מחפשות פילינג לנפש? תתחילו לרוץ, תדוושו, תזוזו !

עשיתי מחקר, טוב נו לא כזה שמקבלים עליו פרס נובל וגם לא כזה שמגישים לדיקן הפקולטה, אבל בכל זאת. 3 שנים שאני חוקרת את הקשר בין רענון הנפש הנשית, או לייתר דיוק בין עשיית פילינג לנפש הנשית ולספורט. אני סמוכה ובטוחה ש 3 שנים זהו זמן מספיק בכדי להכריז על הממצאים שבידי כעל מחקר של ממש !.

לפני שלוש שנים, אחרי שהבנתי שנגמרו לי התירוצים והקטנה כבר גדולה, שלא לומר ענקית (בת 4…)… ועבודה קשה כנראה תהיה לי תמיד, חוסר שעות שינה גם כן וזמן אף פעם לא יהיה, אז עשיתי מעשה והתחלתי לעשות ספורט באופן קבוע.

כמו בהתחלות, גם זו הייתה קשה, כואבת, שלא לומר מתישה. הבעיה העיקרית היא להתחיל, לוותר על אינספור תירוצים, למצוא את הזמן שאין, אבל אם מאוד רוצים אז פתאום יש ופשוט להתחיל. לא חלף זמן רב ואט אט הבנתי שאני מתמכרת.

היום אני יכולה לקבוע באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, גיליתי שיש פילינג מדהים לנפש, כזה שמאפשר טיפול עמוק שחודר פנימה עד לרבדים הנסתרים ביותר, כזה שמתחזק וכזה שסתם מפנק. הפילינג הנפלא הזה מסיר עכבות, מנקה, מרענן, מחדש, משחרר.

עד לפני זמן מה רצתי, כן, מי שמכיר אותי יודע שכבר 20 שנה שאני רצה, רק שהפעם אני מדברת על ריצה מסוג אחר…, אני מדברת על הרגע הזה שבו את שמה את האוזניות, נפרדת הטלפון הנייד, שזה בערך כמו להשאיר איבר מרכזי בבית, שלא לומר איבר מרכזי  מאוד ואת יוצאת לרוץ, בחוץ, מתחברת לטבע, מתנתקת מהם, מהילדים, מהבעל, מהבוס, מהלקוחות, מהקניות, מהכיור, מהרשימות. הרגע הזה שבו את נותנת למוסיקה לחדור לתוכך, נעטפת בבועה דמיוניות שמנתקת אותך מהעולם, את נושמת, מזיעה, מתחברת לקושי, נהנית מהכאב, עפה במחוזות הדמיון, למחוזות טובים, גדולים ונשגבים.

משך הזמן הבנתי שהריצה לא מספיקה לי ואחרי שפעמיים נרשמתי לחדר כושר וכל שנותר לי זה לתרום את המנוי שלי לבעלי, לאחר שגיליתי שאני לא מצליחה לתמרן גם את היציאה לכושר וגם את הזמן שלוקח לי להגיע לחדר הכושר, לחנות, לחזור, להתארגן, לצאת שוב…. זה היה גדול עליי.

גם כאן גיליתי שהבעיה העיקרית שמונעת מאיתנו לזוז מתמקדת באוסף תירוצים נשיים… אז גם לזה מצאתי פתרון, קוראים לו TRX, הוא לא יקר, לא דורש שום הכנות מיוחדות, לא תופס מקום והופך כמו מרבית מתקני הכושר הביתיים למתלה מעילים, לא מקלקל את חזות הבית המושלמת שלנו… בסה"כ שתי רצועות תמימות שאפילו מגיעות עם דיסק ובו דוגמן מארינס חתיך שמלמד אותנו מה לעשות. עכשיו אני גם רצה וגם מפתחת שרירים, בטן ושאר איברים…

לאחרונה בעקבות פציעה בגב התחתון נאלצתי להפסיק לרוץ, המחשבה שאצטרך לחדול מספורט היא כמו המחשבה שלא אראה יותר קוסמטיקאית לעולם… אז התחלתי לרכב על אופניים (מה שלצערי בינתיים לא ממש מקל לי על הבעיה בגב…) איזה כיף, איך לא עשיתי את זה עד היום אני שואלת את עצמי בעליות כשהראש עוזר לרגליים להגיע למעלה, מתגבר על הקושי ומזכיר לי שאני באמצע פילינג עמוק לנפש… הרגעים האלה מאפשרים לי לחזור שפויה יותר לשגרת היום יום הכול כך לא פשוטה בעידן שלנו באזור מדינת תל אביב…, מאפשרים  לסדר בראש מחשבות שלא הייתי מצליחה לו התנתקתי ונפגשתי עם עצמי לשיחה כנה, הרגעים האלה מאפשרים לנטרל כעסים, להתגבר על פחדים, לקבל החלטות, אמיצות, חשובות.

תשמעו, אנחנו הנשים, בעיקר אלה שבחרו להיות המובילות, אלה שגם מנהלות בתים לתפארת מדינת ישראל, מחזיקות בקריירות שלא מביישות גם את הגברים המסוקסים ביותר באסיפת ההורים…, מתחזקות חבורת חברות, מתנדבות ו… לנו אין זמן לטפל בנפש, אנחנו כל הזמן רצות אחרי הזנב.

הספורט, כך גיליתי הוא פתרון נהדר, את לא מרגישה רגשות אשם אל מול הבעל, הילדים וחברותייך לוועד הכיתה, כאילו נסעת עכשיו לשבוע ויפאסנה או סדנת מיצים באיזה חווה בגליל, את לא צריכה לנסוע עד לספת הפסיכולוג שדי מתיש אותך אם להודות כבר באמת, את לא יוצאת לזמן ארוך מידי, שעה וחצי כולל התארגנות של לפני ומקלחת של אחרי (3 שנים אני מודדת, זה בדוק!) ובכלל, מה פתאום שרק הוא עם כל הכבוד לקריירה המפוארת שלו יהיה 3 פעמים בשבוע בחדר כושר?, שוויון כבר אמרנו?

אז עכשיו, כש "אחרי החגים" כבר ממש הסתלק והרי הבטחת לעצמך בכל ביס של עוגה בעשרות ארוחות החג שאת מיד מתחילה לעשות ספורט, דיאטה, סדר בארונות, בקריירה, בחיים… אז עכשיו זה בדיוק הזמן, עזבי אותך מתכניות גדולות והצהרות ענקיות, שימי בגדי ספורט ופשוט תתחילי, צאי לצעידה, תרכבי על אופניים, רוצי, תקפצי על חבל, קחי לך מאמן אישי, תרשמי לחדר כושר… תמצאי את מה עושה לך את זה, תני לבועה הזו לנתק אותך ותהיי שם בשבילך, אז מתחיל הפילינג האמיתי לעבוד ואת תהיי כל כך שמחה ומסופקת ותרגישי טוב ותאהבי את עצמך. אחר כך, את תראי  כבר תגיע הדיאטה והסדר בארונות, בקריירה, בחיים…

שיהיה לכן בהצלחה,

באהבה

אני

יעל זוהר - UNSTOPPABLE
אני עוברת דרך החיים בכל הכוח ולא נותנת להם לעבור דרכי, אמא לשלושה בני נוער, אשת קריירה, עצמאית בתחום הפקת אירועים בחברה שלי - http://www.zoharevents.com/, אוהבת ליהנות ממה שהחיים מציעים לנו ומגשימה את החלום של לשלב בין קריירה לאימהות. אני בלתי ניתנת לעצירה ומרצה על זה.