מארב לילי / רוברט ברינדזה

הבלשית אריקה פוסטר נקראת לעמוד בראש חקירת רצח אכזרי שבו גופתו של גבר התגלתה בביתו כשהוא שכוב על הגב עירום, ידיו קשורות ושקית מכסה את ראשו ומוחצת את פניו עד שעיניו כמעט יוצאות מחוריהן. הרוצח המסתורי לא מותיר אחריו ראיות ולאריקה וציוותה אין קצה חוט. החקירה מסתבכת כשגופה נוספת אותרה לאחר שנרצחה באותה השיטה. מי עומד מאחורי הרציחות הזוועתיות ומדוע? את כל התשובות תוכלו למצוא במותחן המרתק "מארב לילי"!

בחורה עם מחשב נייד

מארב לילי / רוברט ברינדזה

366 עמודים

תרגום: יעל שכנאי

הוצאת רימונים

שנת הוצאה: 2019

53361192_777225119315995_738890874930331648_n

הבלשית אריקה פוסטר עמדה בראש חקירת רצח של רופא משפחה בשם גרגורי מונרו. בזירת הרצח המזעזעת הקורבן נמצא ערום לגמרי במיטתו, שכוב על הגב כשידיו קשורות ושקית הוצמדה לראשו כך שעיניו שנמעכו בתוך השקית בלטו החוצה. מרגע מציאת הגופה, אריקה וצוותה פעלו מסביב לשעון על מנת למצוא פרטים על זהות הרוצח המסתורי. גרגורי היה פרוד מאשתו שעזבה את ביתם המשותף יחד עם בנם הצעיר. החשוד ברצח היה גיסו של גרגורי שהורשע בעבר בעשרות מקרי פשיעה ואלימות. ולמרות חשדותיה של אריקה, המפקד הישיר שלה, מארש, דרש ממנה שלא לחקור את גיסו של גרגורי ולחפש כיווני חקירה נוספים. אריקה שאלה את עצמה מה המפקד שלה יודע שהיא לא יודעת?

כשהחקירה לא התקדמה לשום מקום ולאריקה וציוותה לא היה קצה חוט וכל התקדמות בחקירה, התיק עמד להילקח ממנה ולעבור לצוות אחר, אך אז התרחש רצח נוסף באותה השיטה בדיוק, הפעם של אדם בשם ג'ק הארט, דמות מוכרת ושנויה במחלוקת בעולם הבידור. ג'ק הנחה תכנית יומית בסגנון ג'רי ספרינגר, תכניתו הועברה בשידור חי וזכתה לצופים נלהבים, אך גם לצופים זועמים.

אריקה ניסתה למצוא מכנה משותף בין שני הנרצחים ובכך להגיע לרוצח הסדרתי המסתורי שהצליח להתחמק מזירות הרצח בלי להשאיר טביעות אצבעות.

האם אריקה תצליח לפענח את החקירה הסבוכה?

מי הוא אותו רוצח אפל ומה הם המניעים שלו לרציחות הזוועתיות?

את כל התשובות ועוד תוכלו למצוא במותחן הסוחף "מארב לילי"!

  איזה ספר מעולה! מהרגע שהתחלתי לקרוא אותו פשוט לא יכולתי להפסיק! הכתיבה נהדרת ויוצרת אצל הקורא סקרנות כה רבה שממגנטת אותו לעלילה והפרקים פשוט חולפים בלי שמרגישים.

הספר כתוב בגוף שלישי ובמהלכו, קיימים פרקים שבהם מוצג בפני הקוראים דמותו של הרוצח האכזרי, הקורא מקבל רקע על הדמות, הצצה לסדר יומה, פעולותיה, תכניותיה והמניעים שהביאו אותה לבצע את המעשים האיומים האלה.

הבלשית אריקה פוסטר, הדמות המרכזית בעלילה. אריקה מקצועית בפעולותיה, היא כשרונית ואמיצה שדבקה במטרתה ואי אפשר שלא לחבב אותה ולהזדהות עמה. ברגע שמוטלת עליה משימה, היא משקיעה בה את כל כולה וסוחפת אחריה את כל הפקודים שלה שמעריצים אותה והולכים אחריה בעיניים עצומות. היא עומדת על דעתה ולא מאפשרת לממונים עליה לחסום את דרכה לעבר חשיפת האמת ולכן, לא נרתעת מעימותים עמם בעת הצורך. מתוך רצונה להגיע לאמת, היא לעיתים לא פועלת לפי הספר, מה שמקשה עליה לקבל קידום בתפקידה, אך תוצאות חקירותיה המשביעות רצון מדברות בעד עצמן.

לפני שנתיים, אריקה איבדה את בעלה מארק שהיה גם שוטר. באותו יום טראגי שממנו הצליחה להתאושש בקושי, אריקה פיקדה על משימה שנכשלה והיא הייתה היחידה שניצלה, בעוד שבעלה מארק וארבעה שוטרים נוספים מצאו את מותם. אריקה שבורת הלב הרגישה אשמה גדולה והאשימה את עצמה במות בעלה וארבעת השוטרים. כעבור חודשים שבהם החלימה מפציעתה הקשה, היא שבה לתפקידה כבלשית, תפקיד שסיפק לה הסחת דעת מהטרגדיה הנוראית שחוותה.

הספר הזה הוא השני בסדרה בכיכובה של הבלשית אריקה פוסטר. אך, חשוב לציין שגם מי שלא קרא את הספר הראשון בסדרה "הנערה בקרח", יכול לקרוא את "מארב לילי" בלי שהדבר יפגום לו בהנאת הקריאה, היות וכל ספר מדבר על פרשת חקירה נפרדת. אני כמובן ממליצה לקרוא גם את הספר הראשון בסדרה שהיה גם הוא נהדר.

שורה תחתונה: מותחן מהפנט ומרתק עליו אני מאוד ממליצה! אל תפספסו ורוצו לקרוא!