מידע אודות ניתוח למתיחת בטן

בחורה עם מחשב נייד

בטן חטובה ומתוחה היא סימן הנעורים, אך זוהי משאת נפשן גם של נשים בוגרות. באמצעות ניתוח פלסטי ניתן לבצע מתיחת בטן ולהחזיר לגוף את המראה המתוח והחטוב.

ניתוח למתיחת הבטן הוא הליך כירורגי המיועד לכרות את עודפי השומן והעור, למתוח את העור, להדק את מעטפת השרירים ולעצב מחדש את הטבור. תוצאה טובה היא בטן שטוחה ומחוטבת.

מהם הגורמים להשתפלות הבטן בנשים?

ישנם מספר גורמים היכולים להשפיע על מראה הבטן, גם כאשר מדובר בנשים שנהנו מבטן שטוחה במשך שנים. הגורם הראשון אלו ההריונות והלידות. במהלך ההיריון הבטן גדלה וזהו חלק מתהליך מתיחת הרחם וגם תוצאה של אכילה מוגברת במהלך חודשים אלו. לאחר הלידה, גם אם מצליחים לחזור למשקל הקודם, נשים רבות מגלות שנותרה להן בטן בולטת מעט. במידה והלידה לא נערכה בצורה טבעית אלא בניתוח קיסרי, הניתוח עצמו יכול לגרום למראה של בטן משתפלת בעיקר בחלק התחתון.

מלבד הריונות ולידות, בטן בולטת ומשתפלת מושפעת גם מירידה במשקל בעקבות דיאטות שונות או ניתוחים.

האם הניתוח מתאים לכולן?

ניתוח זה אינו מתאים למי שעלתה במשקל ברמה גבוהה או סובלת ממשקל עודף, והוא אינו מהווה תחליף לניתוח שאיבת שומן וקיצור קיבה. ניתוח זה אינו המענה המתאים כאשר מעוניינים לשאוב כמויות גדולות של שומן או להעלים סימני מתיחה מאזור הבטן.

הניתוח כן מתאים לנשים שרזו ונותרו עם עודפי שומן ועור באזור הבטן, נשים עם בטן הריונית או לאחר ניתוח קיסרי ומקרים נוספים. כדי לבדוק האם את מועמדת מתאימה לניתוח, יש לקבוע תור לכירורג פלסטי מומחה ולהתייעץ עמו.

מה חשוב לדעת על הניתוח?

לפני הניתוח יש לעבור סדרת בדיקות הכוללות ספירת דם, בדיקות ביוכימיות, אק"ג ובדיקות תפקודי קרישה. הרופא יכול לשלוח אותך לבדיקות נוספות אם הוא יראה לנכון לעשות זאת, בהתאם להיסטוריה הרפואית שלך. לפני הניתוח תיפגשו כדי לעבור על תוצאות הבדיקות, לפגוש את המרדים ולוודא שאין לך שאלות נוספות.

מבחינת הניתוח עצמו, ניתוח מתיחת בטן נערך תחת הרדמה כללית או אפידורלית, ואורך בין 3-4 שעות. במהלך הניתוח הרופא שואב את עודפי השומן והעור, מהדק את דופן הבטן ומעטפת השרירים ומותח את העור.

ישנו הליך נוסף המכונה מיני מתיחת בטן. מדובר בהליך כירורגי נוסף המיועד להשיג את אותה מטרה, אך נחשב לפשוט יותר. מיני מתיחה כולל שאיבת שומן והסרת עודפי עור ללא הידוק שרירים או ניתוק הטבור, ולכן הוא מתאים רק במקרים מסוימים.