מאפינס בננות ומייפל טבעוני בריא ומהיר להכנה

מאפינס בננה ומייפל טבעוני שכל הסוכרים בו מגיעים היישר מהטבע, מי צריך יותר מזה לארוחת בוקר מפנקת? באפייה כמו באפייה, עם האוכל בא התיאבון. זו ההרגשה המדוייקת שלי לגבי האפייה הטבעונית שאני מגלה מידיי יום את קסמיה ויתרונותיה.

בחורה עם מחשב נייד

כשמתחילים משהו חדש והוא יוצא טעיםםםם זה עושה חשק לעוד. אז אחרי המאפינס גזר המנצחיים שכיף להתחיל איתם את הבוקר חיפשתי דרך להתחיל גם לילדים את הבוקר ביתר כיף. אחרי הכל שקדים זה לא תמיד ה'קאפ אופ טי' שלהם בעוגה. האתגר הבא באפייה טבעונית הוא בננות. קודם כל כי בקיץ הן הופכות דבש לפני שהן מגיעות לקערת הפירות, ודבר שני כי משהו במרקם שלהן מזכיר ביצים ומאפשר החלפה חלקה ופחות מורגשת מבחינת המרקם.

אז אחרי שנכנסתי מהעבודה ומהסופר עם כל המצרכים לקוסקוס וכשאלה כבר היו בסיר פניתי למלא מחדש את קערת הפירות. אומנם עברו בקושי יומיים מהקניות האחרונות אבל כבר נשארו שם רק 6 בננות קטנות ומעוכות שראו ימים יפים יותר. התנור אפייה היה פנוי, הסיר גם ככה צריך לפחות שעה של שקט והזמן כולו בידיים שלי. וכך אחר כבוד הוצעו הבננות עם מבט נגעל מהקערה והופנו לייעודן החדש.

מצרכים ל 12 מאפינס בננה:
6 בננות "דבש"
כוס מים מוגזים (סודה)
3/4 כוס סירופ מייפל טבעי
3/4 כוס שמן
3 כוסות קמח
100גרם קמח שקדים- לא חובה
כף אבקת אפייה
1 כף חומץ תפוחים

להוספת טעם וכיף-
נטיפי שוקולד
או
אגוזי מלך קלופים
או
לקריצה אמריקאית- נטיפי חמאת בוטנים וכפית ריבה מעל המאפין (לא תמצאו אותם אצלי בבית (ראואמא אלרגית), אבל למי שהילד אוהב כריך חמאת בוטנים מובטח שהוא יהיה מרוצה.

משהו באפייה טבעונית מאפשר ונותן יותר חופש להשתמש דווקא במוצרים יותר יקרים בחוכמה. במייפל טבעי יש אומנם סוכרים ופחמימות אבל גם יתרונות תזונתיים ביחס לסוכר רגיל, ההתאמה שלו לבננה היא מושלמת ובכל זאת חשוב לי לציין- אם אין לכם מייפל בבית או תחליפי סוכר טבעיים אחרים, סוכר רגיל בהחלט יעשה את העבודה.

נצא לדרך….
1. מחממים תנור על תוכנית אפייה ל 180 מעלות
2. מכניסים לבלנדר את הבננות הקלופות, את כוס המים המוגזים ואת המייפל. מערבבים עד מרקם חלק ומוסיפים לקערה.
3. מוסיפים את השמן ובוחשים ואחריו את כל המוצרים היבשים- קמח, קמח שקדים ואת כף אבקת האפייה.
4. רגע לפני שמחלקים למנות מוסיפים כף חומץ תפוחים ומערבבים היטב.
5. מעבירים את הבלילה לקאפקייקס.
* מי שרוצה מקשט מעל עם הצעות מעל

בתיאבון ובאהבה,
דורית.
banana_maple_mafins