מה שלא סיפרו לך על התקופה שאחרי הלידה

תינוק עם מוצץ

אם היינו שופטות לפי המידע שמגיע אלינו מהתקשורת, היינו יכולות בקלות לחשוב ששעתיים אחרי הלידה, היולדת עוטה על עצמה שמלת מיני (כי הרי הבטן נעלמת מיד כשהתינוק יוצא החוצה), נכנסת למכונית עם תינוק מבסוט ורגוע, ודוהרת אל עבר חיי האימהות נטולי הדאגות, שמתאפיינים בסיפוק ואושר אינסופי, מבטים מאוהבים, טיולים מהקניון אל בית הקפה עם חברות, ובגדול- התגשמות של חלום. "חופשת" לידה.

גילוי נאות- בעייני, חופשת הלידה בפרט והאימהות בכלל, הן אכן החוויות המספקות ביותר בחיי, שמלאות באושר צרוף. אבל הגיע הזמן להוציא את תקופת "אחרי הלידה" מהארון, ולספר את האמת.

תינוק עם מוצץ

אז הנה כמה דברים שמצפים כמעט לכל אם לאחר הלידה:

1. התינוק שלך יבכה.

תינוקות בוכים. זו דרכם לתקשר. יש שיבכו יותר ויש שפחות, אבל חשוב לזכור שבכי הוא חלק בלתי נפרד מחוויית האימהות. בכי שלך, ושל התינוק. הבכי של ילדך לא אומר שאת עושה משהו לא בסדר (ואם כן, אז תחשבי איזה מזל זה שיש לו את היכולת לאותת לך על כך!). זוהי צורת התקשורת היחידה שהוא מכיר. יש דרכים רבות להרגיע את התינוק: חיבוק, ערסול או הנקה, כל אלה עונים על הצורך של תינוקך בקרבה ומשדרים לו שהוא לא לבד, ויש מי שדואג לצרכיו. אימהות שהרגילו את התינוק לקחת מוצץ, ייהנו משיטת הרגעה נוספת, אחת מיני רבות ומקוריות שהן עוד יאלצו לאלתר. אין ספק כי מוצץ לתינוק הוא אחת ההמצאות החיוניות ביותר לאמהות טרוטות שינה, ולתינוקות שמחפשים נחמה.

2. הבטן לא נעלמת שנייה אחרי הלידה. גם לא שבוע אחרי.

נכון, התינוק יצא, ואחריו שלל נוזלים ורקמות. אולם אל לנו לשכוח שהגוף הכין את עצמו להריון והשתנה רבות. השינויים כללו התרחבות של עצמות האגן, צבירת רקמות שומן שמרפדות את איזור הרחם (ואזורים אחרים בגוף), ועוד שינויים רבים ואחרים שנועדו להגן עלייך ועל העובר שלך במשך 9 חודשים. כבדי את הגוף שלך ואת השינויים שהוא עבר- שינויים אלה איפשרו לך להשתתף בפלא הבריאה. הגוף עוד יחזור לעצמו (בעיקר כי לא יהיה לך הרבה זמן לאכול). תני לעצמך לנוח, אכלי מזונות מזינים ובריאים, ובעיקר, הצטיידי בהרבה סבלנות וחמלה, גם לעצמך.

3. את תמשיכי להיות הורמונלית גם אחרי שילדת.

חשבת שהתפרצויות בכי בלתי מוסברות בזמן הריון זה קשה? חכי לטלטלות ההורמונליות שיעברו על גופך ונפשך לאחר הלידה! משום מה, אחרי שהתינוק נולד, הסביבה נוטה לחשוב שחזרת להיות בדיוק אותו אדם שהיית טרם ההריון, ומתקשה לקבל את השינויים הנפשיים והפיזיולוגיים שאת חווה ותחווי עוד זמן רב. אנחנו כאן כדי להזכיר לך שזה בסדר. זה נורמלי ורצוי- את הרי לא אותו אדם! אחרי הלידה לוקח למערכת ההורמונלית זמן רב להתאזן, והמסע לעבר ה"איזון" מלווה בטלטלות רבות. גם כאן, הכי חשוב הוא להיות מוכנה, להבין את עצמך, לוותר לעצמך, ולהכין את הסביבה הקרובה. אל תתביישי לבקש תמיכה והבנה- זו תקופה, וגם זה יעבור.