מה בפרשה ? שאלות למחשבה….

פרשת ויגש – אחים, אחריות ומה שבניהם….

בחורה עם מחשב נייד

מלי אבן חן
מלי אבן חן
>
רגע שיא מופיעה בפרשה, יוסף מחליט טרם חשיפת זהותו בפני אחיו, לעשות להם תרגיל קטן, דבר שמכניס למתח רב ונותן לנו אפשרות ללמוד על הדמויות מזווית מבט נוספות.
יוסף שותל בכליו של בנימין צעיר האחים גביע. האחים עוזבים את העיר שמחים וטובי לב, בעוד שליחי יוסף רודפים אותם ומאשימים אותם בגניבה ובהשבת רעה תחת טובה. האחים המומים מעצם האשמתם, ומאמינים בחפותם מיד קובעים מה יהיה דינו של הגנב שימצא: "אשר ימצא אתו מעבדיך – ומת" (בראשית מ"ד ט'). שהרי ברור להם שאף אחד מהם לא לקח רכוש ללא רשות.
הם שבים לבית המלוכה, שם יוסף מחליט שהגנב שייתפס יהפוך להיות עבדו הנאמן. אחרי בדיקת כליהם, עולה כי הגביע "האבוד" מצוי בכליו של בנימין. יהודה האח שהתחייב בפני אביו שישמור על בנימין צעיר האחים חש שהקרקע נשמטה תחת רגליו, הוא ניגש ליוסף פוצח בנאום פיוס ארוך שכל תכליתו שחרור בנימין בתמורה להישארותו בבית המלוכה.
בשם האחריות מחליט יהודה להקריב את החופש האישי שלו ולעמוד בהתחייבותו כלפי אביו ואחיו. יוסף שמע את דבריו של יהודה, ושמע שם חרטה רבה על מכירתו הוא. יוסף הבין שההוכחה לכך מצויה ברצון הכנה של יהודה להקריב את חירותו ובלבד שאחיו ישוב הבייתה בשלום.
אחריות – בתרגום פשטני של המילה מאנגלית נקבל –
היכולת לבחור את התגובה – Ability Response
לכל אחד ואחת מאתנו קיים החופש לבחור בזמן אמת תגובה רצויה זוהי האחריות במיטבה.
שאלות לשבת חמה ונעימה:
מהי אחריות עבורכם? על מה אתם בוחרים לקחת אחריות השבוע?
שבת שלום,
מלי אבן חן
מאמנת ומנחה – בדרך שלך
054-2070864
https://www.facebook.com/#!/4yourway

מלי אבן חן
אחרי שנים בפוליטיקה הישראלית יצאתי לעצמאות, כיום אני מלווה בני אדם במסע השינוי שלהם. מלווה מנהלים בתהליך קבלת החלטות ומלווה ארגונים וחברות, בשיפור מערכות יחסים, תקשורת בין אישית, ועבודת צוות מיטבית להשגת מטרות והצלחה. מהפוליטיקה הכללית לפוליטיקה הארגונית....