מחקר בנושא אלקטרואקופונקטורה

אלקטרו-אקופונקטורה - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב
אלקטרו-אקופונקטורה - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב
אלקטרו-אקופונקטורה - רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב
אלקטרו-אקופונקטורה – רונן רוזנבלט-ניר – דיקור סיני בתל אביב

המחקר שנערך בשנת 2017 והתבצע על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אינדיאנה עוזר להראות כיצד אלקטרואקופונקטורה עשויה לעורר תיקון רקמות לאחר פציעה ובנוסף, להקל על הכאב באמצעות מנגנון נוירולוגי ספציפי. לקחו במחקר מעל ל-40 מדענים ממוסדות מחקר בארצות הברית ובדרום קוריאה. במחקר התבצע באמצעות סדרת בדיקות, קודם כל על סוסים ולאחר מכן על בני אדם. תוצאות המחקר הסופיים מציעים למעשה את התצוגה המקיפה ביותר עד כה כיצד אלקטרואקופונקטורה מעוררת את שחרור תאי הגזע, תאים מיוחדים המתפתחים למגוון סוגים של תאים ומתקנים תאים אחרים.

השימושים  באלקטרואקופונקטורה לראשונה מיוחסים לרופא סיני בשם טאנג שנג, בשנת 1934. עם זאת, במערב, המונח מיוחס לד"ר רוג'ר לה-פוי מצרפת בשנת 1947.

אלקטרואקופונקטורה משתמשת למעשה באותם העקרונות של דיקור סיני, הכרוך בהחדרת מחטים סטריליות עדינות בעובי השיער בנקודות ספציפיות בכל גוף. עם זאת, באלקטרואקופונקטורה,  מוסיפים המטפלים זרם חשמלי נמוך למחטים שהוכנסו, במקום פשוט לעורר את הנקודות על ידי הקשה או סיבוב עדין של המחטים כשהם מוכנסים.

באמצעות בדיקות MRI מוחיות, מחקר זה הראה כי בדיקת אלקטרו-אקופונקטורה מפעילה את ההיפותלמוס, חלק מהמוח האחראי לשליטה על מערכת העצבים ותפקודי התת מודע כמו קצב הלב. גירויים חשמליים מהמחטים הגיעו למוח הנבדקים תוך תשע עד 22 דקות, משתנה תלוי במין. משם, שוחררו תאי גזע משלים, המכונים תאי גזע מזנכימליים, לזרם הדם תוך שעתיים. תאים אלו יכולים להתמיין לתאי עצם, סחוס ותאי שריר, בין היתר, לסייע בתיקון אזורים פגועים בגוף. על מנת לגשת לתגובה זו, החוקרים ניהלו את האלקטרואקופונקטורה בנקודות דיקור ספציפיות הקשורות למערכת החיסון.

המחקר מצא גידול בסוג קולגן המקדם תיקון גידים, התורם למחקר שמחפש להבין טוב יותר את תאי הגזע. הקולגן מייצר גם תאים אנטי דלקתיים הידועים כמנבאים לזמן ריפוי מהיר יותר.

 

 

 
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/03/170316174225.htm
https://medicine.iu.edu/news/2017/03/u-researchers-find-electroacupuncture-releases-stem-cells/