפרטיות, הסלבס שמאכזבים אותנו עם השערוריות שלהם, יש מקום אחד של יציבות ומעמד שמזכיר לנו שאפשר אחרת. אז תמשיכי ליישר את השיער, זה בסדר גמור, אבל אנחנו נעריך אותך יותר אם תיקחי צעד אחורה ותאפרי לנו להתגעגע אליך, לחפש אותך, לחכות לך ולפתח צפייה. תתחשבי, אל תהיי כזאת.

atara
פלנר אסטרטגי. מתמחה בזהות תאגידית ומיתוג. והטמעתו בארגון וסביבתו. או במלים אחרות - למה המקום הזה שקוראים לו 'העולם', צריך אותך ודווקא אותך.