מוקפץ חזה עוף וטופו ברוטב קוקוס מסאלה מטריף – בריאות והרזייה בקלי קלות

מתכון בריאות דיאטטי למוקפץ חזה עוף וטופו ברוטב קוקוס מסאלה – בריא, טעים, מרזה וקל להכנה. אני מאמינה שאוכל בריא חייב להיות טעים ואסטטי כדי להינות מאורח חיים בריא ולהתמיד בו.

היי לכולם!

היום אני רוצה לשתף איתכם מתכון למוקפץ חזה עוף וטופו מאוד בריא, עוד יותר טעים, ועוד יותר מהיר וקל להכנה. אני מאמינה שאוכל בריא חייב להיות גם טעים ואסטטי, כדי שנוכל להינות מאורח החיים הבריא ולהתמיד בו.

הרבה פעמים שואלים אותי: "מה לעשות ומה לאכול כדי להרזות כי העליתי כמה קילו ואני חייב/ת להוריד". התשובה היא מאוד פשוטה, וכולנו יודעים אותה: להתאמן באופן עקבי וסדיר, לאכול אוכל בריא ולא מעובד, והכי חשוב, להבין שאין קיצורי דרך. מי שעושה "דיאטה" וסובל בה, הרי ברור שגב הגמל יישבר בסוף ואותו אדם יזניח את פריכיות האורז וגבינה לבנה 0% שומן (שאגב, אני ממש לא ממליצה לצרוך בשום דיאטה!) – יחזור לטרוף המבורגרים ויעלה את הכל בחזרה עם ריבית. הגוף שלנו לא בנוי לעכל מזונות מעובדים וכימיים – חטיפים, דגני בוקר, חטיפי אנרגיה, פריכיות אורז, תחליפי סוכר, עודפים של סוכר, שמנים לא איכותיים, שניצלים תעשייתיים וכו'.אז בואו נתייחס לעצמינו ולגופינו באהבה, ונעניק לגוף שלנו את המזונות הבריאים והטובים, שכמה שיותר קרובים לאדמה ולצורתם המקורית. כאשר פשוט אוכלים בריא, הגוף מתאזן ובעזרת הפעילות הגופנית גם יחזור למשקל האופטימלי בו הוא צריך להיות. ואם אתם כבר מתאמנים ומבצעים בקביעות את האימוני כושר שאני מעלה בשבילכם כל שבוע, תכניסו לחייכם גם תזונה נכונה (ראה תכנית תזונה Super Hot Body) כדי למקסם את התוצאות מהאימונים.

זמן ההכנה – כחצי שעה

אופן ההכנה:

מצרכים:

5 חצאי חזה עוף פרוס

חתיכה קטנה של טופו אורגני – כ- 100 ג'

בצל 1 גדול

3 שיני שום

3 גבעולי סלרי

כ-200 ג' דלעת

3 פרוסות ג'ינג'ר

2 כפיות רוטב סויה

100-120 מ"ל נוזל קוקוס

כפית גדושה קארי מסאלה

כפית גדושה פלפל שחור גרוס

כוס מים

גרידת שמן קוקוס לשימון הווק

 

 1. חותכים את כל המצרכים.

 

 2. שמן קוקוס הוא מוצק, יש לשמור אותו במקרר לאחר הפתיחה. אני מגרדת בעזרת כפית מעט גרידת שמן קוקוס (כחצי כפית), מדליקה אש וכשהשמן נמס תוך שניה, מפזרת אותו עם מברשת הסיליקון בתוך הווק.

הידעתם ששמן קוקוס כתית מעולה הוא השמן הבריא ביותר לגוף האדם? הוא מתחמצן פחות בבישול ואפיה בהשוואה לשמנים אחרים, שהופכים אפילו למזיקים לאחר חמצון בטמפרטורות גבוהות. שמן קוקוס עשיר בחומצות שומן רוויות בינוניות שרשרת שמצויות רק בשמן דקלים וחלב האם, ובדומה לחלב האם, שמן קוקוס מעניק לגוף הבוגר הגנה בפני וירוסים, חיידקים וטפילים. בארה"ב שמן קוקוס הפך ללהיט אודות תרומתו להרזייה: הוא מפחית את אחוזי השומן בגוף ומשקל הגוף. ההסבר המדעי לכך הוא כי שמן קוקוס מכיל בעיקר חומצות שומן רוויות מגודל בינוני, מתעכל במהירות, ואינו הופך לשומן בגוף. בנוסף, שמן קוקוס כתית מעולה מעניק אנרגיה, מגביר את קצב חילוף החומרים, מגביר שריפת קלוריות, מעניק תחושת שובע לשעות רבות ומפחית את התאבון.

 

3. משקיפים מעט את הבצל.

4. מוסיפים את הקוביות חזה עוף וטופו, "סוגרים" 2 דקות מכל צד (חזה עוף נהיה לבן וטופו מעט זהוב וקריספי מבחוץ).

5. מוסיפים דלעת וג'ינג'ר ונותנים עוד כ-2 דקות כדי שדלעת תתרכך מעט.

6. מוסיפים לווק נוזל קוקוס (כ- 3/4 כוס), כוס מים, כפית גדושה קארי מסאלה, כפית פלפל שחור גרוס ו-2 כפיות רוטב סויה (אני משתדלת לקנות רוטב סויה עם פחות נתרן), מערבבים ומוסיפים את הסלרי ושום מעוך וקצוץ.

 

7. תסגרו את המכסה ותנו להתבשל עוד 2-3 דקות על אש בינונית.

 המוקפץ מוכן  –  יאמי! כך נראית המנה שאכלתי בצהריים.

בתור תוספת למוקפץ אכלתי גם 2 כפות של חיטה ירוקה (פריקה), שהכנתי אתמול. אין לי תמונות מפורטות של הכנת החיטה הירוקה, אבל ההכנה שלה מאוד פשוטה ומזכירה את אופן בישול האורז. 

1. אם אתם רוצים שהמנות יהיו מוכנות ביחד – תתחילו לבשל את החיטה לפני המוקפץ.

2. תשטפו כוס חיטה ירוקה עם מים. תוסיפו כ- 2 כוסות מים לסיר בו אתם מבשלים את החיטה. תביאו לרתיחה ותנמיכו את האש. תוסיפו חצי כפית מלח ים, כפית כוסברה יבשה, כפית בזיליקום יבש, מעט פלפל שחור גרוס ו-10-15 אוכמניות מיובשות (או צימוקים שחורים).

3. כשהמים מתאדים, תסגרו את האש ותכסו את הסיר עם המגבת יבשה ל 5-10 דקות (תלוי כמה סבלנות יש לכם, כי זה מפיץ ריחות כל כך מגרים במטבח, שממש קשה להתאפק).

שיהיה לכם בתיאבון!

אם יש לכם שאלות – אני תמיד אשמח לענות. אודה אם תשאירו תגובות.

למי שמחפש להירשם לעדכונים , אימונים חדשים, טיפים בתזונה ומתכונים בריאים ומטריפים – הדרך הכי פשוטה להישאר מעודכן – להירשם לעדכונים בדף הפייסבוק שלי (לעשות לייק וללחוץ "הירשם לעדכונים"):

http://www.facebook.com/pages/WOW-your-body-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%A0%D7%99/202304893136296

נתראה שם !

 

שיהיה לכם יום מקסים!

בהרבה אהבה,  ג’ני