מה יותר מרזה משחור?

בחורה עם מחשב נייד

צבע הבגד מקבל משמעות גדולה מאד אצל רוב הנשים כשהן מתייחסות לכללי הסטיילינג ללבוש מחמיא. ואכן, הרבה לובשות שחור כי הן חושבות שזה מרזה.  אז נכון שצבעים כהים בכלל ושחור בפרט יותר מטשטשים ומסווים והבהרים מבליטים, מדגישים ומסוכנים יותר, אך צבע לבד לא קובע אם הבגד יחמיא או לו, והרבה בגדים שחורים משחור אינם מחמיאים בעליל.

יש משהו חשוב הרבה יותר שיקבע עם החולצה/מכנסיים/שמלה יחמיאו או לא ומשום מה לא מתייחסים אליו בכזאת חרדת קודש כמו צבע וזה – סוג הבד (או כל דבר ממנו עושים בגדים) ממנו עשוי הבגד . אותו בגד, אותו צבע, אותה גזרה יראה וישב אחרת לגמרי בסוגי בד שונים.

עולם הבדים והטקסטיל הוא רחב וגדול ולכל בד יש את התכונות שלו , לצורך הפשטת הדברים אחלק את עולם הבדים לשני חלקים:
* הידידותיים שיחמיאו, יטשטשו ויסוו
* הרעים שיבליטו וידגישו את כל מה שאנו רוצות להסתיר.

נתחיל עם הרעים והלא מחמיאים
נמתח – 
כשהבד נמתח  – הוא נצמד – כשהוא נצמד הוא מבליט ומדגיש הכל.

בתמונה: שרה והשמלה המפורסמת, אם הבד לא היה כל כך נמתח, לא היינו יודעים שלשרה יש צמיגים

סריג –
כשהבד סרוג, יש לו הרבה הרבה עיניים קטנות (כמו שסורגים במסרגות של פעם) היוצרות גמישות ואפשרות מתיחה של הבד. וכפי שכתבתי, בד נמתח = נצמד ומבליט.

מבריק –
ככל שבד מבריק יותר, כך הוא עלול להבליט יותר ולהחמיא פחות. אז כאשר מדובר בסאטן, עור ותחליפיו, קטיפה, לייקרות מבריקות וכל המנצנצים למניהם – היי זהירה שבעתיים במיוחד אם הם "מתיישבים" באזורים היותר מאתגרים בגוף שלך.

בתמונה: מי אם לא קים קרדשיאן שכנראה לובשת מכנסי עור מבריקים דווקא כדי להבליט עוד יותר את ישבנה העצום

נפח –
עכשיו כשקר, אין כמו ללבוש סוודרים עשויים מצמר אנגורה או מוהייר או איזה מעיל סקי מחמם ורק, אך אממה, הסיבים של הצמר והפופיות של המעיל יוצרים תוספת רוחב של עוד כמה ס"מ, ואם פלג גופך העליון במילא מאותגר, המראה שעלול להיווצר אינו ממש מחמיא.

בתמונה: דריג עם סיבים רבים מוסיף נפח ורוחב ולא מחמיא למאותגרות פלג גוף עליון

דק –
לבדים דקים אין יכולת טובה לבודד והיכולת שלהם ליפול יפה היא קטנה יותר לכן הם בד"כ יטו להיצמד ולהבליט

שקופים-
הרבה פעמים השקיפות נוצרת ממתיחת יתר או מצד דק מאד, וכשזה גם שקוף וגם צמוד  – זה עלול להיות TOO MUCH INFORMATION

בתמונה: TOO MUCH INFORMATION כבר אמרתי?

והידידותיים

ללא מתיחה –
כשאין מתיחה הבד לא ייצמד לגוף ובהרבה מקרים יחמיא יותר.

בתמונה: הרבה מחולצות הכפתורים עשויות מבדים לא נמתחים ולכן מאד מחמיאות

אריגים-
בד ארוג, כשסיביו ארוגים שתי וערב, אינו נמתח, וכאין מתיחה – בד"כ יחמיא יותר. אך היום מוסיפים גם לאריגים חומרים אלסטיים כמו ספנדקס/אלסטן/לייקרה המקנים להם גמישות ויכולת להימתח. ככל שהבד יכיל אחוז גבוה יותר של חומרים אלו, הוא ימתח יותר, אם מכיל יותר מ- 5%– זה עלול להיות יותר מסוכן, בטח כאשר מדובר בפריט ה"יושב" באזור מאתגר.

