מחר, נגיד לא לביביזם

בבחירות האילו יותר חשוב לסיים תקופה אלימה. במקום להעביר את העם למקלט ל׳עם מוכה׳, נעביר את ראש הממשלה ואשתו להליכה. לקיסריה.
מוותרים להם על הסליחה.

Screen Shot 2019-04-06 at 22.06.13

מחר נקום כולנו למציאות חדשה: מציאות שבה נשאלות שאלות מהותיות, נערכים ויכוחים סוערים על אידיאולוגיה והכל בכבוד תוך הקשבה אמיתית אחד לשני.

או שלא

מחר נתעורר למציאות שבה יש מקום לכל אחד מאיתנו, בלי קשר לצבע העור שלו, למי נולד, מה הוא אוכל ומה יש לו בין הרגליים.

או שלא

מחר נקום לאביב. לא כזה שמזיזים עם מחוגים כשרוצים שהוא יגיע. השמש תזרח, והפעם לא מישבנו של ראש הממשלה (ורעייתו).

או שלא

מחר, נשב על המרפסת, נדבר עם השכנה, ולא עם מנהלת הבנק שטוענת שהמשכנתא לא שולמה בזמן ואולי אפילו נדמיין את עצמנו מחליפים לבית קצת יותר גדול בכסף שהצלחנו לחסוך מהעבודה הקשה.

או שלא

טעות לחשוב שהליכוד ״שורף את הכל״ (הארץ). עוד ועוד קולות של ביקורת נשמעים בלחש במטה הליכוד. נתניהו עבר למצב התאבדות, וכמו אלעזר בן יאיר (ההוא ממצדה והמרד נגד הרומאים) מצליח לשכנע רבים להתאבד איתו. (עזבו את הקריצה המתחייבת לשם מוביל ההתאבדות ההמונית). נתניהו לוקח איתו בכח ובבוטות את סביבתו כשסלע כבד מאוד קשור לרגליהם.

עם כל הכבוד ל׳דמוקרטיה׳ שלנו, במדינות ערב רבות כבר הבינו שמנהיג מחליפים בשיח. שם זה עם פחד. פה, במורא.

ואם בדמוקרטיה עסקינן, גם לתקשורת תפקיד דרמטי בהדבקותו של נתניהו לכסא ראש הממשלה, ולריח הביבים במדינה. תפיסה לפיה התקשורת ׳רק׳ מעבירה את מסרים וארועים חדשותים באובייקטיביות היא תפיסה של הקטנת ראש וחוסר אחריות.

התקשורת אינה רק כלב השמירה של הדמוקרטיה אלא גם של מוסר חברתי. כפי שהתקשורת נוהגת, ביוזמתה, לחתוך מהשידור החי תמונות גופות מיד לאחר פיגוע, תואיל התקשורת לחסוך מהאזרחים התנהגות פוגענית של ראש ממשלה כלפי עמו.

ביום שלישי יש לנו אפשרות להעביר מסר ברור: מאסנו בשיח האלים, בבריונות ובהכנסת היד לכיס המאוד לא עמוק שלנו.

לא חשוב מה תבחרו, כל אלטרנטיבה היא לגיטימית וטובה יותר מהליכוד.