מה ללמוד לתואר ראשון? הנקודות אשר יסייעו לכם בקבלת ההחלטות

להחלטה מה ללמוד לתואר ראשון, יש חשיבות רבה ובמקרים רבים גם השפעה לא קטנה על העתיד – הלימודים, יכולים להשפיע במידה רבה על תחום העיסוק ועל מקום העבודה העתידי.
מהסיבה הזאת, לא מעט צעירים, אשר מתכננים להתחיל וללמוד תואר ראשון מוצאים את עצמם בהתלבטויות ובניסיון לענות על שאלות רבות כמו "מה אני בכלל רוצה לעשות כשאהיה גדול?", "האם אני בכלל מתאים למסגרת של לימודי משאבי אנוש?"  – ועוד שורה ארוכה של שאלות אשר לא תמיד נמצאות לגביהן תשובות.
אז להלן מספק נקודות חשובות, אשר דגש עליהן יכול לסייע לכם בקבלת החלטה מושכלת ונבונה לגבי תחום הלימודים המתאים:

הנטייה הטבעית
לכל אחד יש את הנטייה את הטבעית שלו, את התחום שהוא מתחבר אליו יותר ואוהב יותר. כמובן, שיש גם לא מעט שיקולים פרקטיים אשר נכנסים בשלב כזה או אחר לתמונה. אבל כן חשוב להתחבר לנטייה הטבעית ולבחור בתחום לימודים שמעניין אתכם ושאתם נמשכים אליו.
מומלץ לנסות אפילו דמיון מודרך או מדיטציה, בניסיון להבין למה אתם באמת נמשכים ומה תחום העיסוק שהכי מעניין אתכם – בהתאם לתחום העיסוק המבוקש, תוכלו להתאים את תחום הלימודים.

ידע הוא כוח
יש לא מעט מסלולי לימוד לתואר ראשון, אשר נחשבים לפחות מוכרים או מדוברים מאחרים – חלקם גם נחשבים לחדשים.
לכן, חשוב שתיקחו בחשבון כי ידע מהווה כוח ותתחילו לאסוף כמה שיותר ידע לגבי מסלולי הלימוד השונים – אתם עתידים לגלות שלצד מסלולים מוכרים כמו: לימודי משאבי אנוש, לימודי תקשורת ולימודי משפטים, ישנם גם מסלולים כמו: לימודי ביולוגיה ובלשנות עם דגש במדעי המוח (וכפי שניתן להסיק מתחום זה, ניתן למצוא בחיפוש אינטרנטי קצר, עוד מגוון של קומבינציות מיוחדות ומעניינות).

ייעוץ לימודים
כל מרכז לימודי, מציע את האפשרות לקבל ייעוץ לימודים – בין אם פרונטלי ובין אם טלפוני. ההמלצה היא לא לוותר על השירות הזה (אשר אינו כרוך בתשלום).
שירות ייעוץ לימודים, יכול לספק את כל המידע על מסלולי לימודים מסוימים בהם אתם מתעניינים ולאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת ונבונה לגבי הבחירה.

סיבוב בפקולטה
אם הגעתם למסקנה שאת מעוניינים במסלול לימודים מסוים, אך עדיין מבקשים לוודא שמדובר בהחלטה נכונה ושמסגרת הלימוד עליה אתם חושבים, היא אכן הנכונה.
באפשרותכם להגיע לאותו מוסד לימוד ולערוך סיבוב בפקולטה – להתרשם מכיתות הלימוד, לדבר עם סטודנטים במסלול וכיוצא בזה – מה שיאפשר לכם להשלים את כל החלקים בתמונה ולהבין האם מדובר בהחלטה הנכונה.
כאן חשוב לציין שבעידן הקורונה, לא בטוח שיתאפשר לכם לבצע סיבוב פיזי שכזה ולכן, כדאי לבחון אתה אפשרות של "סיבוב וירטואלי" – איסוף כל המידע על הפקולטה ועל מוסד הלימודים וכמובן, ניסיון לקבל המלצות על אותה הפקולטה מסטודנטים אשר לומדים בה.

במה אתם רוצים לעבוד?
מדובר בשאלת "מיליון הדולר" במה אתם רוצים לעבוד. אם תחום ניהול משאבי האנוש לא מעניין אתכם, אין באמת טעם שתפנו למסגרת ניהול משאבי אנוש – גם גיליתם שמדובר במסלול היחיד אליו אתם יכולים להתקבל באותו מוסד לימוד בו אתם מעוניינים.
כדאי לסקור את כל אפשרויות העיסוק הרלוונטיות של בוגרי התואר – במקרה של לימודי משאבי אנוש לדוגמא, האפשרויות הן: גיוס והשמה, ייעוץ ארגוני, פיתוח הדרכה והכשרה ועוד..

תנאי קבלה
תנאי הקבלה ישפיעו גם הם במידה רבה על הבחירה וכאן חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים כמו: העובדה שבכל מוסד לימודים תנאי הקבלה הינם שונים וכמובן, האפשרות לשפר את ציוני הבגרויות או הפסיכומטרי, על מנת לעמוד בתנאים.