מדריך המגבות המלא

למה מגבת נעשית קשה או מריחה רע גם לאחר כביסה? ואיזו מגבת תחזיק יותר זמן מעמד – צבעונית או לבנה? מומחית עונה לכל השאלות שלא ידעתן על מגבות

בחודשי הקיץ המגבות שלנו עובדות שעות נוספות – לא רק לאחר המקלחת ובזמן הכביסה – הן גם נחשפות לשמש, חול, כלור ומי מלח בבריכה ובים. איך אפשר להאריך את חיי המגבת ולשמור עליה רכה ונעימה? יעל חננוביץ', מנהלת סחר ורכש בחברת ורדינון, משתפת אותנו ב-7 טיפים מקצועיים שיעזרו לנו לבחור מגבות שיחזיקו זמן רב ולשמור על המגבות כמו חדשות לאורך זמן:

shutterstock_302060504

1. מגבות קונים לפי משקל

מגבות הן מוצר חמקמק. בחנות הן נראות נפלא ולא תמיד אפשר לדעת האם מדובר במגבת איכותית או במגבת שאחרי כביסה אחת או שתיים תתבלה או תדהה. איכות המגבת נקבעת לפי איכות הסיב: ככל שסיב הכותנה ארוך יותר, כך המגבת תהיה איכותית יותר.

דרך אחת לזהות מגבת איכותית היא לפי המשקל. יש לשאול את המוכר מהו משקל המגבת כאשר מגבת איכותית שוקלת לפחות 500 גרם. דרך נוספת היא לקנות ברשתות מתמחות. מגבת היא כמו תכשיט – לא סביר להניח שנמצא זהב בשוק או בסופר מרקט.

 

2. יש כותנה, ויש Air Rich

מגבות איכותיות עשויות מכותנה, אך ישנם סוגים רבים של כותנה: כותנה שגדלה במצרים או בברזיל למשל, עשתה לה שם עולמי, ומגבות מכותנה מצרית או ברזילאית הן רכות ביותר. חוד החנית בתחום המגבות הוא סיב ה- Air Rich. מדובר בסיב כותנה פתוח המאפשר למגבת ייבוש מהיר ב- 30% ממגבות רגילות.

 

סדרת אורבן של חברת ורדינון עם סיב ה"Air Rich" לייבוש מהיר ב-30% ממגבת רגילה (צילום: גלעד רדט)

3. מגבות צבעוניות נהנות יותר

נשים רבות אוהבות את התחושה הנקיה שבמגבת לבנה, שממש כמו בחדרי מלון מציעה מראה אלגנטי ומלא שיק. אבל מבחינה מקצועית חשוב לזכור שלמגבת צבעונית אורך חיים ארוך יותר, ועמידות צבע טובה יותר. מגבות לבנות מתלכלכות מהר יותר ודורשות כמות כביסות גדולה – שמגדילה גם היא את הבלאי, וכמו כן מגבות לבנות נוטות להצהיב. לכן כדאי לכבס אותן רק עם צבע זהה ולהוסיף לכביסה קפסולת אקונומיקה לשמירה על הלובן הבוהק.

4. הסוד הוא בניחוח

יכולות להיות מספר סיבות לכך שמגבת לא תריח טוב, אפילו לאחר כביסה. ראשית – איכות הסיב. מגבות שאינן עשויות מסיבים איכותיים, אינן מתייבשות מספיק מהר, לחות נשארת בעומק הסיב ויוצרת עובש. אם בכל זאת מדובר במגבת איכותית, יתכן שהבעיה היא בכביסה. לעיתים מתפתחת במגבות פטרת שיוצרת ריח לא נעים. לכן, חשוב להקפיד לכבס מגבות לפחות בטמפרטורה 40 מעלות, על מנת לחסל אותה.

5. בשביל רכות צריך לעבוד

פעמים בות מגבות נעשות קשות עם הזמן. זאת, מאחר והן אוגרות שאריות סבון. כבסו עם קצת פחות חומר ניקוי, ואל תמלאו את מכונת הכביסה, דבר שלא מאפשר לחומרי הניקוי להישטף החוצה מהמגבת. מידת הנוקשות של המגבת תלויה גם בסוג הסיב. בדיוק כמו בסרוק השיער גם כותנה ניתן לסרק עם או נגד כיוון הצמיחה, דבר שיוצר מגבת רכה או מחספסת יותר. אם אתם אוהבים את החספוס שבמגבת חפשו סיב גרוד, ולמגבות רכות במיוחד העדיפו סיב סרוק.

למגבות רכות במיוחד חפשו מגבות מסיב סרוק (צילום: Shutterstock)

6. תעזבו את החומץ

פעמים רבות במגבת חדשה נשארים שאריות צבע וסיבים, מה שגור לה לא לספוג בצורה אופטימלית. לפני שימוש ראשון במגבת כדאי לכבס, להוריד את השיירים, ולהכין את הסיבים לספיגה טובה יותר. מומלץ על 3 כביסות במים קרים ללא מרכך לפני שימוש ראשון. הטיפ הנפוץ – לכבס בחומץ – דווקא איננו מומלץ, החומרים שבאבקות הכביסה הם יעילים ועדינים יותר לכותנה, אין צורך בתרופות סבתא. גם ההרתחה של מגבות לטמפרטורה של 60 או 90 מעלות כנהוג בעבר כבר איננה נחוצה כיום, מאחר והיא רק מחלישה את הסיב.

השיק האולטימטיבי: מגבות פרימיום לבנות (צילום: גלעד רדט)

7.  הגודל כן קובע

כאשר בוחרים מגבת נכונה ליום בחוף חשוב לשים לב לגודל ולמשקל. מגבות החוף Cool T של ורדינון הן במידות מפנקות של 170×70 ומאפשרות להתרווח, אך גם קלות במיוחד לנשיאה נוחה. והכי חשוב: המגבות הן גם תיק נשיאה לים ומאפשרות פיתרון איכותי, אופנתי ונוח ליום על החוף.

מגבת Cool T של ורדינון לחוף הים: במידות מפנקות עם תיק מגבת תואם (צילם: יח"צ ורדינון)