מחפשים עבודה? חשוב שתדעו!

בזה הרגע, הצטרפתם למעגל מחפשי העבודה של מדינת ישראל. ברור לכם שאתם לא לבד: המצב התעסוקתי בישראל רחוק מלהיות מושלם, כשגם אתם שמעתם סיפורים על אנשים שחיפשו עבודה במשך חודשים, או אפילו שנים

בחורה עם מחשב נייד

בזה הרגע, הצטרפתם למעגל מחפשי העבודה של מדינת ישראל. ברור לכם שאתם לא לבד: המצב התעסוקתי בישראל רחוק מלהיות מושלם, כשגם אתם שמעתם סיפורים על אנשים שחיפשו עבודה במשך חודשים, או אפילו שנים. החדשות הטובות הן שבעזרת מספר פעולות פשוטות, והתנהלות נכונה לכל אורך הדרך, ניתן להגדיל בעשרות מונים את הסיכויים למציאת עבודה.

מפתח עיקרי: מסמך קורות החיים

בעיני רבים, ברגע שהחברה אליה הם שלחו את קורות החיים יוצרת עימם קשר, החלק הקשה מאחוריהם: אחרי הכול, רבים שולחים עשרות מסמכי קורות חיים, ולא בהכרח זוכים למענה. לא כולם מודעים לכך, אבל ייתכן מאד שהבעיה נובעת ממסמך קורות חיים שהוא הכל חוץ מנכון.

למה הכוונה? ובכן, מסמך קורות חיים חייב להיות קצר, תמציתי ולכלול רק נקודות משמעותיות ביותר עבור התפקיד, מבחינת השכלה, ניסיון תעסוקתי, כישורים ועוד. חשוב להקפיד שהמסמך יהיה מסודר, ולא עמוס יתר על המידה. כמו כן, שגיאות כתיב מעידות על חוסר רצינות, וחשוב לעשות הכול על מנת להימנע מהן.

ההתנהלות במהלך ראיון העבודה

המעסיק הפוטנציאלי יצר אתכם קשר? יפה מאד. כעת, השלב החשוב ביותר הוא ראיון העבודה, אותו יש לעבור בהצלחה. ראשית, אין לוותר על הופעה רשמית ככל האפשר בראיון: התלבשו באופן ייצוגי, הגיעו מסודרים, ונסו לשדר רשמיות. בראיון עצמו, חשוב להיות ענייניים, לענות בכנות על השאלות שנשאלות, ולדבר בגובה העיניים.

לפני הראיון, חשוב לעשות מחקר קצר על החברה, שיאפשר למעסיק הפוטנציאלי לראות שאתם יודעים להיכן הגעתם – הדבר מעיד על רצינות. דגש נוסף הוא על התרחקות מסיסמאות נדושות, שסביר שהאדם שעומד מולכם שמע כבר עשרות פעמים.

איך מוצאים עבודה בעידן הנוכחי?

כבר עברו שנים רבות מאז שאנשים שחיפשו עבודה היו צריכים לכתת את רגליהם בין עשרות משרדים או מקומות תעסוקה, ולהציע את שירותיהם. כיום, הדבר לא הכרחי: ניתן ליצור קשר עם חברה מסוימת באמצעות מגוון רחב של דרכי תקשורת, ואף להעביר אליה את קורות החיים בדואר אלקטרוני, או לכל הפחות בפקס.

כיאה לעידן הטכנולוגי הנוכחי, מציאת עבודה אפשרית גם באמצעות האינטרנט: אתרי דרושים מקוונים מציעים מגוון רחב של משרות, אליהן ניתן לשלוח קורות חיים בלחיצת כפתור. חלק מהאתרים האלה מוקדש מראש לתחום מקצועי מסוים. גם ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק, יש כיום אינספור קבוצות למחפשי עבודה.

שירותיהן של חברות השמה

כיום, אינספור מחפשי עבודה נעזרים בשירותיהן של חברות השמה, ובצדק גמור. חברות מהסוג הזה מונעות מאמצים רבים מצד מחפש העבודה, מאפשרות לו להגיע למשרות שאינן מפורסמות בדרכים המקובלות, ומגדילות את סיכוייו למציאת משרה: אחרי הכול, החברה תפנה למשרה מסוימת רק אנשים המתאימים לה מבחינת ניסיון מקצועי, הכשרה וכיוצא בזה. גם כאן, ישנן חברות המתמקדות בתחום מסוים: חברת SEEV, החברה המובילה בישראל להשמה בהיי טק, היא דוגמא מובהקת לכך.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.