עובי בינוני עד עבה-
ככל שבד יהיה עבה יותר כך היכולת שלו לבודד ולטשטש תהיה טובה יותר. השמלות בסגנון כוכבות הוליווד, הגורמות להן להראות כמו ברביות, עשויות בד"כ בדים עבים ונוקשים כך ששום גבעה או בטן נפוחה תבלוט חלילה. אין בגדים שאופן מובהק הם עבים או דקים, זה תלוי בסוג האריגה. אבל בד"כ בד ג'ינס, צמר, פשתן עבים יותר.

בתמונה: בד הג'ינס בד"כ עבה יותר ולכן מבודד ומחמיא יותר (וזאת בתנאי שלא הוסיפו לו אחוזים גבוהים יחסית של ספנדקס/אלסטן/לייקרה)

נפילה יפה –
כשהבד נופל יפה על הגוף, הוא לא נצמד ובדרך כלל יחמיא יותר. איך יודעים אם בד נופל יפה – החזיקי הפריט, קווצ'צי קצת את הבד ושחררי, אם מייד משתחרר ונופל מייד למטה – זה מה שאנחנו מחפשות.

מרקם מט –
אין ברק שמחזיר את האור ומבליט ולכן יחמיא יותר.

ועוד המלצות למציאת הבד הנכון והבגד המחמיא

* מששי, הרגישי ומתחי – כשאת מסתובבת בחנות הבגדים, ורואה פריט שמוצא חן בעיניך, מששי את הבד, נסי למתוח אותו, ראי אם יש נפילה יפה. אם למשל יש לך בטן גדולה והחולצה שמצאה חן בעיניך עשויה בד דקיק ונמתח – אין לך אפילו מה למדוד אותה, היא בוודאות לא תחמיא, גם אם היא בצבע שחור.

* תמיד הסתכלי על הרכב הבד – לכל בגד חייבת להיות תגית המראה את הרכב הבד. מאד ממליצה לבדוק את הרכב הבד, אם הפריט מכיל אחוזים גבוהים של ספנדקס/אלסטן/לייקרה – כדאי להיזהר שבעתיים.

* תשומת לב רבה בקניות אונליין – איזה כיף לקנות אונליין  ולקבל חבילה הביתה עם הפריט שחשקת בו, אבל כמה זה מבאס שכשאת מודדת אותו הפריט, הכה מהמם בתמונה באתר, ממש לא מחמיא לך. על מנת להקטין את הסיכוי שזה יקרה – תמיד, אבל תמיד הסתכלי היטב על התמונה, וראי עם הבד נופל יפה, בדקי מה הרכב הבד, שוב, אם אחוזי הספנדקס וחבריו גבוהים (בד"כ 4-5% זה כבר עלול להיות יותר מידי) – אולי עדיף לוותר במיוחד כשמדובר בפריט ה"יושב" באזור מאתגר. לצערי יש עדיין אתרים שלא מציינים את הרכב הבד, אם ההרכב לא מצוין – או לברר טלפונית או פשוט לא לקנות.

* לא הכל שחור ולבן – לעיתים הבד יכול להיות דק אבל ללא מתיחה ובעל נפילה יפה ובהחלט יכול להיות שיחמיא. אם יש שילוב של תכונות רעות וידידותיות – הבגד יכול להחמיא וכדאי למדוד.
אם יש שילוב של מספר תכונות בעיתיות כמו בד דק, נמתח ומבריק, אין תכונה ידידותית ואין לך גוף של דוגמנית- אפשר להשאיר את הבגד על המדף בחנות ואפילו לא למדוד.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

*  רוצה קבל עוד המלצות סטיילינג, טיפים ועדכונים על פעילויות שונות שאני עושה  לחצי כאן להצטרפות לרשימה שלי

*  להצטרפות לפייסבוק  שלי  לחצי כאן (לייק יתקבל בברכה :->)

דניאל לוזון, סטייליסטית :-)

http://onlystyling.co.il/

סטיילינג בליווי אישי