מטבח אנגלי בבית הישראלי

avocado

מבקשים בית עם עץ תפוז בגינה, דגל כחול לבן בחזית, חומוס במקרר, קפה שחור במקפיא ומטבח שעוטף את כל הישראליות החמה בעיצוב אנגלי אלגנטי, נקי וקלאסי? ובכן אין כמו לגור בארץ היפה שלנו ולקום כל בוקר מחדש למטבח אנגלי – מטבח שמעניק דגש לכל פרט ופרט, מטבח שהוא יוקרתי אך גם מאוד פרקטי ומשפחתי, מטבח שהוא מתקדם אך באותה נשימה גם משדר מסורת, מטבח שהוא עשיר ברמה החומרית ורגוע ברמה הצבעונית – מטבח שמשדר קלאסיקה אך אינו זר בנוף הישראלי.

 avocado

ניחוח אירופאי אצלכם במטבח

מפתיע לראות שבעוד שאנשים רבים תוהים מהו המאכל הישראלי, הרי שבכול הנוגע לעיצוב מטבחים, אנשים לא עוצרים לחשוב מהו עיצוב מטבח ישראלי, וזאת כי המטבח הכפרי והמטבח המודרני והאנגלי כה עשירים, כך שאין צורך לחשוב הרבה, אלא רק ליהנות מהקיים ולהבין אלו מאפיינים אתם מבקשים עבור הבית הפרטי שלכם, ומי שמתקין מטבח אנגלי בביתו הישראלי, מעיד שללא ספק מדובר בחוויה עוצמתית אשר מצליחה להכניס ניחוח אירופאי הביתה.

מהם מאפייני המטבח האנגלי?

לצד הנאמר, יש לקחת בחשבון שמטבח אנגלי משלב באופן הרמוני בין ריהוט ופרזול, כך שהארונות אינם חפים מקישוטים, אלא לרוב יכילו מגוון אלמנטים מעניינים, כגון חזיתות עם זכוכית, מסגרת היקפית, גילופים בעץ וכדומה, כאשר מאפיינים נוספים נוגעים לארונות קיר גבוהים, לבחירה בצבעים נקיים ושלווים (כגון, לבן, שמנת, תכלת עתיק, ירוק בקבוק וכדומה), למשחק עם ידיות מושקעות וכמובן לחומריות היוקרתית (עץ מלא). כמו כן, אין להתעלם מאלמנטים משלימים נוספים, כגון תאורה רכה וממורכזת, עיצוב נקי ולא עמוס, אי גדול, משחק עם מגירות קטנות לצד תאי אחסון רבים וכדומה, כך שגם אם אתם ישראלים גאים, יש מצב שתוך כמה חודשים תעברו מקפה שחור של בוקר ישראלי לכוס תה אנגלי בכוס חרס עדין, ולו כי קשה להישאר אדישים למראה של מטבח אנגלי איכותי.

 salat

קונטרסטיות הרמונית

כאשר עומדים לבחור מטבח בסגנון  אנגלי, ניתן להעלות דרגה ולבחון עם איזו תקופה מבקשים להזדהות, ולשם כך מומלץ לעבור על שורת תמונות להשראה. כמו כן אם רק צוללים פנימה, ניתן לגלות אינספור אופציות של שילובים, חומרים, נגיעות של צבע, משחק עם תאורה, סידור של כלי נוי לצד סידור פרקטי של כלי עבודה וכדומה, כאשר אין לחוש מבולבלים, כלומר בהנחה וחשים שהעיצוב משדר באותה נשימה הן מסורתיות והן חדשנות, הן מינימליזם והן פונקציונאליות – הרי שיש להבין שמדובר בסוד המנצח של המטבח האנגלי.

בין כפרי לאנגלי

לסיכום נציין שבקלות ניתן לשחק בין מטבחים כפריים לבין מטבחים אנגליים, ולו כי שניהם מאופיינים בעץ מלא ובשניהם יש משחק הרמוני שבין חדש לישן, אך אם נשים לרגע את ההגדרות בצד, נציין שמטבח אנגלי פשוט מרחיב את הלב וגורם לרצות להתחיל לבשל, ואם לא אוכל אנגלי הרי שאוכל חם ומשפחתי – אוכל ישראלי.

nd
אנחנו חיים בקופסהמתגוררים בדירה יורדים במעלית נוהגים במכוניתעובדים במשרד יושבים מול מחשב צופים בטלוויזיהאז מה הפלא שאנחנו מרובעים?("אמני החיים")