מדריך למתלבטים: הנה 6 סיבות ללמוד ראיית חשבון

רוצים להתחיל ללמוד ומתלבטים בין ראיית חשבון וטקצוע אחר? הבאנו לכם כמה סיבות לבחור את האופציה הראשונה.

 

לו הייתם מביטים באחוזי הצמיחה של הביקוש למקצוע ראיית חשבון – סביר להניח שרק העובדה הזו לבדה הייתה גורמת לכם להירשם ללימודי התואר ולפצוח בקריירה מבטיחה. עדיין לא בטוחים? מתלבטים אם ללמוד ראיית חשבון ולא מצליחים להכריע? הנה כמה סיבות טובות ללמוד את רזי המקצוע, שיסייעו לכם להבין האם מדובר בתחום מבטיח וחשוב מכך – האם הוא מתאים לכם.

  1. כפפה ליד לחובבי הפיננסים

אם אתם שוחים במספרים ומפצחים את מוסף הפיננסים לארוחת הבוקר – אין ספק שמדובר בתחום שמתאים לכם. אם אתם חולמים על קריירה בתחום החשבונאות, הפיננסים ואפילו עולם העסקים, קבלת תואר ראשון או שני בראיית חשבון תהיה השקעה מצוינת בכיוון הנכון.

  1. תמיד מבוקש

כל זמן שיהיו עבודות בעולם, כנראה שיהיו גם מיסים – והעולם גם יזדקק לרואי ורואות חשבון. אמנם לא כל רואי החשבון מתמקדים בתחום המיסוי, אך אחריות פיננסית ודיוק מרביים, תכונות הנדרשות מרואי חשבון, הם חיוניים לכל עסק. גם כשהטכנולוגיה מתקדמת והאוטומציה שועטת קדימה, עדיין יש צורך ברואי חשבון ש"יסדרו" לבית העסק את התחום הפיננסי ויבטיחו שהוא יצליח.

  1. גמישות זה שם המשחק

תואר בראיית חשבון הוא הרבה יותר גמיש ממה שנוטים לחשוב, ולמעשה הוא מהווה בסיס מצוין לכל קריירה בעולם העסקים. אם אתם שואפים לפתח קריירה של מנהיגים, להוביל בהצלחה משרד ואפילו להקים עסק משלכם, תואר בראיית חשבון יספק לכם את הליבה החשובה והמומחיות העמוקה ברגולציות פיננסיות, אחריות כספית וחובת הדיווח. כל התמונה הפיננסית כולה – עם גמישות מרבית, אנליטיות ומיקוד בפרטים.

  1. סדרו לעצמכם את הפיננסים

ראיית חשבון הוא אחד המקצועות המעשיים והפרקטיים ביותר שיש, ולכן הידע הרב שתרכשו במהלך התואר, הסטאז' וכמובן ההכשרה ישמשו אתכם רבות במהלך היומיום, לא רק כל עוד תשמשו כרואי חשבון, אלא לנצח (אל תתפלאו אם לפתע יתחילו להיזכר בכם חברים מהעבר, והטלפון שלכם יתמלא בצילומי תלושי משכורת של בני משפחה…).

  1. שלל משרות, כל הזמן

במקום שנעמיס עליכם סטטיסטיקות המשקפות את עולם ראיית החשבון היום ונוגעות גם לעתידו, פשוט נספר לכם על מגוון המשרות המובילות שתוכלו לאייש בתום הלימודים.

תוכלו להתחיל בהיבט האדמיניסטרטיבי של סקאלת המשרות ולשמש כפקידי הנהלת חשבונות – בייחוד אם אתם רוצים לצבור ניסיון לפני שתגישו ללימודים ואחרי שתשלימו לימודי חשבונאות. גם בוחנים פיננסיים או רואי חשבון משפטיים הם תפקידים מרתקים בתחום.

עם השלמת התואר הראשון, תוכלו ליהנות מיוקרה אדירה: אין לאף הסמכה אחרת את היכולת לכתוב דוחות או לתת חוות דעת על נתונים פיננסיים בנוגע לחברות הנסחרות בבורסה, מה שהופך רואי חשבון למצרך מבוקש, תמיד.

עם השלמת התואר השני תוכלו לשמש במשרות בכירות יותר, דוגמת בקרי תאגידים, גזברות ומנהלי סיכונים.

אם תעדיפו לעבוד בתפקידים אחרים בתחום הפיננסיים, תוכלו לפתח קריירה כאנליסטים פיננסיים, מנתחי תקציבים ומנתחי מחקרי תפעול.

  1. שכר גבוה

רואי חשבון נהנים משורת נטו גבוהה במשכורת – ואם נבחן את היכולות הנדרשות מרואי חשבון במדינת ישראל, נגלה שלגמרי בצדק. בעולם הגלובלי של ימינו, רואי חשבון נושאים אחריות כבירה באשר לעתידו הפיננסי של העסק, ולהחלטות שיקבלו יש השלכות משמעותיות על האסטרטגיה העסקית כולה. לא זו בלבד, אלא שרואי חשבון רבים בוחרים לפנות לקריירה עצמאית ולפתוח משרד משלהם – מה שטומן בחובו פוטנציאל השתכרות אדיר. גם אם תבחרו לדבוק במסלול העסקה "סטנדרטי" ולהיות שכירים, צפויה לכם לרוב קריירה יציבה, עם דרגות שכר קבועות, שעות קבועות ושלל אפשרויות תעסוקה.