מה יש לקוף לומר בשבת בבוקר?/ מושי בן- אליעזר

על כלבים, חתולים ומה שביניהם… בספרו של מושי בן- אליעזר 41 סיפורים קצרים, מעין 'קצרים' של סיטואציות סאטיריות מחיינו, כשהגיבורים הם חיות.

מה יש לקוף לומר

איך יתפרנס הסוס שיצא לפנסיה? ומי זה אותו סוס שאכזב, האם מדובר על הציונות שהולכת ונעלמת? מה המחיר שישלם הטווס על ייחודיותו? האם כלב וחתול יכולים לחיות חיי זוגיות? ואיך הבן של העצלן הפך להיות כוכב- פשרן פוליטי?

הספר הזה הוא עלינו: אנשים שנעים בין סיטואציות יום- יומיות וחווים שינוי, לעיתים גדול ולפעמים מזערי, לעיתים אמיתי ולפעמים מדומיין. שינוי בסטטוס, במצב הצבירה, בפרספקטיבה. לב הספר פועם באמצעות המתח בין הרצון והצורך האנושי בשינוי לבין הכמיהה לאזור הנוחות בהווה, אין כבעלי החיים, השונים מאיתנו כל כך, המסקרנים אותנו כל כך להמחיש זאת.

למשל בסיפור "דשא ירוק, דשא רחוק", מה קורה כשהג'ירפה מתעוררת לגודל של כלב מגודל, כשחזיר הבר משכים ומגלה שבמקום החטים הענקיים והמפחידים שלו יש לו סדרה של שיניים קטנות וצחורות? כשהבבון גילה שפרצופו דומה לזה של הגיבן ושהתחת שלו שעיר ואפור? וכשהנחש מצא את עצמו בעל רגליים? כולם היו מרוצים בהתחלה. כולם רצו להיות כמו האחרים (הרי הדשא של השכן ירוק יותר…) אבל, כמה זה באמת מתאים לנו?

הספר מורכב מ-41 סיפורים קצרים, מעין "קצרים" של סיטואציות סאטיריות, רק שהדמויות הן של חיות ולא בני אדם. בנוסף, בחלק מהסיפורים, ישנם גם הרהורים על מערכות היחסים בין בני האדם לחיות.

מאחלת לכם קריאה מהנה!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)