מה זז בארגז – שומרון שבות

הספר "מה זז בארגז" מאפשר לילדים לממש את יצר הסקרנות בצורה הדרגתית, כי מכל אחד מהחורים רואים רק חלקים בודדים מהתפלץ. והכי חשוב, הארגז מתעורר לחיים בשעות הלילה, כשכולם ישנים.

מה זז בארגז – שומרון שבות

איורים: שומרון שבות

הוצאה: קוראים. 2019

45600031535b

" יֵשׁ לִי סוֹד בִּשְׁבִילְכֶם, סוֹד סוֹדִי בְּהֶחְלֵט.

זֶהוּ סוֹד בְאַרְגָז, אָז הַקְשִׁיבוּ כָּעֵת.

בַּלַּיְלָה בַּלַּיְלָה, כְּשֶׂכֻלָם יְשֵׁנִים,

שׁוֹמְעִים מִמֶּנּוּ צְלִילִים מְשֻּׁנִים."

עומד לו בחדר ארגז פשוט ובו חורים.

תראו לי ילד שלא יסתקרן ויתהה מה יש בתוך הארגז ולא יגש להציץ מבעד לחורים?

אך יחד עם זאת, יצר הסקרנות אצל ילדים מלווה לעיתים בחרדה, חשש או פחד מפני הלא ידוע, ובעקבות כך הרצון לגלות פוחת.

המספר בסיפור מיידע את הקוראים שבארגז נמצא יצור מיוחד שאין כמוהו נוסף בעולם הוא יחיד ומיוחד וקוראים לו פָץ הַתִפְלָץ.

מפלצות? ממש מפחיד… אבל רגע, לא פץ התפלץ, כי המחבר דואג להסביר בהקדמה לסיפור ש" תִפְלָץ הִיא מִפְלֶצֶת חֲמוּדָה שֶׁאוֹהֶבֶת יְלָדִים". אם כך, אפשר להרגע! וכשסף החרדה יורד אפשר להתחיל להנות מהסיפור.

הספר "מה זז בארגז" מאפשר לילדים לממש את יצר הסקרנות בצורה הדרגתית, כי מכל אחד מהחורים רואים רק חלקים בודדים מהתפלץ. והכי חשוב, הארגז מתעורר לחיים בשעות הלילה, כשכולם ישנים.

אז מה רואים שם מבעד לחורים?

מבעד לחור אחד ניתן לראות מספר עיניים רב, ומבעד לחור אחר מתגלה הפה עם הלשון הארוכה שנראית כמו מסלול מירוצים עליה עושים תחרות ארנב במכונית ,כבשה וחלזון, ועל השיניים יושב קוף ומנגן כמו על תף, מהחור השלישי בארגז מציצות אוזניים ארוכות במיוחד ששומעות פרח נובל, כוכב שנופל, ואפילו יכולות לשמוע תף שעליו מתופף חברנו הקוף. מהחור הבא רואים את קצה קצהו של הגב ועליו מזרקה מטופחת עליה החברים של פץ עושים מקלחת וכך בכל פעם מתגלה איבר אחר מגופו של התפלץ וסביבו חיות נוספות שמשתעשעות עם איברי גופו.

66259981_432164824299902_1389087149030113280_n

הילדים כבר ממש חסרי סבלנות. הם רוצים לגלות את התמונה השלמה של פץ המסתורי. אך עליהם לחכות עד העמוד האחרון, ואז מתגלה פץ כיצור חמוד וסבלני, שמאפשר לכל היצורים לחגוג עליו.

על האיורים אחראי הסופר עצמו, שומרון שבות, והם צבעוניים וחביבים ומעודדים את הילדים לחשוב מחוץ לקופסא ולזרום עם הדמיון. אהבתי את צבע הדפים (חום בהיר)  שמדמה את הצבע של פנים הארגז, והיו פעמים (בודדות) שתוך כדי הקראה שיניתי את סדר המילים שהוביל לחריזה.

ספר נחמד, מסקרן ומשעשע .

 מתאים לגילאי 4-5 .