מה אומרות עיניך?

האם תהית למה נולדת עם צבע העיניים המסוים ולא אחר? והאם צבע העיניים משתנה? מספר מחקרים גנטיים מעניינים התפרסמו בשנה האחרונה על הקשר בין צבע העין לאישיות בעליה. מחקר גנטי מראה שישנם 13-12 משתנים גנטיים הקובעים יחד את צבע העיניים שבו נזכה. אותם גנים אחראים לתפקודים נוספים בגופנו, ומכאן הקשר בין הצבע הניכר בחיצוניות ולתהליכים המתרחשים בתוך גופנו.

בחורה עם מחשב נייד

שלום יקרה,

האם תהית למה נולדת עם צבע העיניים המסוים ולא אחר? והאם צבע העיניים משתנה?

מאז ומתמיד אבחנו האירידיולוגים את מטופליהם על פי הסימנים בעין המחולקים כפרישה של המוח ומגלים את צפונות גופו ונפשו של כל אדם. האבחון נעשה על פי הכתמים, העננה הלבנה, צורת האישון וכדומה. מעכשיו התווסף עניין חדש:

מספר מחקרים גנטיים מעניינים התפרסמו בשנה האחרונה על הקשר בין צבע העין לאישיות בעליה.

מחקר גנטי מראה שבניגוד למה שחשבו מדענים בעבר, אין שני גנים שונים לצבעים שונים, לדוגמה אחד לעיניים כחולות ואחד לעיניים חומות, אלא 13-12 משתנים גנטיים הקובעים יחד את צבע העיניים שבו נזכה.

אותם גנים אחראים לתפקודים נוספים בגופנו, ומכאן הקשר בין הצבע הניכר בחיצוניות ולתהליכים המתרחשים בתוך גופנו.

באירידיולוגיה מתייחסים לצבע העין כחלק מנתון גנטי לאישיות הבסיסית של האדם. סימנים נוספים שיכולים להעיד על מצבו הנפשי של האדם כוללים תת גוונים של צבע הקשתית. עם השנים גוון העיניים יכול להשתנות מגוון כחול לגוון כחול אפור, או להתכסות בענן לבן בגלל רעילות ברקמות הגוף.

ישנם סימנים באזור המוח שבקשתית העין ומבנה הקשתית המצביעה על מבנה האישיות הבסיסי גנטי של האדם.

אתן כאן כמה דוגמאות מתוך עולם ומלואו, וחשוב שתביאו בחשבון שכל עין מספרת סיפור שונה וכל מקרה צריך להיבחן לגופו.

See green

באירידיולוגיה מחלקים את צבעי העיניים לשלוש קבוצות:

כחול

עין בגוון כחול – לרוב אלו אנשים בעלי אידאלים, המזדהים עם הזולת, ולכן עוסקים במקצועות הומניים-חברתיים. אנשים חמים, סובלניים, אולם לעיתים הם מרגישים מנוצלים ויכולים לפתח גישה מרירה לחיים.

טיפ לחיים בריאים – חשוב שהנתינה תהיה נתינה ממקום שלם, ולא מתוך ויתור על משהו מעצמכם. מומלץ להשקיע בחיים רוחניים, שיאזנו את תחושת הנתינה.

עין כחולה

עין בגוון כחול-לבן עם סיבים – אנשים השואפים להצלחה ותחרותיים, יצירתיים, פרפקציוניסטיים וחסרי סבלנות לאנשים שלא עומדים בקצב שלהם, מאוד בשליטה, אנשים של בוקר, החלטיים ולוקחים סיכונים, נמרצים ועובדים תוך כדי מתח. לרוב עוסקים בניהול או עצמאים או יזמים.

טיפ לחיים בריאים – קרב מגע, פעילות גופנית אירובית, מדיטציה.

