מוח של רוצח / מייק עומר

עלילה מרתקת שבה פסיכולוגית פורנזית וסוכן אף-בי-איי מאחדים כוחות בכדי ללכוד רוצח סדרתי. העלילה של "מוח של רוצח" היא מתכון לספר מנצח!

מוח של רוצח / מייק עומר

380 עמודים

מאנגלית: שאול לוין

הוצאת כנרת זמורה

שנת הוצאה: 2020

87486498_1032409227130915_5826995943098023936_o

מתח זה אחד מהז'אנרים שאני הכי אוהבת. הקריאה בספר "מוח של רוצח" רק חיזקה את החיבה הגדולה שלי לספרי המתח.

במרכזה של העלילה אנו פוגשים בדמותה של זואי בנטלי, פסיכולוגית פורנזית שעובדת עם האף-בי-איי. בצעירותה, זואי התגוררה עם הוריה ואחותה הקטנה בעיירה קטנה ושקטה. עיירה שיום אחד השקט בה הופר כשנערות צעירות נאנסו ונרצחו אחת אחרי השנייה. זואי הייתה אז בת 14 בלבד והאירועים המחרידים הללו הביאו אותה להתעניין בתחום שבו היא החליטה לעסוק שנים לאחר מכן.

כשבשיקגו אותרו שלוש גופות של נשים שחנקו אותן למוות וגופותיהן עברו תקיפה מינית, חניטה, וגופותיהן הוצגו לראווה באתרים שונים, האף-בי-איי שולח את זואי לשיקגו על מנת שתשתף פעולה עם המשטרה. זואי מאוד טובה במה שהיא עושה. עבודתה יסודית ואבחנותיה חדות ולרוב מדויקות. היא יכולה להבחין בדברים שאחרים לא מצליחים לראות אותם.

סוכן האף-בי-איי, טייטום גריי, נשלח אף הוא בכדי לשתף פעולה עם משטרת שיקגו והופך לשותפה החדש של זואי.
טייטום הועבר מתפקידו הקודם בשל כשלים בתפקודו. כשזואי וטייטום נפגשים לראשונה, חילוקי הדעות בין השניים לא מאחרים להתעורר, מה שמקשה על תפקודם כצוות אשר אמור ללכוד רוצח סדרתי מפלצתי במיוחד. בעוד שזואי מצטיירת כאישה מפוקסת ואחראית, טייטום לא פועל לפי הכללים והוא הרבה פחות ממוקד מזואי. אבל בכדי לגלות את זהותו של הרוצח האכזרי השניים מאחדים כוחות ומתחילים לחקור את הפרשה שמסעירה את שיקגו, במטרה להפסיק את מסע הרציחות המזוויעות.

אז מי הוא אותו רוצח אכזרי שמטיל אימה על שיקגו? זואי חושבת שהיא יודעת, טייטום חושב שהיא טועה. מי מהם צודק? תקראו את הספר המשובח הזה ותגלו.

איזה ספר מעולה! השנה אמנם רק התחילה, אבל בינתיים זה ספר המתח הכי טוב שקראתי השנה. הייתי מרותקת לעלילה כבר בעמודיו הראשונים ופשוט לא יכולתי להפסיק ולקרוא. קשה לי לחשוב על משהו שלא אהבתי בספר… מאוד חיבבתי את דמויותיהן של זואי הנחושה וטייטום הפזיז. במהלך העלילה המרתקת, הסופר סיפק קטעי אתנחתא קומית חביבים ביותר בדמותו של סבו הקשיש של טייטום. טיפוס מיוחד שגרם לי לחייך וגם לרחם קצת על טייטום. נהניתי מהשיחות בין השניים שסיפקו הפוגה מבורכת ובמינון הנכון מהאווירה המסעירה.

אילולא מספר טעויות הקלדה מעצבנות, הייתי אומרת שהספר הוא לא פחות ממושלם. העלילה נהדרת, מותחת ובלי רגע דל, הכתיבה מעולה וסוחפת עד למשפט האחרון!

כאמור, הספר הזה הוא פשוט ואוווו! הדבר הראשון שעשיתי כשסיימתי אותו הוא לבדוק אם הסופר כתב ספר המשך, וכשנוכחתי לגלות שכן כל כך שמחתי, וכעת כל שנותר הוא לחכות בקוצר רוח עד שיצא התרגום בעברית! לא מאמינה שלא יצא, אבל אם לא תהייה לי ברירה אקרא אותו באנגלית, אם כי לפני כן עלי לעבוד קצת יותר על האנגלית שלי עד שאוכל להגיד "רוצים לדעת מהיכן האנגלית שלי".

עוד לא קרה לי שהייתי כל כך קצרת רוח בציפייה לספר עד שאשקול לקרוא אותו באנגלית. אז אם עוד לא הבהרתי את עצמי כראוי, אל תפספסו את הספר הזה כי הוא פשוט מהפנט!

שורה תחתונה: העלילה של "מוח של רוצח" היא מתכון לספר מנצח!