מה אתם יודעים על הנשים של בנט וליברמן?

מאחורי כל פוליטיקאי מצליח, עומדת אישה. אבל מה אנחנו בעצם יודעים עליה? הכל על הנשים של נפתלי בנט, איווט ליברמן, משה כחלון ובוז'י הרצוג

אלה ליברמן. צילום מתוך יוטיוב

אלה ליברמן

עלתה מטשקנט (אוזבקיסטן) בשנות השבעים יחד עם הוריה. הכירה את אביגדור כשלמדה במכינה קדם אקדמאית באוניברסיטת באר שבע. אחרי ששניהם התקבלו ללימודים (היא למכללת דוד ילין לחינוך, הוא לאוניברסיטה העברית, לפקולטה למדעי המדינה), עברו בני הזוג להתגורר בירושלים. במהלך הלימודים, מספרים המקורבים, בני הזוג עבדו במועדון לילה – אביגדור כמאבטח, ואלה כטבחית.

אחרי סיום לימודיה, אלה התחילה לעבוד כגננת בגן ילדים בשכונת גילה. ב- 1988 עברה משפחת ליברמן לנוקדים עם בתם הבכורה מיכל, שהיתה אז בת 5. בתחילה מטעמי נוחות, אך כאשר איווט הפך לח"כ, המגורים בשטחים הפכו לאידאולוגיה. נולדו להם שני בנים נוספים: קובי (26) ועמוס (24).

לעומת אביגדור והבנים, שהם חילוניים לחלוטין, אלה שומרת מסורת ואילו מיכל, הבת, חזרה בתשובה. חברים קרובים מתארים את אלה כאישה נדיבה וחמה מאד. מספרים שלפני כמה שנים היא אימצה באופן בלתי פורמלי את הבת של חברתה, שברחה מהבית – סידרה לה חדר, ודאגה לכל צרכיה עד שהמצב הסתדר. היום אלה מעדיפה להקדיש את זמנה לנכדים.
אלה ליברמן בת 54.

.

מיכל הרצוג

הכירה את בעלה לעתיד במהלך השירות הצבאי, שניהם שירתו בחיל המודיעין. לאחר סיום השירות הצבאי החלו ללמוד משפטים באוניברסיטת תל אביב. הדייט הראשון שלהם היה בדרך לאוניברסיטה, כשביקשו לברר אם התקבלו ללימודים.

ב- 1988 הוסמכו שניהם ע"י לשכת עורכי הדין. רק יצחק הלך לפוליטיקה ואילו מיכל הקדישה את כולה לפעילות הומניטרית. לבני הזוג שלושה ילדים: נועם (27), מתן (22) ורועי (16).

נכון להיום מיכל מכהנת כיו"ר קרן וואהל ומגשרת. כעורכת דין עבדה במשרדו של אורי סלונים וטיפלה בתיקים גדולים ורועשים, כגון תיק "האופנובנק". אחרי שפרשה, פנתה לפילנתרופיה. היא עדיין פעילה בעמותת "נועם" וגם עמותת "מרחבים". עד לפני שהכירה את בעלה, הייתה מיכל חברה במפלגת "העבודה", אך אחרי זה העדיפה להתרחק מפוליטיקה, אבל ביום הפריימריז, היא התנדבה להסיע גמלאים לקלפי ועשתה זאת לאורך כל היום עד השעות המאוחרות.

בדומה לבעלה, מיכל היא נצר למשפחה שהקדישה את פועלה לציבור: אביה היה איש פלמ"ח ואל"מ בדימוס, אמה מראשוני עפולה, ודודה, שנעדר מאז מלחמת יום הכיפורים, הוא אל"מ זוריק לב.
מיכל הרצוג בת 53.

גילת בנט. צילום מתוך יוטיוב

 

גילת בנט

גילת הכירה את בעלה כשהייתה חיילת, בחורה חילונית ממושב ליד ירושלים. נפתלי עצמו כבר שירת אז במילואים ובא להרצות בפני חיילים בגבעת התחמושת. לפי גרסת בעלה, גילת התחילה איתו ראשונה.

אחרי שנה של היכרות ותקופת מגורים קצרה בירושלים, השניים התחתנו. לאחר מכן הם עברו לגור בהתנחלות בית אריה ומשם נסעו לניו יורק, כדי להגשים את החלום של בנט בתחום ההיי-טק.

אחרי שהייה של כמה שנים בחו"ל חזרו הבנטים לישראל והם מתגוררים כיום ברעננה. לגילת ונפתלי 4 ילדים (יונתן בן 9, מיכל בת 7, אביגיל בת 6 ודוד בן 3). גילת, שפית קינוחים במקצוע, מעדיפה להישאר רחוק מאור הזרקורים ולתמוך בבעלה מבלי להיכנס לפוליטיקה, על אף שביולי 2014 היא הביעה את דעתה בגלוי בעמוד הפייסבוק של יאיר לפיד, אחרי שתקף את בעלה. היא טענה כי לפיד מנסה לנכס לעצמו רפורמות שיזם בזמנו נפתלי בנט. תגובתה החריפה זכתה לסיקור נרחב בכלי התקשורת.

כששואלים את גילת אם היא מגדירה את עצמה כחילונית או דתייה, היא מסבירה כי כשהכירה את נפתלי, היא קיבלה אותו כמו שהוא, עם כיפה. עם הזמן אורח חייה השתנה וכיום היא מגדירה את עצמה כדתייה.
גילת בנט בת 37.

כחלון ביום חתונתו. צילום מתוך יוטיוב                                                                             הזוג כחלון ביום חתונתם. צילום מתוך יוטיוב

ליאורה כחלון

פגשה את בעלה לראשונה כששירת בחיל התותחנים והיא עצמה הייתה מילואימניקית. לפי משה כחלון, זו היתה אהבה ממבט ראשון. אבל השיחה הראשונה שבחר לנהל איתה היתה על בורסה וליאורה החליטה שזה לא נשמע לה כל כך מעניין… ההמשך היה כנראה מוצלח יותר והשניים התחתנו. במהלך השנים ליאורה עבדה במספר תפקידי מפתח: דירקטורית בקרן הפנסיה בהסתדרות העובדים הלאומית, יו"ר ועד הביקורת של הקרן וכיום היא מנכ"לית מרכז קריגר לאומנויות הבמה בחיפה, שנחשב לאחת מאושיות התרבות של העיר והוקם ע"י עיריית חיפה בשיתוף ממשלת צרפת.

בני הזוג מתגוררים בחיפה, יש להם שלושה ילדים. ליאורה מקפידה לשמור על חייה הפרטיים ועל חיי משפחתה בסוד, ואף להתרחק מההמולה הפוליטית.
ליאור כחלון בת 55.