עין כחול לבן עם סיבים לבנים

עין בגוון כחול אפור – יש הנולדים עם הגוון הזה או שהגוון נרכש עקב אורח חיים לא בריא. כשזה מולד – יש נטייה לעייפות ונטייה למערכת חיסון חלשה, מנהלים קצב חיים איטי, מחליטים לאט, חיים את הרגע, לא זקוקים לשינויים גדולים. אנשים רגועים, רחמניים, אך עם נטייה להתפרצויות כעס. דומים באישיות שלהם לבעלי העיניים הכחולות.

 טיפ לחיים בריאים – הקפידו על התנהגות והרגלי חיים בריאים.

עין כחול אפור

חום

עין בגוון חום – בעלי נטייה להיות יצירתיים, חמים וריגשיים, פועלים באופן אינטואיטיבי ולוקחים בקלות את החיים. הם פסיביים, איטיים בפעולה, אינם מוציאים לפועל דברים, אנשי לילה, מתאימים לעבודות קבועות. בעלי נטייה לחיות בעבר, המביאה חלק מהם לפול לדיכאון.

טיפ לחיים בריאים – להקפיד על התנהגות והרגלי חיים בריאים, פעילות גופנית, תזונה נכונה.

עיניים חומות

עין בגוון חום דבש  בעלי נטייה לשאוף להצלחה, תחרותיים ויצירתיים. פרפקציוניסטיים וחסרי סבלנות לאנשים שלא עומדים בקצב שלהם, חיים בשליטה, עובדים עד השעות הקטנות של הלילה, עושים מספר דברים בו זמנית. לוקח להם זמן לקבל החלטות, לוקחים סיכונים, נמרצים ועובדים תוך כדי מתח. עוסקים בניהול או עצמאים או יזמים.

טיפ לחיים בריאים – להקפיד על התנהלות והרגלי חיים בריאים, פעילות גופנית, קרב מגע, מדיטציה.

עין חום דבש

עין בגוון חום כתום – גם כאן חשוב להבדיל בין הצבע שנולדים איתו או שרוכשים אותו עקב סוכרת. לבעלי גוון מולד יש נטייה לחפש הרמוניה ואהבה, רגישים מאוד, בעלי יכולת טובה לעבוד עם אחרים. עם זאת הרבה פעמים מרצים אחרים כדי להיות מקובלים חברתית, ולפעמים מנותקים מעצמם ולכן אין להם הגשמה עצמית. בעלי נטייה לאכול פחמימות וסוכרים.

טיפ לחיים בריאים – מומלץ לקחת חלק בקורסים וסדנאות למודעות, כגון פסיכותרפיה בקבוצה, להקפיד על פעילות גופנית, תזונה נכונה.

עין חום כתום

עיניים מעורבות בצבעים

עיניים שמכילות שני צבעים – חום וכחול או כתום וכחול.

אנשים אלו בעלי מספר כישרונות ולכן מתקשים במציאת הייעוד שלהם. נוטים למצבי רוח משתנים, מתקשים בקבלת החלטות, רגישים ומזדהים עם הזולת.

טיפ לחיים בריאים – להקפיד על התנהלות והרגלי חיים בריאים, פסיכותרפיה, קורסי מודעות, דמיון מודרך.

עיניים מעורבות בצבעים

לכל עין ניתן להתאים את התזונה וגם שייקים מיטיבים. את מוזמנת לסדנת צום מיצים שתתקיים בסופ"ש האחרון באוקטובר. הקליקי לפרטים נוספים

בכדי ללמוד יותר על עצמך ולרכוש כלים לבריאותך ותזונה המתאימה לך את מוזמנת לסדנת בריאות והרזיה, שתחל בשבוע האחרון של אוקטובר. הקליקי לפרטים נוספים

