מחשבת מסלול מחדש/ גלי רזניק שטרית

מחשבים זו האהבה שלי. תחום שמאז שאני זוכרת את עצמי קסם לי. את התיכון סיימתי כתכנתת מחשבים, בצבא שירתתי כמש"קית תכנון ועסקתי בתכנות. עם השחרור, נרשמתי ללימודי מתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה. באקדמיה של לפני 35 שנה, מצאתי את עצמי (ולצערי לא במפתיע) על ספסל הלימודים במקצוע טכנולוגי מרתק עם מיעוט נשי. אבל האמת היא שמעולם לא ראיתי באהבה למחשבים משהו חריג. העובדה שאני אישה מעולם חסמה אותי. לא בתחומי הלימוד, לא בתפקידים שמילאתי לאורך השנים וגם לא בתחביבים שבחרתי לעצמי.

את התואר השני שלי עשיתי בחקר ביצועים וניתוח מערכות בטכניון. שוב מצאתי את עצמי חריגה בכיתה. לא בגלל התלתלים, אלא יותר בגלל המין. את שני התארים סיימתי בחדווה ובהצטיינות, כאשר במסגרת התואר השני שימשתי כמתרגלת של קורסים שונים במערכות מידע.

7ac41101-6567-4b8f-b716-db7351064c4d
את הסיפור המקצועי שלי עם עולם המחשבים התחלתי, עם סיום התואר הראשון, באגף מערכות תקשוב של חברת החשמל. במסגרת התפקיד שלי פיתחתי בעיקר מערכות פיננסיות. כאשר האתגר המקצועי הגדול של אותה תקופה היה הטמעת מערכת הניהול הממוחשבת המוצלחת של SAP. מערכת ששינתה דפוסי עבודה, ייעלה תהליכים ושיפרה את כל הניהול הפנימי והחיצוני של החברה – מהפרויקטים הגדולים של האגף! כמי שאוהבת וחיה את התחום, הפרויקט הזה היה עבורי הצלחה מקצועית גדולה ומאתגרת. שלוש השנים האחרונות באמ"ת היו גם התפקיד הניהולי הראשון שלי, במסגרתו ניהלתי את המודול הפיננסי של חברת החשמל.
לאחר מכן הייתי עוזרת של שני סמנכ"לים, אחד אחרי השני, גברים כמובן. באותה תקופה בהנהלת החברה הבכירה – לא היו נשים. אמנם שמתי את תחום המחשוב קצת בצד באותן השנים, אך נהניתי לעבוד עם שניהם ולמדתי המון. בין לבין ניהלתי גם פרויקט מיגון. לצד זה, ובנושא האיזון המגדרי, אני שמחה לספר שיש שינוי וגאה בדרך שהארגון שלנו עשה בתחום. היום ניתן למצוא יותר ויותר נשים בתפקידי ניהול בכירים, בתפקידי שטח ובמגוון רחב מאוד של מקצועות ותפקידים. לשמחתי, תחום המחשוב בחברה חריג אצלנו בהיבט הזה. תמיד היו אצלנו עובדות באגף התקשוב שאף צמחו והתפתחו בתוך התחום.
לפני כשלוש שנים נכנסתי לאתגר חדש – ניהול המרכז הלוגיסטי הגדול בצפון שנמצא בעכו. תפקיד שהחזיר אותי לאהבת נעוריי – המחשבים, אבל מכיוון אחר, ואתגר אותי בזינוק ישיר לעולם הניהול של עובדי הכפיים.
במסגרת העבודה אני למעשה מנהלת מחסן. אבל לא סתם מחסן, אלא מרכז לוגיסטי ענק עם מלאים בשווי של מאות מיליוני שקלים, המעסיק עשרות עובדים והינו המחסן האוטומטי היחיד בחברה. מדובר בעולם עסקי חדש ומגוון שגורם לי להתעורר בכל בוקר עם חיוך, לצד מגוון אתגרים לפתור ולסיים את היום עם סיפוק אדיר. אני מנהלת מחלקת שכוללת בעיקר גברים, ובדיוק כמו לפני עשרים שנה על ספסל הלימודים, גם כאן, אני מוצאת את הסיטואציה כטבעית וכסביבה המאפשרת להתפתח, לצמוח ולגדול.
לאחרונה סיימתי קורס קואצ'ינג שהעניק לי כלים נוספים לניהול, במיוחד למתן פתרונות למורכבויות בעולם גברי של הצווארון הכחול ועובדי הכפיים.
בין לבין כדררתי בקבוצת הכדורסל של עמק יזרעאל, וטיילתי בשביל ישראל. אני אוהבת לטייל בארץ ובהליכה בשביל ישראל אני מוצאת את הרגעים בהם אני נושמת עמוק אוויר נקי וצלול ואוגרת כוחות לאתגרים שהחיים מזמנים לי.

 

 

נשות חברת החשמל
יום האישה הבינלאומי: הנשים שעושות את חברת החשמל.חברת החשמל מציינת גם השנה את יום האישה הבינלאומי, והפעם בסימן הנשים שעושות את חברת החשמל – עובדות ומנהלות, במשרד ובשטח, במגוון תפקידים, מקצועות ותחומים ברחבי הארץ. במהלך השבועיים הקרובים, נעלה פה בבלוג 'נשות חברת החשמל', בלוגים אישיים של עובדות ומנהלות בחברת החשמל שבחרו לשתף אותנו במסלול הקריירה שלהן ועל הדרך גם מעניקות טיפים לנשים אחרות. 10 בלוגים, 10 סיפורים מלאי השראה של נשים שבחרו ללכת בדרך שלהן, בעוז ובאמונה. קריאה מהנה!