מטבח ערבי מעודן ומפתיע

מאז שאני כותבת בלוג אוכל ובפרט לאחר שהשתתפתי בקורס הבישול המדהים של סלונה, אנשים פוגשים אותי ומה שהם אומרים לי זה – אני רואה את תמונות האוכל שלך וזה עושה אותי רעב/ה! זה כיף לי מאוד לשמוע את זה. הפעם אני הלכתי למקום שעשה אותי רעבה.

מאז שאני כותבת בלוג אוכל ובפרט לאחר שהשתתפתי בקורס הבישול המדהים של סלונה, אנשים פוגשים אותי ומה שהם אומרים לי זה – אני רואה את תמונות האוכל שלך וזה עושה אותי רעב/ה! זה כיף לי מאוד לשמוע את זה. הפעם אני הלכתי למקום שעשה אותי רעבה.

התארחתי במסעדת ח'ג כחיל ביפו (רזיאל 18 ליתר דיוק). מסעדה ערבית ברמה מאוד גבוהה.

השף השיק תפריט חדש ומעניין ואצתי רצתי לבדוק אותו ולהיות טובה ולספר לכם.

כבר בקבלת הפנים ראיתי שהמקום גדול מאוד, אסתטי ומעוצב בטוב טעם.

לשולחן הוגשו כעשרה פתיחים/סלטים – כרובית בטחינה (נפלאה), סלק עם תפוחים, סלט פאטוש, סלט עגבניות, חומוס חם עם טחינה וגרגירי חומוס מעולה ועוד. לצידם הוגשו לאפות חמות וקריספיות. הסלטים ברובם היו טובים ומי שביקש תוספת נענה בחיוב ובחיוך חם. עוד הוגש לשולחן מיץ רימונים שנסחט במקום והיה נהדר.

WhatsApp Image 2017-04-29 at 17.24.28

לפני שנים שמעתי על המנה קובה נייה (קובה מבשר נא) וחיכיתי להזדמנות לטעום את המנה ואני שמחה מאוד שעשיתי את זה סוף סוף. מדובר בבורגול שמעורבב עם בשר טחון נא ואת האמת, ממש לא מרגישים שמדובר בבשר חי. המנה מיוחדת וטעימה מאוד ואני ממליצה עליה בחום.

WhatsApp Image 2017-04-29 at 17.05.15 (1)

מנה נוספת שאהבתי היא פוחארה בשר. פוחארה הוא כד חרס שאופים אותו בטאבון. הפוחארה הייתה מצופה בשמיכת בצק והמלצר מגיע עם הכד לשולחן, מסיר את שמיכת הבצק לצלחת הגשה ומעל שופך את תוכן הכד המהביל ובו יש אורז, ירקות וחתיכות בשר נימוחות. עניין ההגשה והשירות מאוד חשוב למסעדה וזה מורגש בכל דבר. היה חשוב לו להסביר על המנות ולהגיש בצורה האותנטית, כפי שהיה מוגש אצלו בבית. חוויות שירות ומקצועיות נהדרת.

WhatsApp Image 2017-04-29 at 17.05.54

מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהבת אוכל, אבל פחות אוהבת מתוקים. אם יגישו לפני בורקס, חומוס, שווארמה, קציצות או משהו מתוק – תמיד אבחר באוכל על פני המתוקים. שלא תבינו לא נכון, אני אוכלת מתוק, אבל פשוט לא משתגעת על זה ומסוגלת לוותר כאשר יש אלטרנטיבות אחרות.

בסוף הארוחה הוגשו לשולחן כנאפה ועטייף. הכנאפה היה "חיוור" ובלי הצבע הכתום והעז שהורגלנו אליו. מסתבר, שאם הכנאפה שלכם כתום – זה אומר שהוסיפו לו צבע מאכל או תבלין שצובע את הכנאפה. הכנאפה האמיתית והמקורית היא בצבע חום. הכנאפה הייתה מעולה והכי טעימה שאכלתי אבר! השילוב של שערות הקדאיף הקריספיות עם טעם הגבינה המתקתק היו פשוט מושלמות. גם העטייף, עוגייה שאיתה שוברים את צום הרמדאן, הייתה נפלאה. ממש פצצת אנרגיה מתוקה וטעימה מאוד.

WhatsApp Image 2017-04-29 at 17.06.45

בילדותי גדלתי בנצרת עילית. יישוב יהודי ששוכן ליד העיר נצרת. אני זוכרת שהביקורים שם היו אקזוטיים בעיניי. היה שם אוכל שלא הכרתי, אבל מאוד אהבתי. בעיקר חיבבתי את הפיתה הענקית והחמה שיצאה מהטאבון עם לאבנה סמיכה וזיתים "דפוקים" וכמובן את חנויות הממתקים הענקיות עם הריח המתוק והמשכר שעלה מהן. האוכל הערבי שהכרתי היה בעיקר שיפודים וחומוס. לא הכרתי מנות אחרות, מעניינות ומתוחכמות יותר. בחג' כחיל נחשפתי למנות יוקרתיות יותר ולמטבח עשיר ופחות "מזרחי" ממה שציפיתי. האוכל מעודן ושונה מאוד ממה שהכרתי כאוכל ערבי. ממש הרגשתי שאני לא מכירה מספיק את המטבח הזה וללא ספק שזה היה על קצה המזלג.

המקום הוא ממש לא שיפודייה. מדובר במסעדת שף ערבית עם מנות מעודנות, טעימות ומיוחדות. נכון, המחירים לא זולים, אבל המנה גם כוללת את כל הסלטים ובאמת מאוד שונה ממה שאתם חושבים על אוכל ערבי. אני מאוד נהניתי!

WhatsApp Image 2017-04-29 at 17.07.05

תודה לסלונה על האפשרות ותודה לחג' כחיל על הזדמנות להכיר יותר לעומק את המטבח העשיר והטעים הזה.

http://hajkahil.co.il/

שלכם,

בישולמד – בישול ביתי מהלב