מאחלת לך שמחה בלב ובריאות בגוף,

באהבה,

רומי חוכמה – אירידיולוגית, נטורופתית ומאמנת לאורח חיים בריא

רומי חוכמה
רומי חוכמה הינה אירידולוגית, נטורופתית ומאמנת לאורח חיים בריא. מייסדת שיטת טיפול על שמה המשלבת בין אבחון אירידולוגי וטיפול נטורופתי טבעי, הכולל תזונה והתאמה אישית של תמציות צמחי מרפא.רומי בוגרת 6 שנות לימוד אירידולוגיה (אבחון דרך קשתית העין), נטורופתיה וצמחי מרפא. עוסקת בתחום מאז שנת 2000.במסגרת השיטה הייחודית אותה פיתחה מאבחנת ומטפלת רומי בבעיות בריאותיות שונות - החל מבעיות מטבוליות ועד מחלות אוטואימוניות. דרך הקשתית היא מאבחנת את מצב הגוף והנפש והשפעתם זה על זה, והטיפול נעשה באמצעות התאמה אינדיבידואלית של צמחי מרפא ותזונה, תוך התחשבות באבחון האירידיולוגי, בתרופות שהוא לוקח ובבדיקות דם. תפקיד צמחי המרפא הוא להעצים את כוח הריפוי של הגוף והנפש ולזרז את תהליך הניקוי, הריפוי ושיקום הגוף. התאמה של הצמחים הרלוונטיים, מגדילה את סיכויי ההחלמה ומקטינה למינימום את הסיכון לתופעות לוואי.בנוסף מנהלת רומי סדנאות שונות בשיטה זו, ביניהן: סדנאות הרזיה וניקוי רעלים, הכנת הגוף להריון, בישול בריא, בישול טבעוני, בישול דל סוכר, בישול בעל אינדקס גליקמי נמוך, בישול דל חומציות ובישול דל גלוטן. כמו כן, מרצה ומלמדת אירידולוגיה במכללות שונות, ומעבירה כנסים והרצאות בנושא.למקצוע הגיעה רומי כאשר קרובת משפחתה, מדרגה ראשונה חלתה בסרטן השחלות והרופאים נתנו לה כשנה לחיות. באחד הביקורים שלה בבית חולים שמעה את הרופא ממליץ לקרובת משפחתה לאכול שוקולדים ובשר בקר. "ברגע ששמעתי את זה חשכו עיני והבנתי שאני צריכה להציל את קרובת המשפחה שלי", היא מספרת. "כבר ידעתי שסוכר מזין את הסרטן ובשר מכיל כל כך הרבה רעלים שהגוף שלה לא יוכל להתמודד איתם. לקחתי את המושכות לידיים ועברתי איתה תהליך ריפוי טבעי בשיטת אן ויגמור וכמובן טיפול רגשי. היא יצאה מהמחלה ובריאה כבר מאז 1996".מהי אירידולוגיה? אירידולוגיה היא שיטת אבחון דרך קשתית העין, הקיימת אלפי שנים וידועה עוד מתקופת האיסיים. לכל אדם מבנה גנטי משלו ובעיות הייחודיות לו, והעיניים הן למעשה הפתח החיצוני של המוח המשמשות כמפה קטנה של הגוף שלנו, בה משתקפים כל אברי הגוף. כל שינוי בריאותי או נפשי נותן את אותותיו בעין, עוד לפני התוצאה בבדיקת הדם. הצבע ומרקם של קשתית העין מייצג את התכונות התורשתיות: החולשות הנרכשות והמולדות, השינויים ההורמונליים, מידת העומס הרעלי בגוף (המקומי והכללי), אלרגיות ועוד ומשקף את אורח החיים, בעיקר דרך התזונה. האירידולוגיה מפנה אותנו לעידן החדש בהתאמת תזונה – תזונה גנטית, התאמת טיפול תזונתי אישי שבו ניתן לנתח את השפעת המזון, בהתאם לגנום המבדיל אדם אחד ממשנהו. דרך האבחון ניתן לראות איזה סוג מזון אינו מתעכל טוב ומה גורם לאלרגיה ולכאבי ראש.רומי חוכמה, רעננה טל': 09-7745305, 052-8781537 מייל: rhochma@gmail.com אתר: www.hochma.co.il